به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۲۴۲۴۳

اخراج‌وخودکشی بعداز بردن موبایل به‌مدرسه

گروه حوادث: این روزها کمتر کسی است که موبایل را جزء ضروریات زندگی‌اش نداند. سن و سال هم نمی‌شناسد، از بچه‌های 6-7 ساله بگیرید تا 70-80ساله. کسی هم نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد،چه برسد بخاطرش نوجوانی را از مدرسه اخراج کنند.
13آذر خبر خودکشی نوجوان 14 ساله شیرازی بعد اخراجش از مدرسه همه را شوکه کرد.ماجرایی که حتی پایش به مجلس هم باز شد و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی دلیل خودکشی نوجوان شیرازی در کمیسیون خبر داد. ماجرا از آنجا شروع شد که مسئولین مدرسه وی را به دلیل همراه بردن موبایل از مدرسه اخراج می‌کنند،طبق گفته‌های والدینش، او یک روز بعد از اخراج همراه پدرش به مدرسه می‌رود اما مدیر مدرسه او را نمی‌پذیرد و امتناع می‌کند، روز دوم هم که خودش تنهایی به مدرسه میرود بازهم مسئولان مدرسه وی را نمی‌پذیرند و این دانش آموز پس از بازگشت دوباره به منزل در حالی که تنها بوده خود را حلق آویز می‌کند و به زندگی‌اش پایان می‌دهد.

پرونده این حادثه تلخ و دردناک در دادسرای جنایی شیراز تشکیل می‌شود و در مراحل تحقیقات ابتدایی قرار می‌گیرد اما عطاءالله سلطانی عضو کمیسیون آموزش از بررسی دلیل خودکشی نوجوان شیرازی خبر می‌دهد و می‌گوید: اخبار منتشر شده حکایت از خودکشی یک نوجوان محصل در شیراز دارد و ما هنوز علت خودکشی را نمی‌دانیم به همین دلیل یکی از اعضای کمیسیون آموزش مامور رسیدگی به علت خودکشی این دانش آموز شده است.البته با توجه به اینکه هنوز هیچ گزارشی به کمیسیون داده نشده نمی‌توان اظهار نظری درباره دلایل خودکشی نوجوان اعلام کرد.

سلطانی همچنین در مورد اصل اخراج دانش آموز بخاطر داشتن تلفن همراه گفت: در مجموع نباید هیچ دانش اموزی به دلیل داشتن موبایل از مدرسه اخراج شود. اگر دانش آموز موبایل دارد باید به پدر و مادر او از سوی مدیر مدرسه تذکر داده شود و قانون اجازه اخراج دانش آموز را نمی‌دهد. شاید وقت آن رسیده که قانون بردن تلفن همراه به مدرسه در مجلس مورد بازنگری قرار بگیرد، مثل قانون ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای که منجر به مجرم شدن نیمی از مردم کشور شده است شاید وقت آن رسیده که قوانینی وضع کرد که در آن نسبت به وضعیت فعلی جامعه واقع بین تر بود.

علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۱:۴۳
مدیر مدرسه عقده ای بوده . (185933)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۲:۲۱
اميدوارم اون مدير در ادامه زندگيش ، بتونه يك شب سر راحت بر بالين بذاره،
يه حديث هست كه ميگه : احمق كسيست كه آخرت خود را به دنيايش بفروشد و احمق تر آنكه آخرت خود را براي دنياي ديگران بفروشد.
در اين مورد واقا نميدونم چي بگم. زندگي يك انسان و احتمالا خانوادش به خاطر ؟ تباه شد. (185964)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۲:۴۵
مگر مجلس با 1400 بار بیشتر تذکر به وزرا وقت رسیدگی به مسائل کوچکی مثل اینها را دارد؟!!! (185996)