به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ساعت ۲۳:۱۶
کد مطلب : ۲۶۸۵۴

اكران پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای‌ هند

گروه فرهنگ و هنر: سومین قسمت مجموعه فیلم اکشن دلهره‌آور «دوم /انفجار» که عامرخان را در نقش اصلی خود دارد، تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم کل تاریخ سینمای هند شد.
اكران پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای‌ هند
این اکشن ماجراجویانه و پر رمز و راز با یک فروش کلان 240کروری (حدود 42 میلیون دلار) این مقام را از آن خود کرد. با این رقم فروش، سومین قسمت مجموعه فیلم «کریش» با بازی هریتیک روشن به ردیف دوم جدول پرفروش‌های کل تاریخ سینمای هند رفت. «دوم 3» در هفته اول نمایش خود 200 کرور فروش کرد و با این رقم بالای فروش، تعجب و شگفتی تحلیل‌گران سینمایی در کشور هند را برانگیخت.

عامرخان بازیگر مسلمان بالیوودی نقش اصلی این اکشن ماجراجویانه را بازی کرده و در آن در قالب کاراکتر ضد قهرمان قصه فیلم ظاهر شده است. در قصه مجموعه فیلم «دوم» شخصیت ضد قهرمان قصه اهمیتی بیشتر از دو کاراکتر ثابت این مجموعه فیلم (با بازی آبیشک باچان و اودی چوپرا) دارد.

باچان و چوپرا دو مامور پلیس هستند که در هر قسمت از این مجموعه فیلم موفق و پرفروش، راهی مبارزه با کاراکتر ضد قهرمان قصه می‌شوند. اما این کاراکتر ضد قهرمان موجودی منفی نیست و کارها و اقدامات او، لطمه‌ای به جامعه و مردم عادی نمی‌زند. به همین دلیل، کاراکتر ضد قهرمان این مجموعه فیلم همذات پنداری تماشاچی را با خود دارد. شرکت باش راج فیلمز که تهیه‌کننده فیلم است، با انتشار بیانیه‌ای از رقم کلان فروش 240 کروری فیلم، اظهار خشنودی کرده است.



عامرخان چهار سال قبل با «3 احمق» یک رکوردشکنی در جدول گیشه نمایش سنماهای هند کرد. این فیلم اولین محصول صنعت سینمایی این کشور بود که موفق به فروشی 200 کروری شد. اما رکورد این فیلم عامرخان تابستان امسال با دو فیلم «کریش 3» هریتیک روشن و «قطار اکسپرس چنای» شاهرخ خان (با فروش‌های 235 و 233 کروری) شکسته شد. هم‌ زمان با نمایش عمومی «دوم 3»، تحلیل‌گران اقتصادی سینما در هند این ‌پرسش را طرح کردند که آیا این فیلم هم مثل «3 احمق» یک رکورد تازه به جدول گیشه نمایش کل تاریخ صنعت سینمای هند اضافه خواهد کرد یا خیر.



رقمی که آن‌ها در این رابطه مطرح می‌کنند رقم نجومی و دور از دسترس 300 کرور است. این در حالی است که عامرخان هم زمان با رکورد شکنی فیلم جدید شاهرخ‌خان در جدول گیشه نمایش، به طور ضمنی اشاره کرد «دوم 3» او، رکورد فروش این پادشاه بالیوودی را خواهد شکست. در حال حاضر، نگاه تحلیلگران سینمایی در هند به فروش روزهای آینده کار تازه عامر خان است. آن‌ها در انتظار فروش 300 کروری این فیلم هستند و می‌گویند «دوم 3» به این رقم فروش دست پیدا خواهد کرد.
عامرخان طبق یک سنت قدیمی، فیلم‌های خود را در آخرین هفته هر سال میلادی اکران عمومی می‌کند. سال قبل «تلاش» او فروشی 100 کروری در سینماهای کشور کرد. «دوم 3» حدود ده روز قبل در هند به روی پرده سینماها رفت.
مرجع : فارس

alireza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۲۳:۴۱
اون تسلیت رو بردار (195102)