به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ساعت ۰۰:۵۸
کد مطلب : ۲۷۹۳۰
از سال تحصيلي آينده

فاني:‌ تعطیلی پنج‌شنبه مدارس لغو می‌شود

گروه جامعه: وزیر آموزش و پرورش تکلیف تعطیلی پنج شنبه مدارس را برای سال بعد مشخص کرد و قرار شد که دیگر پنج شنبه‌ها مدارس تعطیل نباشند.
فاني:‌ تعطیلی پنج‌شنبه مدارس لغو می‌شود
علی اصغر فانی وقتی به عنوان سرپرست آموزش و پرورش انتخاب شد به طور ضمنی مخالفتش با تعطیلی پنج شنبه در مدارس را اعلام کرده و گفته بود: قرار بود در روزهای پنج‌شنبه‌ برنامه‌های فوق برنامه و پرورشی در مدارس انجام شود اما هم‌اکنون عملا پنج‌شنبه‌ها مدارس تعطیل هستند در حالیکه پنج شنبه‌ها باید به انجام فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و تربیتی پرداخت؛ باید به تدریج مدارس را به سمتی سوق داد که در روزهای پنج‌شنبه به فعالیت‌های فوق برنامه بپردازند. پس از اینکه فانی به عنوان وزیر رای اعتماد گرفت، حدس و گمانهایی برای تعطیلی پنج شنبه ها زده شد و حتی مطرح شد که ممکن است از سال بعد لغو شود، تا اینکه سرانجام او تکلیف تعطیلی مدارس در روز پنج شبه را مشخص کرد.

سرانجام وزیر آموزش و پرروش امروز نحوه تغییرات در طرح تعطیلی مدارس را اعلام کرد. فانی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که در سال تحصیلی 93-94 تعطیلی پنج‌شنبه‌ها لغو خواهد شد و به جای آن یک روز جایگزین در هفته دانش آموزان بدون کیف ‌وکتاب به مدرسه می‌روند و فعالیت می‌کنند.

او گفت: از سال تحصیلی آینده مدارس یک روز از شش روز هفته را به غیر از جمعه پذیرای دانش‌آموزان بدون کیف‌وکتاب هستند که روز این برنامه آزاد در هر یک از مدارس به تشخیص مسئولین آن مدرسه است. فانی با بیان اینکه در روز بدون کتاب دانش‌آموزان به فعالیت‌های هنری یادگیری مهارت های زندگی می‌پردازند گفت: کارگروهی از معاونت پرورشی آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاونت تربیت بدنی، معاونت ابتدایی و متوسطه، در حال بررسی این طرح است. او یادآور شد که این طرح در ابتدا برای مدارس مقطع ابتدایی و اول متوسطه اجرایی خواهد شد.
مرجع : خبرآنلاين

سید حسین سید موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۰۱:۱۴
خیـــــــلی هم عالی.

یعنی چه؟! دو روز تعطیلی برای چی؟!
نه اینکه خیلی بهشون سخت می گذره....!

والا رُس ما رو کشیدن توی دهه60!
این نازپرورده ها هم هیچی ـشون نمیشه...

با قاطعیت این طرح رو پیش ببرید؛به "لجن پراکنی"ـهای بقیه هم توجه نکنید.
اساس و بنیان هر کشوری نظام آموزشی ـه اونه. (198358)
ساعدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۰۷:۵۴
سید مواظب خودت باش بد جوش میزنی (198377)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۰۸:۰۹
چراموقعی که صحبت حقوق ومطالبات فرهنگیان پیش میاداساسی ترین نظام نظام آموزشی نیست اماوقتی که می خوان مدرسه هارو مهدکودک کنن شداساسی ترین رکن مملکتی؟ (198378)
دانش آموز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۰۸:۵۰
آره سخت می گذره تو دهه60زمان این بود که بچه ها هر کاری می کردن جز درس خوندن طبیعی هم بود ولی الان بچه هادرس می خونن خسته می شن. (198387)
یه بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۰۹:۵۸
حالا کی لجن پراکنی کرده؟!! آسید چرا عصبانی هستی؟ (198406)
سید حسین سید موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۱۹:۲۱
بنده عذر می خوام از به کار بردن"لجن پراکنی"!

ولی نظرم منهای اون واژه همونیه که اون بالا اومده.

علی(ع)یارتون...

:) (198538)
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۱۰:۵۶
دقیقا" بچه ها تو این سن باید آموزش ببینن نه اینکه 2 روز در هفته رو از دست بدن. (198421)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۰۱:۲۶
تو را به خدا فکری به حال کتابها ی درسی بکنید و کاری کنید کتابها نیاز دانش آموزان را بر طرف کند نه اینکه برویم و کلی کمک درسی بخریم.در ضمن مطالب هم اصلاح کنید.متاسفانه تا دیپلم کلی مطلب که بسیار سنگین است را با سختی فقط باید برای امتحان حفظ کرد و ممکن است با قبولی در دانشگاه دیگر با آنها کاری نداشته باشیم.ونیز دروس عربی و انگلیسی را مکالمه ای کنید نه دستور زبانی. (198361)
یی
United States
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۱۵:۵۵
موافقم
فارسی را دستوری ولی عربی و انگلیسی را مکالمه ای و کاری کنید 15سالگی درس تمام و وارد دانشگاه شوند و الکی عمر نسل جوانمونو هدر ندهیم سن ازدواجم میاد پایینتر وقتی از دانشگاه میاد بیرون میره خدمت 22 سالشم شد پر انرژی میره دنبال کار ولی فعلا 25 سالگی درس تموم می کنن 2 سالم خدمت دیگه رمق ندارن مثل خودم! (198478)
ندا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۰۲:۱۹
لطفا مدارس پنج شنبه‌ها تعطیل باشند چون واقعا فشار زیادی به دانش اموزان وارد می شوند و چرا ادارات روز های پنج شنبه اکثرا تعطیلند ولی مدارس باید باز باشند اقای فانی لطفا عجله در تضمیم گیری نکنید و نظر مردم ایران به‌عنوان اولیا می باشند را سر لوحه کارتان قرار دهید و مابه عنوان اولیا با وجو شاغل بودنشان و سختی بودن نگهداری فرزندمان از تعطیلی روز های پنج شنبه مدارس مثل خیلی از ادارات خوشحالیم و خودمان به فرزندمان درس زنگی و مهارت های لازمه زندگی را اموزش می دهیم با سپاس و احترام (198368)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۰۲:۲۳
اقای فانی تعطیلی پنج شنبه ها بهترین تضمیم اقای حاج بابایی بود به عنوان اولیا از شما می خواهیم که یک روز با هم بودن خانواده را از ما اولیا نگیرید و بچه ها را خسته نکنید (198369)
محمد
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۰۸:۱۵
سلام با وضعیت که داریم چه 5 شنبه تعطیل باشد یا نباشد هیچ اتفاقی نمی افتد پس بهتر تعطیل باشد .وزیر هم وزیر فعلی نیست همه اش یاس و نا امیدی تزریق می کند . افزایش مرخصی زایمان 6 ماه به 9 ماه یکی از مشوقهای اصلی زادو ولد و اینکه والدین نوزادانشان را با استرس کمی بزرگ کنند این وزیر محترم قبول نمی کنند .در صورتی که همه با لاتفاق این افزایش مرخص را قبول دارند و مطابق فرمایشات رهبری هستند . به وزیر این پیام را برسانید و دعای مادران بدرقه راه تان ای وزیر محترم (198379)
عدالت نسب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۰۸:۵۲
اگر برنامه مفیدی برای همان پنج روز داشته باشند نیازی به پنچنشنبه ها نیست.به نظرم به میزان هزینه ای که برآموزش وپروش افزوده می شود با یک روزکاری بیشتر بهره وری لازم صورت نگیرد،بویژه برای دانش آموزان ابتدایی واقعا تعطیلی روزپنجشنبه لازم است.چون اکثربچه ها ی ابتدایی از نظرجسمی ضعیف هستند و یک روز بیشتر استراحت به سلامت و آمادگی آنها کمک می کند. امیداست مسوولان وزارت آموزش وپرورش تدبیرشان به این مقوله با تدبیر و جامع نگری همراه باشدو اینکه دانش آموزان ابتدایی ما دچار مشکلات جسمی ،تغذیه ای زیادی ... (198389)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۰۹:۰۰
واقعا مسخره است روزي كه كارشناسي كرديد پنجشنبه ها تعطيل شه بر اساس چي بود ؟آيا مشكلات ترافيكي را اعلام نكرديد آلودگي هوا حل شد . حالا باز پنجشنبه ها بچه ها برن مدرسه يك روز بدون كيف و كتاب كه هم هزينه سرويس ها بيشتر بشه ،هم آلودگي بيشتر باشه، هم ترافيك بيشتر بشه،هم بچه بدليل يك روز اضافه خسته تر چون مثل قديم بچه فقط به درس اكتفا نمي كنند كلاس زبان و ورزشي هم مي رند متاسفانه نظرها كارشناسي نيست فقط نظر شخصي وزيرهاست از اين دوره به دوره بعد (198390)
ش.ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۰۹:۲۶
شما اگر فرهنگي ودر اموزش ابتدايي بودي اين حرف رانميزديد.كار اموزش ابتدايي خيلي سخت است.بدون كيف وكتاب يعني چه؟عملاوقت خانواده ها گرفته ميشود (198396)
منصو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۰۹:۲۹
همه جاي دنيا دو روز تو هفته را تعطيل هستند. بهترين فرصت براي يك مسافرت تو اين دو روز بود. دلخوشي به اين دو روز تعطيلي براي ما كارمندها بود كه از تهران فرار كنيم. اين خوشي هم نتونستند تحمل كنند. بر نامه ريزي كردند اين را هم خرابش كنند.
روحاني منتظريم |||||||| (198398)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۱۰:۴۵
من هم موافقم یعنی چه که مدارس رو تعطیل میکنن نه خیلی در طول هفته معلمین در مدارس دولتی با بچه ها کار میکنن فقط وقت میگذرونن یادر حال بیزینسن. (198416)
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۱۰:۴۸
سید جان اینقدر تند نرو آخه معلمی با ماهی ششصد تومان حقوق میتونه اهداف نظام آموزشی جامعه رو برآورده کنه ؟؟؟؟؟ (198418)
یک بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۱۱:۲۲
دولت احمدی نژاد اگر یک کار درست کرد همین تعطیلی مدارس در روز پنج شنبه بود که استاندارد خیلی از کشورهای پیشرفته است. دوستانی که مخالفند بگویند علتش چیست؟ همه ما که این دوران را گذرانده ایم می دانیم که بودن بیش از حد در مدرسه هیچ مشکلی را حل نمی کند (نه بچه هایمان عالمتر می شوند و نه شانسشان برای قبولی در جایی بیشتر می شود، فقط فرسوده و درس گریزتر می شوند). اگر معتقدیم بچه ها از تعطیلی پنج شنبه سوء استفاده می کنند و سروقت کارهای دیگر می روند که خب این مشکل والدین است. چرا مدارس جورش را بکشند. (198431)
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۱۱:۲۲
جناب وزیر چرا از برنامه های موفق آموزشی کشورهای همچون مالزی استفاده نمی کنید ببینید چه کردن شما هم انجام بدید مردم گیج شدن از هر روز برنامه درست کردن ولی طرح مدارس فقط صبح باشن عالی هست البته اگه بستر آن را آماده کنید (198432)
بيابي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۱۱:۵۰
فقط همين را بلدند ولي آموزش در محيط مدرسه ها بي نهايت در حد پاييني است واگر اين روز را هم تعطيل كنند مشكل حل مي شود (198435)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۱۲:۰۱
جهت اطلاع عزیزان تمام کشورهای دنیا مدارس 5 روز باز هستند و2 روز تعطیل هستند تنها این کار مون با دنیا شبیه بود اونم پرید (198437)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۱۲:۱۴
آقای حاجی بابایی بلایی بر سر آموزش و پرورش ایران آورد که حالا حالا باید روی آموزش و پرورش کار کرد تا حداقل به همان نقطه اول برسد!!! آقای فانی فردی است از جنس آموزش و پرورش و بهترین گزینه برای آموزش و پرورش حتی بهتر از آقای نجفی،امیدوارم فقط بگذارند کارش را انجام دهد و ایشان را وارد مسائل حاشیه ای نکنند (198438)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۱۲:۲۱
طرح خوبیست بشرطی که کلاسهای فوق برنامه و رفع اشکال 5شنبه اجرا بشه (198441)