به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۲۸۹۹۷
ریبری می‌توانست جایزه را از آن خود کند

رونالدو: رقابت با مسی به نفع هر دو ماست

گروه ورزشی: کریستیانو رونالدو مرد سال 2013 فوتبال جهان در گفت‌وگویی مفصل با مجله فرانس فوتبال فرانسه درباره مسائل مختلفی به صحبت پرداخت. وی درباره برنده شدنش در مراسم برترین بازیکن فوتبال جهان در سال 2013 گفت: آنقدر در هفته‌های گذشته درباره توپ طلای فوتبال جهان صحبت شده بود که نگران شده بودم.
رونالدو: رقابت با مسی به نفع هر دو ماست
کریس ادامه داد: اگر قرار بود برنده توپ طلا نشوم، فرانک ریبری می‌توانست این جایزه را از آن خود کند. سعی می‌کردم به این حرف ها توجه نکنم. خیلی ها قبل از مراسم درباره توپ طلا و شانس برنده شدن من حرف می زدند. حتی مادرم بارها به من می گفت آیا برنده توپ طلا خواهی شد؟ اکنون خیلی نسبت به قبل خیلی آرام تر شدم و دوست دارم که بتوانم عملکرد بهتری حتی نسبت به سال قبل داشته باشم.

ریبری فصل گذشته عملکرد خوبی داشت. لیونل مسی نیز خوب کار کرده بود. تا زمانی که پله اسم من را به زبان آورد نمی دانستم برنده توپ طلا شدم. خیلی‌ها فکر می کنند من چون می دانستم برنده توپ طلا می‌شوم به مراسم گالا رفتم در حالی که این طور نبود و من اصلا نمی دانستم که برنده می شوم. اکنون که از آن مراسم می‌گذرد، خیلی بهتر شده و احساس آزادی می کنم.

رونالدو در ادامه گفت: درست است که در حال حاضر نسبت به قبل آرام‌تر هستم اما این به این معنا نیست که دیگر دست از تلاش برخواهم داشتم. هر سال شرایط خاص خودش را دارد. قرار نیست اکنون فکر کنم همه چیز تمام شده است و بخوابم. می‌خواهم به افتخارات بیشتری همراه رئال مادرید و تیم ملی پرتغال دست یابم. درست است که رسیدن به توپ طلا آرزوی خیلی از بازیکنان فوتبال است اما رسیدن به آن سقف آرزوهای من محسوب نمی شود.

کریستیانو رونالدو درباره اشک هایش در مراسم توپ طلای فوتبال جهان گفت: خیلی لحظه هیجان‌انگیزی بود خصوصا وقتی که پسرم به سمت من دوید و در آغوش من قرار گرفت. نتوانستم خودم را کنترل کنم و اشک از چشمانم جاری شد. و وقتی اشک های خانواده‌ام را دیدم اشک هایم بیشتر شد. اشک های خانواده‌ام واقعی بود. آنها همیشه پشتیبان من بودند. خیلی صادقانه بخواهم صحبت کنم، انتظار کسب توپ طلا را نداشتم و خیلی خوشحالم. برای کسانی که زیاد من را نمی‌شناسند، حتما خیلی غیرمنتظره بوده است که اشک من را دیدند. من آدم جدی در زمین مسابقه هستم. اما برای کسانی که من را می شناسند می دانند که این اتفاقات طبیعی است زیرا من آدم احساساتی هستم.

مهاجم پرتغالی رئال مادرید در ادامه گفت: شاید برداشت خیلی ها از شخصیت من اشتباه است. من شکست خوردن را دوست ندارم و وقتی تیمم شکست می خورد ، بسیار ناراحت می شوم. همیشه دوست دارم که پیشرفت کنم و روز به روز بهتر شوم. هر روز سخت تمرین می کنم تا بتوانم در بهترین شرایط خود باشم. می خواهم همیشه در بهترین شرایط خود باشم.

کریستیانو رونالدو فصل گذشته در یکی از جنجالی‌ترین مصاحبه‌های خود پس از اینکه هواداران تیم رقیب نام لیونل مسی را بر زبان آوردند بسیار ناراحت شد و گفت: مردم به من حسودی می کنند زیرا من آدم پولدار، جوان و زیبایی هستم. او درباره این مصاحبه خود گفت: من آن موقع که این صحبت ها را کردم اشتباه کردم.

وی اضافه کرد: من این صحبت را زمانی کردم که به شدت عصبانی بودم و بعد از این گفته خودم پشیمان شدم. همانطور که همیشه گفته‌ام آدم کاملی نیستم. مثل همه انسان‌ها از گوشت و خون هستم. مثل همه احساس دارم. و بعضی مواقع اشتباه می کنم. باید از این اشتباه‌ها درس بگیرم و دیگر آن را تکرار نکنم. مردم می‌دانند که سخت تمرین می کنم و برای رسیدن به موفقیت کوتاه نمی‌آیم. معمولا در بازی های خارج از خانه خیلی زیاد به من توهین می شود که باید آن را تحمل کنم.

رونالدو در ادامه گفت: دوست دارم وقتی فوتبال را کنار می گذارم، زندگی آرام‌تری داشته باشم و بتوانم بیشتر لذت ببرم اما تصور کنید همراه فرزند و همسرتان به فروشگاه می‌روید و با یک صف طولانی می بینید که مردم منتظر هستند با شما عکس بیندازند و امضا بگیرند. من ترجیح می دهم در محیط های خلوت باشم. دوست دارم پس از بازنشستگی یک کریستیانو رونالدوی جدید باشم.

مهاجم پرتغالی در ادامه گفت: هر روز برای اینکه در بهترین فرم خود باشم، 3 تا 4 ساعت تمرین می کنم. فرزندم در بیشتر مواقع در کنار مادرم است و سپس سعی می‌کنم در کنار خانواده‌ام باشم. گوش دادن به موزیک و رفتن به استخر دیگر برنامه روزانه من است. هر روز زمانی را صرف پاسخ دادن به پیام‌های طرفدارانم می‌کنم و بعضی مواقع هم برای صرف شام بیرون می‌روم.

برنده توپ طلای فوتبال جهان در سال 2013 در ادامه گفت: اگر سخت تلاش کنید و انگیزه داشته باشید موفق می شوید. من همیشه سعی می‌کنم تا چیز های جدیدی یاد بگیرم. وقتی در منچستر‌یونایتد بودم از گری نویل و رایان گیگز خیلی چیزها یاد گرفتم و در رئال نیز از رائول و میشل سالگادو چیزهای زیادی یاد گرفتم. در تیم ملی پرتغال نیز از لوئیس فیگو، روی کاستا، فرناندو کوتو و دکو چیز های زیادی یاد گرفتم.

او همچنین درباره تفاوت های مورینیو و آنچلوتی گفت: هر دو تقریبا به یک اندازه موثر هستند. فکر می کنم که امسال اعتماد به نفس تیممان برای قهرمانی بیشتر است. در زمین مسابقه نسبت به فصل قبل خیلی متفاوت تر بازی می کنیم.

در پایان رونالدو درباره چند نام به توضیح پرداخت:

لیونل مسی: قطعا رقابت با او باعث پیشرفت من می‌شود. البته نه تنها رقابت با لیونل مسی که با بازیکنان بزرگ دیگر چون آرین روبن، نیمار، گرت بیل، آندرس اینیستا، لوئیس سوآرس و دیگو کاستا نیز به سود من خواهد بود. هم من و هم مسی دوست داریم که با تیم هایمان بهترین باشیم و این باعث پیشرفت ما می‌شود.

توپ طلا: خوشحالم که به آن دست یافتم. توپ طلا یک جایزه فردی است که در دنیای فوتبال اهمیت زیادی دارد.

پله: او یک الگو برای فوتبالیست‌های جهان است و دریافت این جایزه برای من از دستان او خیلی با اهمیت است.

اوزه بیو و ماندلا: همیشه اوزه بیو را به خاطر آنچه در بنفیکا و تیم ملی پرتغال انجام داده است، ستایش کرده‌ام. او یک الگوست و برای همیشه در قلب ما باقی می‌ماند. ماندلا نیز یک انسان انقلابی در جهان بود و برای همه انسان‌های جهان یک نمونه بود. مردم جهان هیچوقت او را فراموش نمی‌کنند.
مرجع : ایسنا