به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۴ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۲۶۹۱۷

شورای انقلابیون سوریه، ژنو2 را تحریم کرد

گروه بين‌الملل: شورای انقلابیون سوریه یکی از گروه‌های اصلی ائتلاف ملی سوریه در نشستی در شهر استانبول ترکیه اعلام کرد در کنفرانس صلح ژنو 2 که قرار است 22 ژانویه با هدف حل بحران سوریه برگزار می‌شود شرکت نمی‌کند.
شورای انقلابیون سوریه، ژنو2 را تحریم کرد
در این نشست که توسط دبیر خانه شورای انقلابیون سوریه برگزار شد، حاضران در خصوص موضع این شورا برای شرکت در کنفرانس ژنو2 گفت‌وگو کردند. این تصمیم دو روز پیش از نشستی اتخاذ شد که قرار است با حضور ائتلاف ملی سوریه و گروه‌های اپوزیسیون حكومت سوریه در خصوص ژنو 2 برگزار شود و طی آن درباره مشارکتشان در ژنو2 تصمیم گیری كنند.

شبکه تی آر تی ترکیه گزارش داد که احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز روز پنج شنبه با احمد الجربا، رئیس ائتلاف ملی سوریه و احمد طعمه، نخست وزیر موقت مخالفان دیدار و در خصوص آخرین اوضاع سوریه با آن‌ها گفت‌وگو کرد. در این دیدار بحران انسانی موجود در سوریه مورد بحث بررسی قرار گرفت. احمد جربا رهبر ائتلاف ملی سوریه نیز به نمایندگی از مردم سوریه ضمن سپاسگزاری از کمک های انسان دوستانه ترکیه خاطر نشان كرد که روند کنفرانس ژنو ۲ تنها در صورت توجه به حقایق و دیدگاههای اساسی با موفقیت مواجه خواهد شد. ائتلاف ملی سوریه پیش از این مشارکت در کنفرانس ژنو 2 را به عدم حضور بشار اسد، در آینده سیاسی سوریه منوط کرده بود.