به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۶ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۲۶۰۹۲
نماینده ولی فقیه در سپاه:

رنگ سبز مثل پشکل شتر جنگ جمل بود

گروه سياسي: حجت‌الاسلام علی سعیدی، با مقایسه حوادث سال ۸۸ با جنگ «جمل»٬ رنگ «سبز» را به «پشکل» شتر عايشه در این جنگ تشبیه کرد!
رنگ سبز مثل پشکل شتر جنگ جمل بود
به گزارش «نسیم» مهمترین سخنان نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنان پیش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران در مصلای تهران بدین شرح است:
-مولفه‌هاي شکل دهنده فتنه چه بود؟؛ باید ببینیم کدام بخش از حرکت سران فتنه در مفهوم فتنه قرار گرفت؟ کاندیداتوری در انتخابات جزو مولفه‌هاي فتنه نبود، ورود به عرصه رقابت جزو مولفه‌هاي فتنه نبود و اعتراض به انتخابات جزو مولفه‌هاي نبود؛ ولی آنچه فتنه را شکل داد همسویی و همکاری بین محافل داخلی و خروجی و همبستگی بین جریان قدرت طلب با نظام سلطه بود. حرکت عناصر قدرت طلب در چارچوب طرح دشمن حرکت کردند؛ طرح دشمن براندازی با شیوه نرم و به تعبیر خودشان انقلاب مخملی بود.

-این جریان قدرت طلب در مسیر اجرای نقشه دشمن که توسط "جین شارپ" و "جرج سوورس" بود قرار گرفتند. اردوکشی خیابانی و تخریب اموال عمومی و هنجار شکنی و عبور از قانون و ایستادگی در برابر حاکمیت از مولفه‌هاي شکل دهنده فتنه بود.

-فتنه‌هاي تاریخ دارای لایه‌هاي متعدی بوده است؛ یک لایه روی صحنه و یک لایه کف خیابان است، اما یک لایه پشت صحنه است. برای دلسوزان انقلاب شناساسی عناصر پشت صحنه مهم است یعنی انهایی که اندیشه فتنه را طراحی می‌کنند. معمولا عناصر روی صحنه و کف خیابان را می توان شناخت اما عناصر پشت صحنه را نمی‌توان شناخت. روی صحنه عمر سعد و شمر است اما پشت صحنه کسانی بودند که اندیشه براندازی را بعد از پیامبر طراحی کردند.

-ماجرای فتنه 88 سه لایه را از هم مجزا می‌بینیم؛ آن دونفری بودند که در جلوی صحنه قرار داشتند و یک لایه هم کف خیابان بود. چه کسانی کمیته صیانت را تشکیل دادند و گفتند تقلب شده است و ستاد ابطال انتخابات را در دفترشان تشکیل دادند؟ این عناصر را می‌بینیم در جاهای مختلف درحال فعالیت هستند.

-چرا در انقلاب ایران زمینه عبور از خطوط قرمز فراهم می‌شود؟؛ امروز در سیستم آمریکا هیچ یک از احزاب و کاندیداها و نمایندگان به ساختار لبیرال دموکراسی حمله نمی‌کنند و این سیستم تا به امروز مانده است و دو حزب آمریکا به اصول این سیستم وفادارند.

-در 4 دهه گذشته کرارا شاهد بودیم که برخی نمایندگان دوره‌هاي مجلس مثل مجلس ششم و برخی روسای جمهور دوره‌های گذشته اپوزيسیون می‌شوند و به سیستم نظام حمله می‌کنند؛ سیستم نظام نرافزار الهی است و کسی حق دستبرد به این نرافزار را ندارد.

-از همه پژوهشگران و نخبگان و اعضای شورای نگهبان و نمایندگان مجلس مطالعه کنند که چرا کاندیداها جرات می‌کنند وارد خطوط قرمز شوند. انتقاد ساختار خود را دارد ولی حمله به اصول و سیستم نظام قابل قبول نیست.

-فتنه 88 زیبنده نظام نبود. و زیبنده نبود کسانی که یار امام(ره) را یدک می‌کشیدند در برابر حاکمیت بایستند. یک شباهت بین فتنه 88 با فتنه جمل است. هردو با تهمت شروع می‌شود؛ تهمت به امیرالمومنین(ع) درمورد قتل عثمان؛ تقدس گرایی هم از شباهت هایی بود که در دو فتنه موجود بود (در زمان جمل شتر همسر پیامبر را قداست بخشیدند و پشکل شتر را بر می‌داشتند و می‌گفتند این پشکل بوی مشک می‌دهد) در فتنه 88 هم رنگ سبز را تقدس بخشیدند. در فتنه جمل هم در برابر حاکمیت اردوکشی کردند. طیف بندی خواص هم در فتنه جمل موجود بود. عبرت آموزی مصونیت آور است. نباید این حوادث تکرار شوند. همه دلسووزان نظام باید توجه کنند.