به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۰۰
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ساعت ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۲۴۴۲۵

زندگي يک پيرمرد مانند ​ملوان‌ زبل!/ تصاوير

گروه بين​الملل: ملوان زبل را به یاد دارید که همیشه با خوردن اسفناج قدرت عجیبی پیدا می​کرد و می​توانست کارهای خارق​العادهای را انجام دهد؟ هرچند این مورد بعدها توسط دانشمندان رد شد و آ​ن​ها اعلام کردند اسفناح به قدرت ربطی ندارد اما با تمام این تفاسیر این روزها یک پیرمرد تمام این دانسته​ها را از بین برده است.
"جان ون وایوک" پیرمرد 90 ساله​ای است که مانند ملوان زبل زندگی می​کند. این مرد روزانه چندین کنسرو اسفناح می خورد و حالا سلامت بدنش از جوان​های 20 ساله هم بهتر است و میزان چربی کمی در بدنش دیده می​شود.




این پیرمرد که به تازگی نتیجه​اش به دنیا آمده​است می​گوید روزانه 14 ورزش مختلف انجام می​دهد که از مهمترین آن می توان به استفاده از دمبل های 30 کیلویی و بالا و پایین رفتن از 226 پله اشاره کرد. این موارد کارهایی هستند که افراد میانسال هم به سختی انجام می​دهند. این پدربزرگ اعلام کرده​است که از ابتدای آغاز دوران کهنسالی رژیم غذایی خود را بیشتر به سمت سبزیجات و از جمله اسفناج برده​است. او همچنین پروتئین کافی را برای انجام ورزش​ها از مواد گیاهی تامین می​کند. او می​گوید در محل زندگی​اش از خیلی​ها سرحال​تر است و به عنوان یک پیرمرد تا به حال مریضی خاصی نداشته​است. پزشکان در مورد سلامت این پیرمرد گفته اند او می​تواند با این سلامتی به 100 سالگی خواهد رسید و او قصد دارد تا این سن یک رکورد خاص هم برای خود ثبت کند البته هنوز به این رکورد به عنوان یک آینده نگری نگاه می​کند.

مرجع : باشگاه خبرنگاران