به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب : ۲۶۶۵۱
مروري بر ديدارهاي هفته بيست و يکم ليگ بر‌تر

گل‌محمدي و دايي باز هم به هم رسيدند

گروه ورزشي: هفته بيست و يکم رقابت‌هاي ليگ بر‌تر درحالي برگزار مي‌شود که تقابل مجدد گل‌محمدي و پرسپوليس حساسترين ديدار را تشکيل مي‌دهد و از طرفي ديگر نگاه‌ها به بازي تراکتورسازي و فجر دوخته شده است.
گل‌محمدي و دايي باز هم به هم رسيدند
* پرسپوليس – نفت تهران
يکي از حساسترين ديدارهاي اين هفته را شاگردان دايي و گل محمدي برگزار مي‌کنند. دو تيمي که در کورس قهرماني هستند و تنها فاصله امتيازيشان دو امتياز است. گل محمدي فصل قبل سکان هدايت سرخ پوشان را بر عهده داشته و در بازي رفت توانسته اين تيم را شکست دهد.
پرسپوليس علاوه بر سيدمهدي سيدصالحي، پيام صادقيان را هم در اين ديدار به دليل محروميت به همراه نخواهد داشت و همين مسئله کار دايي را سخت مي‌کند. صادقيان براي پرسپوليس در هفته‌هاي گذشته بسيار تاثيرگذار عمل کرده و شايد خلاء او در اين ديدار براي دايي گران تمام شود.
در سوي ديگر ميدان گل محمدي مي‌داند شکست در اين ديدار، تيمش را از صدر جدول دور مي‌کند و به همين دليل مجبور است کمي با احتياط عمل کند. نفتي‌ها 9 هفته پياپي است که شکست نخورده‌اند و اگر برابر پرسپوليس هم بازنده نباشند اين عدد را به ده مي‌رسانند.
ديدار رفت دو تيم با برتري يک بر صفر نفت تهران به پايان رسيد.

* استقلال خوزستان - فولاد
داربي اهواز يکي ديگر از بازي‌هاي خاص اين هفته است. شاگردان ويسي براي باقي ماندن در ميانه‌هاي جدول نياز به حداقل يک امتياز دارند و از آن طرف شاگردان فرکي تنها به سه امتياز بازي فکر مي‌کنند. استقلال خوزستان اغلب برابر تيم‌هاي صدر جدولي نمايش خوبي را ارائه مي‌کند و در بازي رفت هم که برابر فولاد تن به شکست داد، بازيبسيار خوبي را ارائه داد.
استقلال خوزستان در اين ديدار تيغ نورد و بختياري‌زاده را به دليل محروميت به همراه نخواهد داشت. غيبت بختياري‌زاده در اين ديدار فرصت خوبي را براي مهاجمان خوب فولاد مثل پريرا، شريفات و افشين ايجاد مي‌کند تا خط دفاعي استقلال خوزستان را اذيت کنند. هرچند در فولاد هم عبدالله کرمي که يکي از ارکان اصلي دفاعي آن تيم است نيز غايب است و همين مسئله مي‌تواند به سود مهاجم فرصت طلبي مثل مي‌داوودي تمام شود.
ديدار رفت دو تيم با برتري سه بر دو فولاد به پايان رسيد.

* ذوب آهن - ملوان
تقوي در دو هفته گذشته در کسب سه امتياز براي تيم بحران زده ذوب آهن ناکام بوده و حالا بايد تيمش را به مصاف ملواني بفرستد که مشخص نيست بعد از دو شکست برابر پرسپوليس و استقلال در رقابت‌هاي ليگ بر‌تر و جام حذفي توانسته به لحاظ روحي خودش را ريکاوري کند يا خير. ملوان اگر در اين ديدار بازنده باشد شايد وارد بحران انگيزشي شود و همين مسئله حساسيت بازي را براي اسکوچيچ بيشتر مي‌کند.
آن‌ها اگر در اين ديدار پيروز شوند جايشان را در ميانه جدول مستحکمتر مي‌کنند. در سوي مقابل ذوب آهني‌ها که تنها يک امتياز با منطقه سقوط فاصله دارند، بايد در اين ديدار دست پر خارج شوند. ذوب آهن در صورت ناکامي در اين ديدار بايد آماده باشد تا خودش را در قعر جدول حاضر ببيند. ذوب آهن در يازده سالي که با ملوان در ليگ بر‌تر و در اصفهان بازي کرده، تنها يکبار شکست خورده و اين امر مي‌تواند در سطح انگيزش شاگردان تقوي موثر باشد. ديدار رفت دو تيم با برتري دو بر يک ذوب آهن به پايان رسيد.

* تراکتورسازي - فجرسپاسي
از تبريز خبر مي‌رسد که مجيد جلالي به لحاظ امنيت شغلي وضعيت مناسبي ندارد. او چند هفته اي است که نتوانسته تيمش را به پيروزي برساند و شب گذشته هم گفت که بعد از بازي با فجر از اين تيم مي‌رود. تراکتورسازان هفته گذشته و در آخرين ثانيه‌ها از شکست برابر مس کرمان قعر جدولي فرار کردند و حالا بايد برابر يکي ديگر از فانوس به دستان ليگ بر‌تر به ميدان بروند. فجرسپاسي که با آوردن ياوري نتوانسته تغييري در شرايطش ايجاد کند، در تبريز به دنبال حداقل امتياز خواهد بود و هرچند که روي کاغذ اين تيم شانس چنداني ندارد. با اين حال نبايد از نظر دور داشت که فجري‌ها چهاربار در تبريز به مصاف تراکتورسازي رفته‌اند و سه تساوي توانسته‌اند به دست بياورند. محمود ياوري در اين ديدار مهرزاد معدنچي را به دليل محروميت به همراه ندارد و جلالي نيز مرتضي اسدي را به دليل مشابه در اين بازي همراه نخواهد داشت. تراکتورسازان براي باقي ماندن در کورس قهرماني تنها به سه امتياز اين ديدار فکر مي‌کنند و احتمالا شاهد يک بازي هجومي در اين ديدار از سوي آن‌ها خواهيم بود. ديدار رفت دو تيم با تساوي بدون گل به پايان رسيد.

* مس - سايپا
تيم پرويز مظلومي نشان داده که معمولا در آخرين دقايق بازي براحتي گل مي‌خورد و اين امر حاکي از ضعف بدني بازيکنان اين تيم است. آن‌ها اين هفته بايد در کرمان پذيراي سايپا باشند و با توجه به پيروزي آن‌ها برابر نفت اميديه در رقابت‌هاي جام حذفي مي‌توان انتظار يک تيم با انگيزه را در اين ديدار داشت. مظلومي در اين ديدار فرزاد حسين خاني، کاپيتانش را در اختيار ندارد و همچنين اسلامي ديگر غايب اين تيم در اين ديدار خواهد بود. اما انگين فيرات که هفته قبل به روند ناکامي‌هاي تيمش با يک پيروزي پايان داد، در اين ديدار کاپيتانش يعني ابراهيم صادقي را به دليل محروميت در اختيار ندارد. به عبارت ديگر در اين ديدار دو کاپيتان محروم هستند و بايد ديد هشتمين مصاف دو تيم در کرمان به سود چه تيمي به پايان مي‌رسد. در هشت ديدار قبلي مسي‌ها پنج بار پيروز شده‌اند و سه ديدار هم با تساوي به پايان رسيده است. ديدار رفت دو تيم با برتري يک بر صفر سايپا به پايان رسيد.

* راه آهن - استقلال
ابراهيم‌زاده هنوز تيمش را در آستانه ورود به منطقه سقوط مي‌بيند. او حداقل به يک امتياز از اين ديدار سخت نياز دارد و بايد ديد تيمش برابر استقلال در اين هفته چه عملکردي را ارائه مي‌کند. استقلال که در هفته‌هاي اخير از راه ضربات سر به گل رسيده است، در اين ديدار عمران‌زاده، زننده دو گل بازي برابر ملوان در جام حذفي و محمد قاضي، مهاجم شوت زنش را در اختيار ندارد. ابراهيم‌زاده براي متوقف کردن قطار استقلال بايد تلاش کند تا راه‌هاي ارسال ضربات کاشته و فرصت سرزني مهاجمان قلعه نويي را مسدود کند وگرنه به سرنوشت ديگر حريفان استقلال دچار مي‌شود و بازي را واگذار مي‌کند. راه آهن در اين ديدار آشوبي را به دليل محروميت به همراه ندارد. تقابل اصلي در اين ديدار را حضور وحيد طالب لو در دروازه راه آهن رقم مي‌زند. او که سال‌ها در استقلال بوده و مدتي رقيب دروازه‌بان فعلي استقلال يعني رحمتي بود. از ديگر نکات خاص اين ديدار اين است که استقلال هيچگاه برابر راه آهن شکست نخورده است. ديدار رفت دو تيم با برتري سه بر يک استقلال به پايان رسيد.

* صباي قم - سپاهان
مرفاوي بعد از تحمل سه شکست پياپي به يک پيروزي شيرين در تبريز دست يافت که به دليل‌ همان پيروزي، سرمربي گسترش فولاد از ادامه کار صرف نظر کرد. حالا او بايد تيمش را آماده ديدار برابر سپاهاني کند که دو پيروزي متوالي توانسته بار ديگر در قامت يک مدعي آن‌ها را نشان دهد. از آخرين شکست سپاهان در قم هفت سال مي‌گذرد و بايد ديد زردپوشان اصفهاني مي‌توانند با شکست صبا خودشان را به صدر جدول نزديک‌تر کنند يا خير. در سوي مقابل صبايي‌ها هم به سه امتياز نياز دارند تا از انتهاي جدول فاصله بگيرند و نظر مي‌رسد اين ديدار يکي از زيبا‌ترين بازي‌هاي هفته شود. در اين ديدار ابوالفضل ابراهيمي از صباي قم محروم است. ديدار رفت دو تيم با برتري دو بر يک سپاهان به پايان رسيد.

* داماش – گسترش فولاد
دو تيمي که ليگ را خيلي خوب آغاز کردند، اين روز‌ها حال خوشي ندارند و هردو در آستانه ورود به بحران هستند. داماش که به دليل مشکلات مالي دچار بحران است و گسترش فولاد هم بعد از شکست برابر صبا، رکورد پيروز نشدنش به سه ماه و نيم رسيد. از آخرين پيروزي آن‌ها ده هفته مي‌گذرد و حالا با مربي‌گري تارتار بايد ديد آن‌ها شکلي متفاوت از فوتبال را ارائه مي‌کنند يا خير. خطيبي که زمزمه‌هاي حضور قريب الوقوعش در تراکتورسازي شنيده مي‌شود، به طرزي ناگهاني از گسترش فولاد جدا شد و جايش را به تارتار داد. شاخصه اصلي اين ديدار جوان بودن دو تيم است که مي‌تواند به طراوت بازي کمکي شايان کند. سيد ايمان موسوي تنها محروم اين ديدار از گسترش فولاد است. ديدار رفت دو تيم با برتري دو بر صفر داماش به پايان رسيد.