به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۰ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۲۶۴۹۰

شارژر موبایل در لیست تجهیزات غیرایمن

گروه فناوری: از ناایمن‌ترین محصولاتی که در فروشگاه‌های الکترونیکی عرضه می‌شود می‌توان به شارژرهای مخصوص تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ‌ها اشاره کرد که کاربر پس از خراب شدن شارژر اصلی سراغ آنها می‌رود.
شارژر موبایل در لیست تجهیزات غیرایمن
مدیران مرکز استانداردسازی تجاری پیش از فرارسیدن کریسمس تعداد زیادی از فروشگاه‌های محصولات الکترونیکی در شمال لندن را مورد بازبینی قرار دادند و کیفیت محصولاتی که در این مراکز به فروش می‌رسند را بررسی کردند. در پایان این بررسی مشخص شد بیش از 600 محصول الکترونیکی ناایمن به کاربران فروخته می‌شوند. از ناایمن‌ترین محصولاتی که در فروشگاه‌های الکترونیکی عرضه می‌شود می‌توان به شارژرهای مخصوص تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ‌ها اشاره کرد که کاربر پس از خراب شدن شارژر اصلی سراغ آن می‌رود.

برخی از این شارژرها در هر بار استفاده چندین اختلال را به همراه داشتند و برخی دیگر بدون مشکل کار می‌کردند. با این وجود از نظر الکتریکی هیچ یک از این محصولات ایمن نبودند. در بخش دیگر مشخص شد که نه تنها خود محصول به صورت جعلی و بی‌کیفیت ساخته شده است، بلکه بخش اتصال کابل‌ها در آن نیز مشکل دارد و کاربر را به خطر می‌اندازد. کارشناسان مرکز استانداردسازی بریتانیا با این اتفاق بیشتر محصولات الکترونیکی ناامن را از فروشگاه‌های این کشور جمع‌آوری کردند و به شرکت‌های تولیدکننده آن‌ها هشدار دادند.
این مرکز در مجموع 587 نوع کالای الکترونیکی ناامن را از فروشگاه‌ها جمع‌آوری کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های کریسمس، لامپ‌های LED و چراغ‌های رومیزی اشاره کرد. در این بررسی همچنین مشخص شد که 210 مورد کالا قوانین تجاری را نقض کرده‌اند.

Urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۰ ۱۴:۰۶
دوستان ببخشيد كه اينو اينجا مطرح كردم. چون اصلا ربطي نداره. ولي يه پيشنهادي داشتم. حالا كه فرصتي پيش اومده و فضاي مبارزه با فساد پيش اومده ، هر كسي اطلاعات موثقي از اينگونه مسايل و فسادها توسط افراد و ارگانها داره به صورت مقاله اي مطرح كنه تا اينجور مسايل رسانه اي بشه و جرات فاسدين رو تحت تاثير قرار بدن (194141)