به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۲ ساعت ۰۱:۰۲
کد مطلب : ۲۵۵۶۶

مردمعتاد: ​زنم غذا را سوزاند، کشتمش!

گروه حوادث:​ مرد معتادی که همسرش را به قتل رسانده بود مدعی شد ، علت به قتل رساندن او ، سوختن غذایش بوده است.
مردمعتاد: ​زنم غذا را سوزاند، کشتمش!
 11 آذر امسال از طریق بیمارستان بعثت وقوع یک فقره فوت مشکوک به کلانتری157 مسعودیه اعلام شد و با حضور مأموران کلانتری و بررسی های اولیه مشخص شد زن جوانی به نام «زهرا» (17 ساله) به علت شدت جراحت های وارد شده به ناحیه سر دچار مرگ مغزی شده است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فوت مشکوک و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی و با اعلام رضایت پدر و مادر متوفیه که با اطلاع از موضوع به تهران آمده کرده بودند، بلافاصله در همان تاریخ اعلام مرگ مغزی عمل اهدای اعضای بدن به افراد نیازمند نیز انجام شد. با آغاز تحقیقات در اداره دهم، والدین مقتوله پس از حضور در اداره دهم و طرح شکایت از دامادشان به کاراگاهان اظهار کردند:همسر دخترمان به نام «غفار . س» (33 ساله) اعتیاد به مصرف مواد مخدر دارد و بارها اقدام به آزار و اذیت همسرش کرده و حتی چندین بار نیز بدنش را داغ زده است. زمانیکه ما با «زهرا» تماس می گرفتیم، اجازه صحبت به او نمی داد ؛ حتی در مراجعت به تهران نیز نمی گذاشت تا دخترمان را ببینیم تا اینکه از طریق بستگان اطلاع پیدا کردیم که وی روز شنبه 9 آذر ماه امسال پس از مصرف مواد مخدر، مجددا با «زهرا» مشاجره کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده که اینبار باعث شده وی بیهوش شده ، به کما برود و نهایتا در بیمارستان فوت نماید.

در ادامه رسیدگی به این پرونده و در شرایطی که غفار پس از انتقال همسرش به بیمارستان ، مدتی ناپدید شده و دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفته بود، به اداره دهم پلیس آگاهی اعلام شد که وی با مراجعه به کلانتری 157 هاشم آباد خود را معرفی کرده است. با انتقال غفار به اداره دهم وی در اظهارات اولیه مدعی شد که هیچگونه مشکلی با همسرش نداشته و تمامی بستگان و آشنایانشان حسرت زندگی او و همسرش را داشته اند اما در ادامه تحقیقات بعمل آمده از سوی کارآگاهان مشخص شد که غفار با همسرش دچار اختلاف بسیار شدیدی بود و حتی در یک مورد نیز وی را از ناحیه دست با چاقو مجروح کرده و مرتبا وی را مورد ضرب و شتم قرار داده است .

"غفار" در خصوص روز حادثه به کارآگاهان گفت : در روز حادثه در حال استراحت بودم؛ همسرم نیز در حال درست کردن غذا بود که با شنیدن بوی سوختن غذا از خواب بیدار شدم و همین موضوع بهانه درگیری من با زهرا شد و چند ضربه با سیلی و کمربند به او زدم.وی ادامه داد: پس از پایان درگیری و مصرف مقداری مواد مخدر به آشپزخانه رفتم تا برای خود غذا درست کنم ؛ در همین زمان ، زهرا به آشپزخانه آمد و گفت غذا درست نکنم و او خودش غذا درست کرده است اما چون هنوز عصبانی بودم قاشق داغی را که با آن غذا درست می کردم ، روی دستش گذاشتم . زمانیکه خواستم از آشپزخانه خارج شوم ، زهرا جلوی درب آشپزخانه ایستاده بود؛ او را هل دادم که بر روی زمین افتاد ؛ حدودا 5 دقیقه بعد حالش بد شد که بلافاصله با یکی از بستگان خود تماس گرفته و با کمک او ، همسرم را به بیمارستان منتقل کردیم. سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به گزارش پزشکی قانونی در خصوص وجود آثار متعدد کبودی بر روی قسمت های مختلف بدن مقتوله گفت : با توجه به اعلام نظریه پزشکی قانونی در خصوص علت مرگ مقتوله ، تحقیقات بعمل آمده توسط کارآگاهان اداره دهم و اعترافات متهم در خصوص ضرب و شتم منجر به مرگ ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
مرجع : جام جم