به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۵۶
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب : ۲۶۶۵۲

کلاهبرداری میلیاردی با اغفال دختران جوان

گروه حوادث: فرمانده انتظامي استان مركزي از دستگيري فردي كه با جعل عنوان استاد دانشگاه و محقق در شهرهاي مختلف اقدام به كلاهبرداري‌هاي متعدد كرده بود، خبر داد و گفت: متهم با استفاده از عناوين مختلف اقدام به كلاهبرداري و بعضا اغفال دختران جوان نموده است.
سردار عزیزالله ملکی افزود: تابستان سال جاري در پي ارجاع يك فقره پرونده كلاهبرداري به پليس آگاهي شهرستان خمين مبني بر سرقت ميليوني از مالك يك گالري نقره و زيور آلات قيمتي در اين شهرستان، تحقيقات پليس براي شناسايي اين فرد شروع شد. وی ادامه داد: در تحقيقات اوليه از مالباخته وي اذعان داشت در اواخر تير ماه شخصي كه خود را استاد دانشگاه، محقق و كارشناس زمين شناسي و اكتشاف معرفي نموده است با ظاهري آراسته به گالري من مراجعه و با در دست داشتن تعدادي بروشور تبليغاتي تحت عنوان برگزاري نمايشگاه هاي سنگ هاي معدني، قيمتي و نيمه قيمتي در يكي از مراكز آموزش عالي در يكي از شهرهاي معدني استان، متقاعدم نمود كه نقره جاتي به ارزش 400 ميليون ريال در اختيار وي قرار دهم كه بعد از آن ديگر خبري از وي در دست نيست.

سردار ملکی اظهارداشت: با اعلام اين كلاهبرداري اكيپي مجرب از كارآگاهان پليس شهرستان خمين تحقيقات جامعي را براي شناسايي وي در دستور كار خود قرار دادند. وی گفت: طي چندين ماه تلاش هاي شبانه روزي كارآگاهان پليس، هويت واقعي فرد كلاهبردار كه تحت تعقيب پليس و داراي سوابق متعدد كيفري از جمله سرقت، كلاهبرداري و خيانت در امانت بود مشخص و در تحقيقاتي جامع مخفيگاهش در يكي از استان هاي مركزي كشور شناسايي شد .

وي ادامه داد: بلافاصله كارآگاهان پليس به استان مورد نظر اعزام و وي را در مخفيگاهش دستگير و براي تكميل تحقيقات به پليس آگاهي شهرستان خمين انتقال دادند. سردار ملكي با اشاره به اعترافات متهم دستگير شده تصريح كرد: در بازجويي هاي صورت گرفته از متهم دستگير شده، وي به 19 فقره كلاهبرداري در شهرهاي شيراز، همدان، زنجان، سمنان، ساري، تهران، گرگان، محلات و خمين به ارزش دو ميليارد و 165 ميليون ريال اعتراف كرد. وي افزود: در تمامي اين پرونده ها متهم با استفاده از عناوين مختلف اقدام به كلاهبرداري و بعضا اغفال دختران جوان نموده كه شاكيان پرونده شناسايي و متهم با هماهنگي دستگاه قضايي براي برخورد قانوني به ندامتگاه معرفي شد.
مرجع : مهر