به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۲:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب : ۲۴۱۱۶
با دانشگاه آزاد برخوردهای تخریبی می‌شود

تا جایی​که بتوانم برای ارتقاجوانان تلاش‌مي​کنم

گروه جامعه: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از نگاه منفی برخی رسانه ها به دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: متاسفانه اینگونه رسانه ها، منافع ملی را در نظر نمی گیرند و با چنین سرمایه ای برخوردهای جناحی و تخریبی دارند.
تا جایی​که بتوانم برای ارتقاجوانان تلاش‌مي​کنم
به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» در دیدار جمعی از مسوولان و پژوهشگران مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، ایران را سرشار از سرمایه انسانی در دانشگاه دانست و گفت: تا جایی که بتوانم برای ارتقاء علمی جوانان ایران اسلامی تلاش خواهم کرد. وی با تشکر از دانشجویان و مسوولان این واحد، به تاریخچه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در ایران پرداخت و گفت: اوایل انقلاب می​دیدیم که صف کنکور طولانی و امکانات کمّی دانشگاه​های دولتی محدود بود.

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با یادآوری اثرات منفی عدم موفقیت جوانان برای ورود به دانشگاه درخانواده​ها، گفت: خانواده ها و جوانان، دانشگاه را یک آرزوی غیرقابل تحقق می​دانستند و وظیفه نظام اسلامی بود که شادابی علمی و دانشگاهی را در جامعه و خانواده ها زنده کند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارایه تحلیلی از فضای انقلابی سال های اول و مخالفت با بخش خصوصی، گفت: متقاضیان تحصیلات دانشگاهی در زمانی که شورای انقلاب فرهنگی دانشگاه‌ها را تعطیل کرده بود، بیشتر شدند و این اوضاع باعث نگرانی مضاعف مسوولان نظام بود.

وی با تاکید بر وجود امکانات نسبی فضاهای آموزشی و استاد و علاقه خانواده ها به تحصیلات عالیه فرزندان خود، گفت: خدمت امام(ره) رسیدم و اوضاع را توضیح دادم و ایشان بدون هیچ درنگی که انگار منتظر این پیشنهاد بودند، گفتند: شروع کنید که حتما مردم و خداوند کمک می​کنند. هاشمی رفسنجانی افزود: آن دانشگاه امروز بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است که انقلاب و نظام اسلامی به آن می​بالد.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد با اشاره به کمک های مردمی در شهرهای مختلف برای تاسیس واحدهای فراوان این دانشگاه در سراسر کشور، گفت: پس از ارتقاء کمی، اکنون باید به ارتقاء کیفی بپردازیم که کار پژوهشی و تحقیقاتی و پرداختن به تحصیلات تکمیلی در سیاست های اعضای هیات موسس و هیات امنا قرار گرفته است.

وی گسترش دانشگاه آزاد در سراسر کشور را پرخیر و برکت دانست و گفت: در مقطعی برای رقابت با این دانشگاه، به دانشگاه پیام نور بیش از حد توجه شد که البته رقابت علمی همیشه خوب بوده و خواهد بود. پیش از این دیدار، آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسمی با حضور دانشجویان و مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، از خودروی خورشیدی هاوین (2) و موتور سیکلت الکتریکی پاراکس رونمایی کرد.

درمراسم رونمایی از خودروی خورشیدی هاوین (2) حسن بهرامی، سرپرست تیم دانشجویی گفت: طراحی این خودرو از سال 1391 با حضور 18 دانشجو آغاز شد و ساخت آن نیز 11 ماه طول کشید. وی افزود: این خودرو با حداکثر 160 کلیومتر بر ساعت و ذخیره شش ساعت کاری قابل رقابت با دانشگاه های برتر دنیا مثل میشیگان و MIT است. بهرامی گفت: این خودرو در مسابقات آمریکا که سال 2014 برگزار می​شود، شرکت می​کند.

پرواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۲۳:۵۲
دانشگاه آزاد باید منحل شود پسر من با چهار درس تجدیدی دانشگاه آزاد قبول شده است مهندس مکانیک دانشگاه آچار را نمی شناسد من خودم که دانشگاه آزاد میرفتم استاد کاروززی می گفت (مهندس ریشه)میگفت شماپول کارگر بدهیدسر زمین هم نیایی تنها کاری که کرده توقع دختران را بالا برده است (185284)
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۰۱:۲۵
احسنت بر پسر باهوشت. حتما به باباش رفته (185301)
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۰۱:۴۱
کاملا با اقای هاشمی موافقم اما در عالم انتخابات...ننه جون منم میدونه دانشگاه ازاد .... (185307)