به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۲۵۸۶۱
امام گفتند سفیر شوروی را بخواه و او را خوار کن!

به سفير شوروي گفتم «گم‌شو برو بیرون»!

گروه سياسي- رسانه‌ها: يكي از سايت‌هاي حامي احمدي‌نژاد و مخالف دولت روحاني كه اين روزها مطالب فراواني عليه ديپلماسي جديد ايران منتشر مي‌كند متنی را احتمالا براي نشان دادن عزت ملي! و با اين مقدمه كه «خاطره‌ای از آقای محسن رفیق‌دوست، که خواندن آن در این روزها بی‌ثمر نخواهد بود!» انتشار داده كه به نظر مي‌رسد برخي از ادعاهاي مطروحه در اين نوشتار با روحيات اخلاقي امام خميني سنخيتي نداشته باشد. در عين حال اين متن را بخوانيد و خود قضاوت كنيد:

احمدآقا به من زنگ زدند و گفتند: «حضرت امام فرمودند سفیر شوروی را بخواه و او را تخفیف بده!» من گفتم: «ما چیزی با آنها معامله نکرده‌ایم که به او تخفیف بدهم!» گفت: «نه. منظور امام این است که به او خفت بده. او را بخواه و خوار کن.» به وزارت خارجه گفتم می‌خواهم با سفیر شوروی ملاقات کنم. آن موقع وزیر سپاه بودم و وزارتخانه اول میدان فردوسی بود. قرار گذاشته شد. سفیر که پیرمردی بود به نام بولدوریف و فارسی هم خوب بلد بود به اتفاق افسر سیاسی سفارت آمده بود. معمولاً سفیر با مترجم می‌آید، ولی چون او فارسی بلد بود نیازی به مترجم نداشت.

وقتی اینها آمدند و در اتاقم را باز کردند تا وارد شوند، با لحن اهانت‌آمیزی گفتم: «همان‌جا بایست.» در اتاق را هم بست و همان‌جا با افسر سیاسی ایستاد. گفتم: «سؤالی از تو دارم، این خرس‌های قطبی کی از خواب بیدار می‌شوند؟» او گیج شده بود و گفت: «منظورتان از خرس‌های قطبی چیست؟» گفتم: «این رهبر‌های شوروی.» گفت: «بیشتر توضیح بدهید.» گفتم: «خرس‌های قطبی اول پاییز خوابند. در طول پاییز و زمستان و بهار را خوابند و وقتی آفتاب تابستان مستقیم به آنها می‌تابد بیدار می‌شوند. تا به خودشان بیایند اول پاییز می‌شود و دوباره به خواب زمستانی می‌روند. این خرس‌های قطبی که در حاکمیت شوروی هستند هنوز خیال می‌کنند صدام طرفدار شوروی است. صدام امریکایی است و این مطلب را به ایشان بگویید که صدام امریکایی است که اگر خواستند شما بیا و از من بخواه تا من دلایلش را به شما بگویم.

مطلب دومی که می‌خواهم بگویم این است که ما در کشور شما ۷۰ میلیون بمب داریم و چاشنی آنها در اختیار ماست. کاری نکنید که ما این چاشنی‌ها را آتش بزنیم و کشورتان را به مشکلاتی مبتلا کنیم که نتوانید حل کنید.» گفت: «منظورتان مسلمانان شوروی هستند؟» گفتم: «بله.» گفت: «چشم!» گفتم: «گم‌شو. برو بیرون!» این ملاقات اولم با سفیر شوروی بود. از این‌که این حرف را به آنها زدم ناراحت شدم، ولی تمام شد. امام گفت من هم انجام دادم.

بلافاصله خدمت احمدآقا رفتم و گزارش را به ایشان دادم ایشان هم به اطلاع امام رساندند. امام هم خندیدند و گفتند این به نفع انقلاب بود. دو هفته بعد وزارت خارجه زنگ زدند که سفیر شوروی اجازه ملاقات می‌خواهد. با همان افسر سیاسی آمد. دم در ایستاد. پرسید: «بایستم یا بیایم داخل؟» گفتم: «بیا داخل!» نزدیک میزم آمد. یک صندلی کنار میز قرار داشت. باز هم ایستاد. گفت: «بنشینم؟» گفتم: «بنشین.» نشست. برایش چای آوردند. کاغذی در آورد و گفت: «من پیغام شما را عیناً بدون هیچ حذفی به رهبران شوروی ابلاغ کردم و آنها این پیغام را بسیار عالی ارزیابی و توصیف کردند و گفتند اگر از آقای رفیق‌دوست دعوت کنیم به شوروی می‌آیند یا نه؟» گفتم: «خیلی دوست دارم به مسکو بیایم، ولی اختیارم دست امام است. من از ایشان اجازه می‌گیرم. اگر اجازه دادند می‌آیم.»

۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۳:۰۵
بعید نیست (191823)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۴:۵۴
جزو وزرای قالب شده به میرحسین بوده... (191887)
اهل کاشانم
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۳:۰۶
والله که توهین به امام (س) کرده اند، کفن پوشا کجان؟
کی امام اهانت به دیگران را روا می دانستند . . . ؟ (191824)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۳:۱۸
بگو ترسیدم (191838)
سينا صفوي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۸:۲۶
اين جور خاطرات اصولا نه شاهد مي خواهد نه دليل و از همه مهمتر نه عقل و شعور براي باور!!! (191991)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۲۰:۰۱
ولي خاطرات هاشمي همش بايد با حضور شريعتمداري بوده باشه وگرنه دروغه!!

خوب تقصير هاشميه امام اينها روقاطي باقالي حساب مي كرد به اندرون راه نمي داد!؟ (192041)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۳:۱۹
این فرق یک سیاستمدار دنیا دیده با یک جوان انقلابی و هیجانی است که مشخص میکند چه کسی نهایتا برنده بازی خواهد بود! (191839)
بی بی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۳:۲۴
واسه رسیدن به مقاصدشون چه چرت و پرت هایی میگن.امام و این حرفا؟محاله محال (191843)
حسن
United States
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۳:۲۶
یک رهبر مسلمان انهم از نوع اسلام ناب بعید مینماید این چنین دستوری را داده باشند این در شان امام نیست در حال حاضر امام و فرزند ایشان هم که نیستند این افراد که دست به نابودی ایران را بسته اند هر کاری میکنند متا سفانه کسی نیست با قدرت انهم از نوع قدرت امام اینها را به قول خودشان تخفیف کند (191845)
حامد
United States
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۳:۴۰
به فرض صحت ماجرا ، ارتباطی بین اینهمه تاخیر در بهره برداری از نیروگاه بوشهر و این رفتار مشاهده نمیکنید؟ یعنی کشور تاوان "گم شو!" گفتن شما را میداده؟ شرم نمیکنید؟ حیا نمیکنید؟ تازه افتخار هم میکنید؟ (191849)
سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۲۲:۴۵
ببو گلاب نفهمیده گفتن دوست دارند بره شوروی واسه چی!!

می خواستن همون چیزی رو نشونش بدن که تو زیر زمین وزارت کشور به دکتر نشون دادند... (192126)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۳:۴۶
خدایا این قوه تخیل رو از مردم ما نگیر بلکه ما یه کم بخندیم (191851)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۳:۵۱
كاملاً تابلوئه كه اين خاطره دروغه ...
وقتي شهيد رجايي به رياست جمهوري انتخاب ميشه . نخست وزير فرانسه پيام تبريك مي فرسته . شهيد رجايي پيام تبريك نخست وزير فرانسه را با يك پيام انقلابي تند جواب ميده . خبر به گوش امام ميرسه . امام به رجايي ميگه ضرورتي نداشت شما يك پيام تبريك را اينجوري جواب بديد (191852)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۳:۵۵
همين است كه اوضاع مملكت ما به اينجا رسيد راستي از اخوي ايشان چه خبر كه اولين چراغ را براي دور زدن تحريم ها شروع كرد؟ اين تحريم دنده اتوماتيك است يا اسپورت كاش ميدادند يه دوري هم ما بزنيم (191857)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۳:۵۵
جالب اينجاست
خاطره سازي ميكنن و به امام نسبت ميدن و اصلاً هم به روي مبارك نميارن كه خودشون خاطرات هاشمي را قبول ندارن
وقتي هاشمي خاطره نقل ميكنه ميگن امام گفت به چيزهايي كه به من نسبت ميدن اعتنا نكنيد مگر اينكه با صدا و تصوير و خط من باشه كه به تاييد كارشناسان رسيده باشه اما خودشون خاطره سازي ميكنن بدون صدا و تصوير و تاييد كارشناس (191858)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۳:۵۹
باور مي كنييييييييييييييييييم (191860)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۴:۰۷
یه جورایی تقلب از کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی نیست ؟؟؟؟!!!!!! (191863)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۴:۱۴
بابا انرژی بابا عزتمند! عجب توفانی درست کردی و ما بی خبر مانده بودیم! .بابا دیپلمات!به قول عوام اینترنتی ای ول حاج آقا محسن! معادلات دوقطبی دنیا را تغییر دادی مسیر جنگ سرد عوض شد.اِ اِ اِ گفتم چرا شوروی دست از حمایت صدام برداشته بود پس کار شما بود!بابا کار ساز دیپلماتیک!کجا بودی پس که وزارت خارجه در این چند سال از وجودت محروم مانده بود!آنوقت می گویند چرا دیپلماسی ما در این 8 سال آنگونه شد.خوب حقشان است که شما را کشف نکردند.قول می دهم پرزیدنت پوتین هم هفته ها از شرم وخجالت در انظار ظاهر نخواهد شد.بابا شجاع دل!آفرین صد آفرین!!!! فقط مانده ام که چرا تنها دونفر که هر دو از دنیا رفته اند در جریان این خاطره شما قرار دارند.کاش این آقای دیپلمات بولدوریف در قید حیات باشد وکمی از هوش دیپلماتیکش فاصله بگیرد وراجع به خاطره شما اظهار نظری بکند.بابا مرد شرایط بحرانی.نفستو عشقه.... (191865)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۵:۰۱
تو متن که نوشته سفیر هم پیرمردی بوده که احتمالا تا الان قید حیاتو زده. (191889)
مازيار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۴:۱۵
بايد پيگيري قضايي شود اگر نادرست باشد برخورد گردد (191866)
س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۴:۱۹
تاریخ سازی!سالهاست به این رویه عادت کرده ایم.کنتور که نمی اندازند... (191871)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۴:۲۲
اونجاییش که رهبران شوروی پیام آقای رفیقدوستو بسیار عالی ارزیابی کردند واقعا باعث غرور ادم میشه ..
اشک تو چشام حلقه زده (191873)
ندا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۴:۴۴
:)))))))

خیلی باحال بود! (191882)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۶:۲۸
اونجاش خیلی باحاتر بود که سران شوری به رفیق دوست گفتن اگه ازت دعوت کنیم میای شوروی یا نه؟که رفیق دوست یکمی عرق میکنه و میگه اختیارم با امامه.:))))) (191943)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۴:۲۹
علت اینکه ما در سیاست و تجارت هیچ جایی در دنیا نداریم نتیجه این بی تدبیری هاست والا در هیچ کجای دنیا به سفیر یک کشور که حافظ منافع کشورش است و در خاک ما مهمان محسوب میشود اینگونه برخورد نمیشود!! در المان نازی هم اینگونه اتفاق ها نیفتاد.. اقای رفیق دوست تفسیر خبر کرده والا امام مطلقا" به کسی توهین نمیکرد حتی در زمان عصبانیت!! حالا اگر این خبر را هاشمی نقل قول میکرد رسایی و کوچک زاده به سازمان ملل شکایت میکردند.بهر حال اگر بعد از اتقلاب بمدت کوتاهی در های مملکت را میبستیم و به بازسازی از دست رفته ها (بقول سیاسیون ان زمان) میپرداختیم و سیاستمدارانه با همه کشور ها( حتی امریکا)(البته بجز اسراییل که در زمان شاه هم مردم با انها مشکل جدی داشتند) برخورد میکردیم امروز اینجایی نبودیم که باید باشیم امثال اقای رفیق دوست ها و حالا بابک زنجانی ها بسیار به اعتبار این مملکت اسیب رساندند. (191876)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۶:۴۰
سازمان مللو خوب اومدی :))))) (191949)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۴:۳۶
احتمالا داداش ایشون وقتی برای خرید زندان به خارج سفر کرده بودن این قضیه رو تو خواب دیدن (191878)
حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۴:۴۷
واقعا اينا دنبال چي ميگردن بعد از اين همه سال. اونوقت يك جمله نقل قول از قديمي ترين يار امام يعني هاشمي، را اينها چقدر جوسازي كردن... واقعا كه... (191883)
ب-ت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۵:۰۳
باسلام، من خودم به شخصه توقع دارم که بهار این جور خاطرات رو اگر هم راست باشه!؟! اصلاً درج نکنه، این جور ادبیات و این گونه آرزوها و تخیلات فقط به درد همون سایت های طرفدار معجزه هزاره سوم می خوره.... (191890)
سينا صفوي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۲۳:۱۲
چرا انقدر دگم برخورد مي كني برادر!؟!

پس ما به غير اينها و كشفيات شريعتمداري و ترنمات معدوي رسايي كه از بالا سروده ميشه چي واسه خنديدن تو زندگيمون داريم!؟ (192136)
کارمند دون پایه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۵:۲۰
تو این مملکت که هیچی حساب کتاب ندارد ، نه بچاب بچاب نه بخوربخور نه اولدروم بوالدورم آقایان بزار آقای رفیق دوست هم خاطره تعرف بکنه ،راستی از آقا مرتضی چه خبر؟ (191897)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۶:۲۱
ببین چه کسانی در مسند کار بوده اند و سرنوشت مملکت را رقم میزده اند. هنوز که هنوزه داریم تاوان حماقتهای بعضی ها رو پس میدیم. البته همفکران ایشون هنوز هم در خیلی از پستهای کلیدی یر کار هستند. توی مجلس هم که لگنه ایشون فراوونه. حوزه سیاست رو با میدون تره بار اشتباه گرفته. (191937)
فاطما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۷:۱۴
با آهنگ دروغه دروغه دروغ (191966)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۷:۳۱
واقعا با حضور مجدد سفير و دعوت از محسن به رسم بين المللي روي محسن كم نشد!!? (191970)
ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۸:۵۲
اصل این جریان درسته ودستورامام درجواب اهانت یکی ازمقامات شوروی به یکی ازمقامات ایرانی بوده تعجب نکنید دنبال گرفتن ماهی ازاب گل الودنباشید (191997)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۹:۵۱
ازامامی که صدام راهم آقای صدام خطاب می کردند بعید است چنین تقاضائی در ثانی اگر هم درست باشد ادعای آقای رفیق دوست منظور امام خفت سیاسی بوده نه خفت چاله میدانی که متاسفانه ایشان ..... (192034)