به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۳۸
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۱ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۲۸۸۵۷

احمدي‌نژاد حق شركت در انتخابات را ندارد!

گروه سياسي: دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا در جریان اصلاح‌طلب وقتی عارف باید کنار بکشد، سریع کنار می‌رود ولی در اصولگرایان چنین لیدری وجود ندارد؟ توضیح داد: خودخواهی‌ها و خودمحوری بخشی از مساله است و بخشی هم نبودن گروه مرجع و کانونی که نقش و شأن فراگیر و عمومی داشته باشد. ما یک گروه مرجع نیاز داریم که این گروه مرجع، بتواند مقبولیت عام و فراگیر داشته باشد. فردی که شخصیت کاریزماتیک داشته باشد و بتواند مقبول عموم نیروهای انقلاب واقع شود، وجود ندارد.
احمدي‌نژاد حق شركت در انتخابات را ندارد!

حسين فدايي در گفت‌وگو با  فارس در ادامه ضمن اشاره به نقش جریان انحرافی دولت دهم در شکست اصولگرایان و اینکه چرا اصولگرایان در برخورد با این جریان سریع‌تر وارد عمل نشدند، گفت: بالاخره کشور نزدیک یکسال بحث حوادث سال 88 را گذراند، بعد ازآن ما در عرصه بین‌الملل آسیب دیدیم و مشکلات زیادی متوجه نظام شد، جایگاه ما در عرصه بین‌المللی آسیب دید، در درون نظام، اعتماد آسیب‌ دید، حالا ما در این وضعیت بیاییم دولت را در معرض عدم صلاحیت و برکناری بگذاریم! این موضوع منطقی و عقلانی نبود در واقع این استراتژی و این راهبرد غلط بود.

فدایی درباره اینکه چرا اعلام برائت اصولگرایان از احمدی‌نژاد، در افکار عمومی جا نیفتاد؟ گفت:  علتش این است که آقای احمدی‌نژاد در دوره اول در افکار عمومی به عنوان نماد اصولگرایان مطرح شد، در دولت دوم، جریان فتنه که راه افتاد، مساله مهم تر و جدی‌ این بود که احمدی‌نژاد با کابینه‌اش تفاوت داشت، کابینه احمدی‌نژاد اکثرا انسان‌های زحمت‌کش و حزب‌اللهی بودند؛ یعنی بدنه دولت، وزرا و کارگزاران قابل دفاع بود اما یک جریانی در درون دولت تلاش می‌کرد دولت را به انحراف بکشاند، ما مشکل‌مان آن حلقه انحرافی بود که نتوانست جریان فراگیری شود و کارش را پیش ببرد؛ ولی مزاحمت ایجاد کرد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران در همین زمینه به لغو عضویت احمدی نژاد از ایثارگران اشاره و اضافه کرد: وی بعد از ریاست جمهوری دوره اول یکی دو جلسه بیشتر نیامدند، دوره دوم اصلا نیامدند و عملاً لغو عضویت شدند منتها ما رسما اعلام نکردیم. به خاطر اینکه رئیس‌جمهور بودند و در آن شرایط ممکن بود سوالات و ابهامات جدیدی را درست کند، لذا هیچ وقت اعلام رسمی و علنی نشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا بعد از انتخابات تماسی با احمدی نژاد داشتید یا خیر، گفت:  خیر؛ اساساً‌ ارتباط‌مان در دوره دوم ایشان به حداقل رسید. البته در دوره اول ارتباط زیاد و تنگاتنگ بود و مطالب منتقل می‌شد هرچند ایشان به جلسات جمعیت نمی‌آمد و کلاً یکی دو بار بیشتر نیامد. یعنی آخرین دیدار من با ایشان همان پرونده سه هزار میلیاردی است که در کمیسیون اصل نود بودیم و در آن پرونده بنده مسئول بودم.

فدایی درباره جزئیات آخرین دیدارش با احمدی‌نژاد که در زمینه فساد سه هزار میلیاردی صورت گرفت، یادآور شد: وی در بدو امر، تلاش کرد که همه را متهم کند. اصلا می‌خواست بگوید من یک موجودی هستم که مظلوم واقع شدم و همه کمر بسته‌اند که من نباشم، من گفتم این حرفها چیست شما می‌زنید؟ نظام بانکی دست شماست، شما باید این را درست کنید، دست کسی دیگر نیست، گفت بانک‌های خصوصی، گفتم مدیر عامل بانک‌های خصوصی را هم شما می‌توانید  تعیین کنید.

وی خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد در مورد اختلاس می‌خواست بگوید من اختیار ندارم؛ می‌خواست بگوید دولت من پاک‌ترین دولت است و تلاش کرد بگوید در دستگاه ما هیچ فسادی نیست و من نمونه‌های نقض آن را آوردم. فدایی در تحلیل عملکرد و آینده سیاسی احمدی‌نژاد و اینکه برخی‌ها می‌گویند و برای ریاست مجلس و ریاست جمهوری دوازدهم مجدد می‌خواهد کادرسازی کند، اظهار داشت: نه احمدی‌نژاد و نه هر جریانی که از گفتمان انقلاب اسلامی فاصله گرفت نمی توانند در معرض رای مردم قرار گیرند.


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۱ ۱۱:۴۹
خدا این فتنه 88 ار از شما نگیره (199801)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۱ ۱۳:۰۶
مطمئنم دیگه هیچ وقت احمدی نژاد تایید صلاحیت نمیشه چون همه میدونن واکنش مردم و مسئولین به این انتخاب چی میتونه باشه (199824)
جمشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۱ ۱۳:۰۸
حتما باید بیاید تا66درصدش را ثابت کند. (199825)
ج.د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۱ ۱۳:۱۴
بیاید سیب زمینی مجانی می شود. (199828)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۱ ۱۳:۳۰
اقای احمدی نژاد باید جوابگوی ملت باشد که 700 میلیارد دلار را چکار کرد . فساد موجود در تمام زمینه ها نتایج عملکرد زشت و منفی ایشان است. (199835)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۱ ۱۳:۴۵
حسين فدايي : امام روح الله : بايد بدانيد كه شماري از خدا بي خبر براي از بين بردن انقلاب هر كس را كه بخواهد براي فقرا و مستمندان كاركند و راه اسلام و انقلاب را بپيمايد فورا او را (( كمونيست )) و (( التقاطي)) مي خوانند. از اين اتهامات نبايد ترسيد بايد خدا را در نظر داشت و تمام هم و تلاش خود را در جهت رضاي خدا و كمك به فقرا به كار گرفت و از هيچ تهمتي نترسيد ...مقدس نماها كه خطر آنها را بارها گوشزد كرده ام ، اينان با تزويرشان از درون ، محتواي انقلاب و اسلام را نابود مي كنند . اينها با قيافه اي حق به ... (199842)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۱ ۱۵:۰۶
در حکومت آزاد و مبتنی بر آرای عمومی همه حق شرکت در انتخابات را دارند به شرطی که انتخابات، انتخابات باشد !!!!!!! (199900)
سعید
United Kingdom
۱۳۹۲/۱۱/۰۱ ۲۰:۰۹
ملت کاره یی نیستند بابام جان حالیته؟ (200036)
سعید
United Kingdom
۱۳۹۲/۱۱/۰۱ ۲۰:۱۱
خوب عزیز دلم وقتی وقتی حکومت آزاد و مبتنی بر آرای ملت باشه مطمئن باش انتخابات هم انتخابات خواهد بود. (200040)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۱ ۱۶:۱۶
ما منتظر احمدی نژاد می مانیم ببینیم اگه دولت،شورای نگهبان،صدا و سیما و....از ایشان حمایت نکنند ایشان چقدر رای دارند؟ (199933)