به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۰۹:۲۶
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۲۵۸۹۰

عضو شاخص نهضت آزادی ایران محاكمه شد

گروه سياسي: دادگاه محمد توسلی از اعضای با سابقه و قديمي نهضت آزادی ایران برگزار شد.
عضو شاخص نهضت آزادی ایران محاكمه شد
ایمان میرزاده وکیل محمد توسلی در گفت‌و‌گو با ایلنا، در خصوص جلسه دادگاه این فعال سیاسی گفت: جلسه خوبی بود، رییس دادگاه و نماینده دادستان و نماینده وزارت اطلاعات حضور داشتند. دادگاه طولانی شد و مطالب زیاد و گوناگونی در آن طرح شد و دست ما برای دفاع کاملا باز بود.

وی ادامه داد: بخشی از مباحث دادگاه مربوط به مباحث تاریخی و سیاسی بود. خانم فریده غیرت نیز در این باب دفاعی را ارائه دادند. ایشان همچنین ایراد اعتبار امر مختومه را گرفتند. چون در سال ۸۱ یکبار این پرونده با همین عناوین مجرمانه مورد بررسی قرار گرفت و منجر به صدور حکم از دادگاه هم شد. اما نتیچه اعتراض و تجدیدنظرخواهی موکل پس از گذشت ۱۲ سال تاکنون مشخص نشده و ابلاغی نیز در این خصوص انجام نگرفته است.

وی با بیان اینکه دادگاه فرصت ارائه لایحه دفاعیه‌ای را به آقای توسلی داد و ما نیز این لایحه را قبل از تعطیلات اربعین به دادگاه ارائه دادیم، اظهار داشت: من امیدوارم با دید مثبت با این پرونده برخورد شود. میرزاده در پایان تاکید کرد: ما با امید زنده‌ایم. این دادگاه هم خیلی طول کشید و هم بسیار پیگیری‌ها در حول و حوش آن انجام شد. امیدوارم تمامی این‌ها به نتایج مثبت منجر شود.