به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۲۶۲۵۶
تمايل به توییتر، اینستاگرام، واتس‌اپ و اسنپ‌چت

نوجوانان دیگر تمایلی به‌‌استفاده‌ازفیس‌بوک‌ندارند

گروه فناوری: فیس‌بوک هنوز برای بسیاری، هم معنی با اینترنت است؛ اما براساس تحقیقاتی که اخیرا توسط یک موسسه اروپایی انجام شده، این شبکه اجتماعی برای نوجوانان مرده است و آن‌ها دیگر تمایلی به استفاده از فیس‌بوک ندارند. اما جایگزین فیس‌بوک برای آن‌ها چیست؟
نوجوانان دیگر تمایلی به‌‌استفاده‌ازفیس‌بوک‌ندارند
تحقیقاتی که اخیرا توسط یک موسسه اروپایی انجام شده نشان می‌دهد که نوجوانان دیگر تمایلی به استفاده از فیس بوک ندارند و در عوض به توییتر، اینستاگرام، واتس‌اپ و اسنپ‌چت روی آورده‌اند. در این تحقیق گروهی از کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک در 8 کشور اروپایی که در بازه سنی بین 16 تا 18 سال قرار داشتند، مورد بررسی قرار گرفتند.

این تحقیق نشان می‌دهد که نوجوانان به جایگزین‌های فیس بوک روی آورده‌اند، اما افراد مسن‌تر هنوز فیس‌بوک را ترجیح می‌دهند. دایل میلر؛ مدیر گروه پژوهشی می‌گوید: بیشتر نوجوانان حتی از اینکه در فیس بوک عضو باشند، خجالت می‌کشند. ابتدا پدر و مادرها برای کنترل فرزندان خود به فیس بوک پیوستند، اما حالا نوجوانان می‌گویند که اولیاء آن‌ها مایل هستند تا فرزندانشان در فیس‌بوک فعال باشند!

برای نوجوانان اهمیتی ندارد که شبکه‌های اجتماعی جایگزین، امکانات کمتری داشته و حتی کار کردن با آن‌ها پیچیده‌تر از فیس‌بوک باشد. حتی برای آن‌ها اهمیتی ندارد که چه میزان از اطلاعات آن‌ها توسط این سرویس‌ها مورد استفاده قرار گیرد یا حتی اگر از اطلاعات شخصی آن‌ها استفاده غیرمجاز شود. مهم‌ترین دلیل نوجوانان برای ترک فیس‌بوک عضو شدن اولیاء آن‌ها در این شبکه اجتماعی است. اکثر نوجوانان لحظه‌ای که به فکر ترک فیس‌بوک افتاده‌اند را همان زمانی دانسته‌اند که با تقاضای دوستی مادر خود در فیس‌بوک مواجه شده‌اند.

این تحقیق نشان می‌دهد که آنچه برای نوجوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، حریم خصوصی و عدم دخالت والدین در اعمال آن‌ها است. از سوی دیگر نیز پدر و مادرها تمام تلاش خود را می‌کنند تا کنترل بیشتری بر روی فرزندان خود داشته باشند. این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که 40 درصد از کاربران ایتالیایی فیس بوک هرگز به صفحه تنظیمات حریم خصوصی خود سر نزده‌اند و حفظ حریم شخصی نیز برای 80 درصد آن‌ها اصلا اهمیتی ندارد. یعنی برای ‌آن‌ها مهم نیست اگر اطلاعات شخصی‌شان در اختیار دیگری بیافتد. اگر فیس‌بوک به همین ترتیب پیش‌رود احتمالا طی سال‌های دیگر با کاهش محبوبیت روبرو خواهد شد.
مرجع : زومیت

۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۲:۰۹
من که خیلی وقته توییتر رو به فیسبوک ترجیح دادم البته اکانت فیسبوک هم دارم ولی بیشتر به توییتر و اینستاگرام علاقه دارم که امروز اینستاگرام فیلتر شد (193276)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۴:۵۵
سلام دوست عزیزم.کی میگه اینستاگرام فیلتر شده؟ (193400)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۶:۵۴
امروز از اول صبح تا چند ساعت فیلتر بود (193472)
مممممممممممممممممم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۶:۵۷
چرا آمار می دهید؟؟؟؟ از فردا توییتر، اینستاگرام، واتس‌اپ و اسنپ‌چت رو هم فیلترش می کنند (193474)
۱۳۹۲/۱۰/۰۹ ۰۰:۱۷
توییتر که 4 ساله فیلتره الان ساعت 00:16 روز دوشنبه باز اینستاگرام رو فیلتر کردن باز فردا میان میگن اختلال بوده اینقد سر شیر فیلترش رو باز و بسته میکنن تا اینکه یهو کامل فیلتر بشه (193698)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۸:۴۰
برای چند ساعت فیلتر شد دوست گرامی
خبرش هم در همین سایت هست که فرد مس یولش( مسئول) گفته که در این شبکه ها مردم اطلاعات رد و بدل میکنن و کشورهای بیگانه با تجزیه و تحلیل اطلاعات کارای بد بد میکنن
از همه آقایون تشکر میکنم خصوصا رییس جمهور که از 12 نفر مسئول فیلترینگ 6نفر از طرف ایشون هستن (193523)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۹:۲۳
الان منفی دادین که چی بشه؟
اگر از فیلتر کنندگآن نباشید از طرفداران چشم و گوش بسته افراد هستین.
خب من از فیلترکنندگان تشکر میکنم که هنوز میتونم با موبایلم صحبت کنم هرچند که همه دعوا ها برای فیلتر کردن ویچت و تانگو وایبر برای مجانی بودن مکالماته، اصلا چه معنی داره ما با دوستان و آشنايان مجانی مکالمه کنیم
بازم ممنون از مس یولین (مسئولین) محترمه فیلترررررررررینگ (193553)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۳:۳۴
عزیز من فیسبوک هم فیلترش برداشته شده واسه من نزدیک 2 ماهه فیلتر نیست (193684)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۲:۳۶
چقدر بامزه بود.ممنون. (193286)
سهند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۴:۱۱
اره کم کم داره از مد میفته... (193373)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۴:۲۲
سلام.درباره نماد شیر و خورشید مطلبی بنویسید. (193381)
Hana
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۹ ۰۰:۲۵
اينستاگرام هم كه فيلتر كردن اى بابا (193699)
alireza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۹ ۰۱:۴۲
برای من هم اینستا فیلتره (قبلا نبود)
هم فیسبوک و ....

اینترنتم مخابراته (193707)