به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۲۴۱۷۹

ارتباط استرس والدین با چاقی کودکان

گروه علمي: پزشکان کانادایی در یک مطالعه جدید تاکید کردند که شاخص توده بدنی فرزندانی که والدین پراسترس دارند نسبت به سایر همسالانشان حدود دو درصد بیشتر است.
ارتباط استرس والدین با چاقی کودکان
دکتر «کتان شانکارداس» از بیمارستان «سنت‌میشل» در تورنتو گفت: دو درصد افزایش شاخص توده بدنی ممکن است به نظر کم باشد اما از آنجا که این رقم در کودکان مشاهده شده، قابل توجه است چرا که عادات غذایی و شرایط جسمی کودکان دائم در حال تغییر و رشد است. علاوه بر این در صورتی که روند افزایش وزن کودکان ادامه پیدا کند و در طول سال‌های بعد می‌تواند چاقی و نیز مشکلات جدی را برای سلامت آنان در پی داشته باشد. در این بررسی میزان شاخص توده بدنی کودکان شرکت‌کننده به طور سالانه اندازه‌گیری شد.

همچنین از والدین آنان درخواست شد به پرسش‌های مطرح شده درباره میزان استرس خود پاسخ دهند. به گزارش از خبرگزاری یونایتدپرس، به گفته شانکارداس والدین هنگامی که استرس دارند معمولا رفتار خود را تغییر می‌دهند. وقتی والدین استرس دارند معمولا فعالیت جسمی در میان اعضای خانواده کاهش می‌یابد و یا میزان مصرف مواد خوراکی ناسالم بیشتر می‌شود. همچنین استرس والدین، فرزندان را نیز مضطرب می‌کند. تمام این تغییرات پیامدهای سوء برای سلامت جسم و روان کودکان دارد.
مرجع : ايسنا