به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۰۰
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۳۰ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب : ۲۵۴۵۲
نماینده اهواز:

می‌خواهند حکم مرگ کارون را صادر کنند

گروه جامعه: نماینده اهواز در مجلس گفت: دست‌هایی وجود دارد که می‌خواهند غیرمدبرانه حکم مرگ رودخانه کارون را صادر کنند.
می‌خواهند حکم مرگ کارون را صادر کنند
 ناصر سودانی در سخنرانی علمی انتقال آب کارون و چالش‌های آن که ظهر امروز در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی اهواز برگزار شد اظهار کرد: انتقال آب کارون یک موضوع حیاتی است که متاسفانه دندان طمع، دست تطاول و چشم کوته‌بین عده‌ای در حال رقم زدن فاجعه‌ای بزرگ است. وی ادامه داد: این گردهمایی واکنش فریادگونه و عکس‌العمل مسئولانه از سوی مجامع علمی و پژوهشی دانشگاه است. نماینده مردم اهواز در مجلس خاطر نشان کرد: شرکت در این جلسات برای ما باعث می‌شود با کوله‌باری از آلام از این جلسه خارج شویم و با انگیزه بیشتری موضوع انتقال آب کارون را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کنار آب آبادانی، عمران و تمدن ایجاد می‌شود بیان کرد: آب در طول تاریخ مورد طمع بوده است و همگان آن را طلب می‌کنند به دلیل اینکه برای انسان، محیط، دام و گیاه خاصیت و هرچیز زنده‌ای منشا آبی دارد. سودانی با بیان اینکه در زمانی کارون محل شنای کوسه‌ها و کشتیرانی بود تصریح کرد: در 70 سال گذشته میانگین آبی که سالانه وارد رودخانه کارون می‌شد معادل 30 میلیارد متر مکعب بود و در زمان قبل از انقلاب بررسی کردند و تصمیم گرفتند به جای اینکه این آب به خارج از کشور برود بهتر است به استان‌های داخلی که مشکل آب دارند منتقل شود.نماینده  اهواز در مجلس عنوان کرد: در راس مسئولان اجرایی کشور به خصوص وزارت نیرو، تصمیم‌گیرندگان مرتبط با آب همگی از استان‌های فلات مرکزی هستند جز در چهار سال گذشته که با شرط یک خوزستانی را منصوب کردند.وی در رابطه با این شرط گفت: شرط آنها این بود که این فرد، خوزستانی‌ها را متقاعد کند که آب کارون انتقال داده شود.

سودانی با بیان اینکه یک اراده واقعی و جمعی برای انتقال آب کارون در کشور وجود دارد اظهار کرد: دستگاه‌های علمی و پژوهشی هم به کمک آن‌ها آمده‌اند و می‌گویند آب در خوزستان اضافه است و باید خارج شود.نماینده اهواز در مجلس اذعان کرد: با نگاهی به طبیعت به این نتیجه می‌رسیم که ذات باری تعالی ترتیبی اتخاذ کرده است و آب را در این مسیر قرار داده است و مانند خون در رگ به جریان انداخته است.وی ادامه داد: حرکت برخلاف اراده الهی و جریان طبیعت منتهی به شکست می‌شود، ممکن است شما تلاش کنید و عملیاتی انجام دهید اما چون نگاه همراه با طبیعت و فطرت در آن نیست منتهی به شکست می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: آب و کارون برای خوزستان به منزله ناموس است به این معناست که همه باید از این ناموس دفاع کنند اما دست‌هایی وجود دارد که می‌خواهند غیرمدبرانه حکم مرگ این رودخانه را صادر کنند.
نماینده  اهواز در مجلس با اشاره به اینکه باغ پسته بعضی جا‌ها به قیمت از بین رفتن زمین‌های کشاورزی خوزستان حاصلخیز شده است بیان کرد: در مرداد 84 ما از احمدی‌نژاد قول گرفتیم که در ارتباط با کارون منصف باشد ولی متاسفانه خلاف قول خود عمل کرد.وی در این خصوص اضافه کرد: آن‌ها چون فهمیدند با آشکار کردن فعالیت‌های خود، کار به جایی نمی‌برند پنهانی کار کردند و سدهای انحرافی برای زمین‌های کشاورزی استان‌های مسیر ایجاد کردند.

سودانی به شروطی که نمایندگان خوزستان در کمیسیون کشاورزی در دوره گذشته برای انتقال آب کارون گذاشتند اشاره کرد و گفت: ما شرط کردیم که در صورتی می‌توانند آب را منتقل کنند که آب شرب سالم و بهداشتی مردم خوزستان تامین شود و طرح مقام معظم رهبری مبنی بر کشت 80 هزار هکتار زمین‌‌های کشاورزی اجرا شود و سپس با توجه به پروژه‌های صنعتی و مهندسی رودخانه مازاد آب را از جایی غیر از سرشاخه‌ها منتقل کنند.وی افزود: اما متاسفانه ما را دور زدند به خصوص زمانی که زرگر وزیر نیرو بود و حال با این نگاه وارد استانداری اصفهان شده است.نماینده اهواز با بیان اینکه برای انتقال آب کارون در بودجه 93، ردیف اعتباری در نظر گرفته‌اند اشاره کرد: بودجه 15 میلیارد تومانی که برای انتقال آب کارون در نظر گرفته‌اند مقدار کمی است که حتی کفاف مطالعات را نمی‌دهد اما اگر ما کوتاه بیاییم به این معناست که به این موضوع صحه گذاشته‌ایم.

سودانی عنوان کرد: یکی از تدابیر نمایندگان مجلس این است که به نمایندگی از مردم به قوه قضاییه شکایت کنند و تدبیر دیگر استیضاح وزیر نیرو است که مانند استعفای ما حلال مشکلات نیست.نماینده اهواز با دعوت مسئولان به نگاه ملی عنوان کرد: ما نمی‌گوییم انتقال آب نباشد اما در این زمینه باید نگاه ملی و همراه با انصاف و برخاسته از خدا ترسی داشته باشید.
مرجع : فارس

۱۳۹۲/۰۹/۳۰ ۱۹:۲۱
بله سودانی از گلکاری های 8 سال خودش بگه که آنچه که در کارش نبود مردم بودند (190551)
فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۳۰ ۲۰:۳۵
شواهد حکایت از آن است که دولت قبل زمینه هایی برای ایجاد چالش های اقتصادی و اجتماعی بر جا نهاده است و به نظر می رسد آن دسته از مدیران هنوز بر جای مانده این راهبرد را پی گیری می کنند: نمونه اش همین اقدامات رییس کنونی تربیت مدرس و تکرار همین رفتارها در بقیه دانشگاهها است. البته ممکن است گفته شود اینها بخش های رفتارهای ناخودآگاه باقیمانده از دولت قبل است چون حیات آن دولت در همین بحران آفرینی ها بوده است، اما هر چه هست دولت می بایست در برنامه ریزی اینها را پیش بینی کند. وگرنه اینها آدمهایی نبودند که جان و مال ملت برایشان مهم باشد: شما می توانید از آقای سودانی سوال بفرمایید تعداد کشته شدگان جاده خوزستان در تمامی دوران نمایندگی جنابعالی چند نفر بوده و شما چه کار گردید در این جهت؟؟ (190563)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۳۰ ۲۰:۳۹
آقای سودانی فعلاً به مسئله فتنه بپرداز که مشکل اصلی مملکت اینه. شماها فقط تو این چهار پنج ماه اخیر انقدر مستقل شدین و انتقاد می کنین و از نمایندگی مجلس استعفا (نمایشی) می دین. تو این هشت سال کجا بودین؟ تو این چند ماه حس استقلالتون گل کرده؟ (190567)
Negar
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۳۰ ۲۱:۳۴
ما مردم خوزستان و چهارمحال بختیاری خواهان توقف سریع طرح بهشت اباد هستیم.این طرح به جز نابودی کارون و خشک شدن هکتارها هکتار زمین کشاورزی واسیب های جبران ناپذیر به محیط زیست... سود دیگری ندارد.بیایید نگاه ملی داشته باشیم. ما مرزداران ایران اسلامی خواستار توجه ویژه ی مسئولان به خصوص رییس جمهور به وضعیت کارون عزیزمان هستیم (190586)
۱۳۹۲/۰۹/۳۰ ۲۳:۱۵
خیلی خوشحالم که دردولت تدبیروامیدشاهدسخن گفتن نمایندگان خوزستان خصوصا اهوازهستیم مشکل کارون مال امروزودیروزنیست خداروشکربالاخره اقایان بیدار شدندگاهی شک میکردم اقایان درقیدحیات هستندیانه انقدرکه صدایی ازشان نبود (190610)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۳۰ ۲۳:۲۴
هموطنان،
ایا کسی هست که طلب یاری کارون را لبیک گوید؟
کارون اکنون به یاری همه ایرانیان نیازمند است... (190613)