کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با دانشگاه آزاد برخوردهای تخریبی می‌شود

تا جایی​که بتوانم برای ارتقاجوانان تلاش‌مي​کنم

18 آذر 1392 ساعت 22:51

گروه جامعه: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از نگاه منفی برخی رسانه ها به دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: متاسفانه اینگونه رسانه ها، منافع ملی را در نظر نمی گیرند و با چنین سرمایه ای برخوردهای جناحی و تخریبی دارند.


به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» در دیدار جمعی از مسوولان و پژوهشگران مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، ایران را سرشار از سرمایه انسانی در دانشگاه دانست و گفت: تا جایی که بتوانم برای ارتقاء علمی جوانان ایران اسلامی تلاش خواهم کرد. وی با تشکر از دانشجویان و مسوولان این واحد، به تاریخچه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در ایران پرداخت و گفت: اوایل انقلاب می​دیدیم که صف کنکور طولانی و امکانات کمّی دانشگاه​های دولتی محدود بود.

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با یادآوری اثرات منفی عدم موفقیت جوانان برای ورود به دانشگاه درخانواده​ها، گفت: خانواده ها و جوانان، دانشگاه را یک آرزوی غیرقابل تحقق می​دانستند و وظیفه نظام اسلامی بود که شادابی علمی و دانشگاهی را در جامعه و خانواده ها زنده کند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارایه تحلیلی از فضای انقلابی سال های اول و مخالفت با بخش خصوصی، گفت: متقاضیان تحصیلات دانشگاهی در زمانی که شورای انقلاب فرهنگی دانشگاه‌ها را تعطیل کرده بود، بیشتر شدند و این اوضاع باعث نگرانی مضاعف مسوولان نظام بود.

وی با تاکید بر وجود امکانات نسبی فضاهای آموزشی و استاد و علاقه خانواده ها به تحصیلات عالیه فرزندان خود، گفت: خدمت امام(ره) رسیدم و اوضاع را توضیح دادم و ایشان بدون هیچ درنگی که انگار منتظر این پیشنهاد بودند، گفتند: شروع کنید که حتما مردم و خداوند کمک می​کنند. هاشمی رفسنجانی افزود: آن دانشگاه امروز بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است که انقلاب و نظام اسلامی به آن می​بالد.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد با اشاره به کمک های مردمی در شهرهای مختلف برای تاسیس واحدهای فراوان این دانشگاه در سراسر کشور، گفت: پس از ارتقاء کمی، اکنون باید به ارتقاء کیفی بپردازیم که کار پژوهشی و تحقیقاتی و پرداختن به تحصیلات تکمیلی در سیاست های اعضای هیات موسس و هیات امنا قرار گرفته است.

وی گسترش دانشگاه آزاد در سراسر کشور را پرخیر و برکت دانست و گفت: در مقطعی برای رقابت با این دانشگاه، به دانشگاه پیام نور بیش از حد توجه شد که البته رقابت علمی همیشه خوب بوده و خواهد بود. پیش از این دیدار، آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسمی با حضور دانشجویان و مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، از خودروی خورشیدی هاوین (2) و موتور سیکلت الکتریکی پاراکس رونمایی کرد.

درمراسم رونمایی از خودروی خورشیدی هاوین (2) حسن بهرامی، سرپرست تیم دانشجویی گفت: طراحی این خودرو از سال 1391 با حضور 18 دانشجو آغاز شد و ساخت آن نیز 11 ماه طول کشید. وی افزود: این خودرو با حداکثر 160 کلیومتر بر ساعت و ذخیره شش ساعت کاری قابل رقابت با دانشگاه های برتر دنیا مثل میشیگان و MIT است. بهرامی گفت: این خودرو در مسابقات آمریکا که سال 2014 برگزار می​شود، شرکت می​کند.


کد مطلب: 24116

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/24116/جایی-که-بتوانم-ارتقاجوانان-تلاش-مي-کنم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir