به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۷ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۲۶۱۴۷
اپوزیسیون: فردا به خیابان‌ها می‌آییم

پلیس​بنگلادش تظاهرات مخالفان را ممنوع​کرد

گروه بين​الملل: اپوزیسیون بنگلادش وعده داد تا برای رسیدن به درخواستش مبنی بر لغو انتخابات در روزهای ‌آینده به تظاهرات در شهر داکا به رغم اعلام ممنوعیت آن از سوی پلیس ادامه دهد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مخالفان دولت بنگلادش با اعلام تحریم انتخابات پنج ژانویه مدعی هستند در تظاهراتی که برای فردا (یکشنبه) برنامه‌ریزی شده بالغ بر یک میلیون نفر به خیابان‌های پایتخت خواهند آمد و شیخ حسینه، نخست‌وزیر بنگلادش را قانع خواهند کرد که انتخابات را لغو کند. با افزایش نگرانی‌ها نسبت به اینکه این تظاهرات کانونی برای ناآرامی‌های بیشتر شود، پلیس بنگلادش گفت که به تظاهرات مخالفان تحت عنوان "راهپیمایی برای دموکراسی" مجوز نمی‌دهد. منیر الاسلام، سخنگوی پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت: ما اطلاعاتی دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه ممکن است در پایتخت خرابکاری رخ دهد به همین دلیل به تجمع حزب مخالف ملی‌گرای بنگلادش مجوز ندادیم. وی افزود: به دلیل امنیت عمومی این برنامه اجازه برگزاری دریافت نکرد.

با این وجود خالده ضیا، رهبر حزب ملی‌گرا با به چالش کشیدن این مساله از هواداران خود خواست به این ممنوعیت توجهی نکرده و تظاهرات کنند. خالده ضیا در پیامی ویدیوئی گفت: امیدوار هستم شما به تجمع‌ها بپیوندید و همه موانعی را که بر سر راه ما قرار داده شده به چالش بکشید تا ما بتوانیم دموکراسی را نجات دهیم. اعتراضات ما تا زمانی که دولت سرنگون شود ادامه خواهد یافت. با این وجود حامیان خالده ضیا می‌گویند، مقامات وی را از روز چهارشنبه گذشته در بازداشت خانگی غیررسمی قرار داده‌اند.
مرجع : ايسنا