کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جریمه آهوی کمیاب کمتر از قیمت گوسفند

ایرنا , 9 دی 1392 ساعت 7:31

گروه جامعه: مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از کشف لاشه چهار راس جبیر (آهو) در فرودگاه بین المللی بندر کنارک (چابهار) هنگام خروج از کشور خبر داد.


خسرو افسری افزود: یک قاچاقچی حیوان که قصد داشت این چهار لاشه آهو را به دبی قاچاق کند هنگام سوار شدن به هواپیما دستگیر شد. وی ابراز داشت: بر اساس اطلاعات رسیده از همیاران پلیس این قاچاقچی بعد از شکار غیر قانونی چهار راس جبیر این حیوانات کمیاب را ذبح و با بسته‌بندی مخصوص قصد انتقال لاشه آن‌ها را از فرودگاه کنارک به کشورهای حاشیه خلیج فارس داشت.

وی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بعد از اطلاع از این موضوع با همکاری پلیس فرودگاه کنارک این قاچاقچی را در حین سوار شدن به هواپیما دستگیر کرد و لاشه‌های چهار راس جبیر ضبط شد. افسری با بیان اینکه مجازات این اقدام در قانون فقط 80 میلیون ریال جریمه نقدی معین شده، گفت: می‌توان با سنگین‌تر کردن جرائم شکار غیر قانونی حیوانات به عنوان یک عامل بازدارنده از نابودی حیات جانوری به ویژه در طبیعت بکر سیستان و بلوچستان جلوگیری کرد. جبیر جزو گونه‌های جانوری در معرض انقراض این استان است و از همه مردم و مسوولان انتظار داریم بیش از گذشته محیط‌بانان استان را در کار مهم حفاظت از گونه‌های جانوری به ویژه موارد نادر یاری کنند.


کد مطلب: 26369

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/26369/جریمه-آهوی-کمیاب-کمتر-قیمت-گوسفند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir