کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیر نمایندگی شرکت آلمانی در ايران:

آتش‌نشانی اجازه نمی‌داد نردبام‌ها را تعمیر کنیم!

6 بهمن 1392 ساعت 9:18

گروه جامعه: مدیر نمایندگی شرکت آلمانی IVECO MAGIRUS مي‌گويد: بروز نقص فنی در یک نردبام آتش‌نشانی که به کشته شدن دو زن كارگر در حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری تهران منجر شد، به دلیل بی‌توجهی شهرداری تهران رخ داده است.



مدیر نمایندگی شرکت آلمانی «IVECO MAGIRUS»، فروشنده تجهیزات آتش‌نشانی در ایران، با اشاره به این که آتش‌نشانی تهران اجازه بازدیدهای دوره‌ای تجهیزاتی که از این شرکت خریداری شده را نمی‌دهد، گفت: شهرداری بیش از 430 میلیون تومان به ما بدهکار است و به همین علت اجازه بازدید از خودروها را به کارشناسان ما ندادند. من حتی بارها درخواست ملاقات با شهردار را داشتم، اما اهمیتی ندادند!

وحید ممتحنی با تاکید بر این که تمام تجهیزات این خودروها الکترونیکی است و می‌بایست بازدید فنی از سوی کارشناسی که آن را می‌شناسد صورت گیرد و تعمیرکاران تفرقه صلاحیت انجام این کار را ندارند، تصریح کرد: «طبق اطلاعات ما، خودروهایی که فروختیم را برای تعمیر به گاراژی در جنوب تهران منتقل کرده‌اند که مکانیک‌های آنجا در سرویس کردن کامیون‌های معمولی و اسقاطی تبحر دارند. اما خودرو آتش‌نشانی می‌بایست مانند هواپیما توسط متخصص بازدید و تعمیر شود».

مدیر نمایندگی «IVECO MAGIRUS»، با اشاره به این که تحریم‌های غرب علیه ایران بر واردات تجهیزات آتش‌نشانی تاثیری نداشته، اظهار داشت: «ما هروقت به آلمان اعلام کرده‌ایم که قطعه‌ای را نیاز داریم، بلافاصله سفارش‌مان تامین شده و به دستمان رسیده است و حتی گروهی از پرسنل آتش‌نشانی را برای آموزش به آلمان بردیم و تعداد زیادی را نیز در تهران آموزش داده‌ایم».

ممتحنی با یادآوری این که نردبام‌ها حساس هستند و باید قطعات و سنسورهای آن بعد از مدتی تعویض شود، گفت «در آتش‌نشانی تهران نگهداری از ماشین‌آلات استاندارد نبوده. حتی آقای پاکزاد، رئیس سازمان آتش‌نشانی به ما گفت: لازم نیست قطعه را از اروپا بخریم، خودمان از قطعات غیرآلمانی استفاده می‌کنیم! و حالا خودشان باید مسؤولیت استفاده از قطعات متفرقه را باید بپذیرند.

مدیر نمایندگی شرکت آلمانی طرف قرارداد آتش‌نشانی، تصریح کرد: نردبامی که در خیابان جمهوری عمل نکرد، یکی از 13 خودرویی است که شرکت آلمانی به شهرداری تهران تحویل داد، اما کارشناسان آتش‌نشانی به دروغ اعلام کرده بودند شرکت تولیدکننده، قطعات فنی و یدکی لازم را نمی‌دهد، با یک شرکت کره‌ای قرارداد بسته بودند.


کد مطلب: 29431

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/29431/آتش-نشانی-اجازه-نمی-داد-نردبام-ها-تعمیر-کنیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir