کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واكنش رييس مجلس به اظهارات رسایی

بي‌ربط گويي نماينده افراطي در صحن علني

9 بهمن 1392 ساعت 13:45

گروه اقتصادي: حمید رسایی نماينده افراطي گروه پايداري در مجلس امروز در مخالفت با بودجه، به نقد توافقنامه ژنو پرداخت كه با واكنش رييس مجلس مواجه شد.


حمید رسایی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه گفت: در چند وقت اخیر نقدهای خوب و درستی به بودجه شده اما بسیاری از سوالات درباره بودجه بی‌پاسخ مانده است. در بودجه سال 93، بودجه شرکت ملی نفت از کل بودجه عمومی دولت بیشتر است. چگونه کل منابع و مصارف دولت از یک شرکت دولتی کمتر است؟

وي خاطرنشان کرد: بدون تردید باید گفت که بند الف این لایحه بودجه با اصول 52 و 53 قانون اساسی تغایر دارد. چرا دولت در پاسخ به این سوالات و نقدها سکوت کرده است؟ این ضعف‌ها را باید مجلس برطرف کند. اشکالات حقوقی و سیاسی توافقنامه ژنو که بنده با علم و یقین بابت پذیرش آن به ملت تسلیت گفتم، بسیار است. نمی توان بر دهان منتقدان توافقنامه مهر پلمب زد. شاید بتوان بر مشروح مذاکرات مهر پلمب زد اما نمی‌توان بر دهان رسانه‌های منتقد مهر پلمب زد!! درست است که مشاور عالی رئیس جمهور محترم همه آنان که به ایشان رای نداده‌اند را افراطی و تندرو می‌داند اما نمی‌توان واقعیت‌های توافقنانه و تاثیر آن بر بودجه آینده را نادیده گرفت.

در حین نطق رسایی، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد که ریاست بخش دوم جلسه را برعهده داشت، مکررا به وی تذکر داد که در موضوع نقد بودجه سخنرانی کند. رسایی در پاسخ به این تذکرات نائب رئیس مجلس گفت: اشکال ندارد بر دهان من پلمب بزنید.من دارم درباره یک توافقنامه بسیار مهم بین المللی صحبت می‌کنم که بر بودجه تاثیر دارد!!

ابوترابی‌فرد در این خصوص گفت: قضاوت عمومی نمایندگان هم ملاک است. نمایندگان معتقدند که شما درباره موضوع صحبت نمی‌کنید. وی با قرائت یک بند از آئین‌نامه تاکید کرد که من طبق آئین نامه داخلی مجلس می‌توانم جلوی ادامه نطق شما را بگیرم. اگر درباره بودجه بحثی دارید بفرمایید.


کد مطلب: 29979

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/29979/بي-ربط-گويي-نماينده-افراطي-صحن-علني

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir