به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۴۵
 
۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۳۰۰۴۱
نظر اصولگرایان درباره قاليباف از نگاه زيباكلام؛

هر چقدر فتنه فتنه کند باز راهش نمي‌دهند!

اصولگرایان شانسی برای ورود به مجلس دهم ندارند
گروه سياسي: صادق زیباکلام می‌گوید: در حالت عادی اصولگرایان شانسی برای راهیابی به مجلس دهم ندارند و حتی یک چهارم نمایندگان مجلس آینده نیز اصولگرا نخواهند بود.
هر چقدر فتنه فتنه کند باز راهش نمي‌دهند!
 استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در واکاوی آینده سیاسی محمدباقر قالیباف، گفت: اگر آینده قالیباف را بخواهیم در ارتباط با ریاست جمهوری بررسی کنیم باید بگویم که این موضوع کلا منتفی است. وی تصریح کرد: اگر حسن روحانی در 4 سال اول ریاست جمهوری‌اش موفق عمل کنند بدون شک خود او نیز در انتخاب آینده از سوی مردم رای اعتماد خواهد گرفت اما اگر موفقيتی حاصل نکند و توافق هسته‌ای به بن بست برسد یا با شکست روبرو شود دوباره اصولگرایان به قدرت خواهند رسید و شخص دیگری رییس‌جمهور می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت شکست روحانی، باز هم شانس رییس‌جمهور شدن قالیباف پایین است، خاطرنشان کرد: معتقدم قالیباف در خوشبینانه ترین حالت قالیباف شهردار تهران باقی خواهد ماند و این نهایت جایگاه او درون نظام خواهد بود. البته ممکن است قالیباف در آینده در بخش‌های نیمه خصوصی یا نیمه دولتی جایگاهی پیدا کند ولی حد نهایی وی در سمت های رسمی نظام همین است که الان در آن قرار دارد.

زیباکلام در ادامه درخصوص گمانه‌های مطرح شده پیرامون اتحاد قالیباف، حدادعادل و جلیلی در انتخابات مجلس آینده نیز گفت: در حال حاضر نه جلیلی شانسی برای انتخابات مجلس آینده دارد، نه قالیباف و نه حدادعادل. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد جایگاه قالیباف در میان بدنه اصولگرایان، اظهار داشت: مشکل قالیباف این است که اساسا اصولگرایان او را قبول ندارند، او هر چقدر فتنه فتنه کند و به اصلاح‌طلبان و هاشمی رفسنجانی حمله کند بازهم جایی برایش میان اصولگرایان وجود ندارد!

وی تاکید کرد: قالیباف تلاش می‌کند با حمله به اصلاح‌طلبان جایی برای خودش میان اصولگریان باز کند، اما قطعا موفق نمی‌شود. متاسفانه قالیباف متوجه استراتژی اشتباه خود نیست و نمی‌داند که اصولگرایان به او توجه ندارند. این تحلیلگر سیاسی اصلاح گرا با بیان اینکه برای این مجموعه در انتخابات مجلس دهم جایگاهی نمی‌بینم، خاطرنشان کرد: مگر اینکه شورای نگهبان به طور گسترده نامزدهای اصلاح طلب و حامیان حسن روحانی را ردصلاحیت کند. در آن شرایط ممکن است اصولگرایان برای حضور در مجلس آینده شانسی پیدا کنند ولی در حالت عادی اصولگرایان شانسی برای راهیابی به مجلس دهم ندارند و حتی یک چهارم نمایندگان مجلس آینده نیز اصولگرا نخواهند بود.
مرجع : روزنو

شفق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۸:۵۸
تکلیف جناب زیباکلام با دفاعی که از فتحعلی شاه قاجار در تنظیم ننگنامه ترکمنچای می کنند به خوبی روشن است.
حضرت استاد این روزها به دنبال مطرح کردن خود است. (202618)
و
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۲۰:۲۷
عجب دلیلی. مشکل خیلی از ما اینه که دنبال یه نفریم تا مریدش بشیم به خاطر همین دنبال مطلق می گردیم. اگر این حرفش اشتباهه خب دلیل بیارید وگرنه این جور دلیل آوردن درست نیست که یه جایی اشتباه کرده پس همه حرفاش غلطه یا برعکس دو جا خوشم بیاد پس همه حرفاش درسته. (202670)
تام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۲۱:۵۹
نظر شما چه ربطی به قالیباف داشت؟ (202698)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۲۲:۵۱
واقعیت رو در مورد ترکمان چای گفتن فتحعلی شاه چی کار میتونست بکند (202723)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۲۳:۰۲
اینایی که منفی دادن اون مطلب رو نخوندن؟؟؟!! یا چون نظر مخالف زیبا کلامه چشم بسته منفی دادن؟؟ یه سرچ ساده تو اینترنت (202728)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۹:۰۵
با تشکر از اقای زیبا کلام کاش دقیقا می گفتند که کدام استراتژی های قالیباف اشتباه است و کلا قالیباف در کدام دسته بندی سیاسی جای می گیرد؟ (202623)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۲۳:۱۴
دوست عزیز آقای قالیباف حزب باد است و هر طرف که باد بیاید میرود یک روز راست یک روز چپ. مگر بعد از انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر نبود وقتی دید اصلاح طلبها در شورای شهر رای آوردند رفت دیدن سید بزرگوار خاتمی. یا قبل از انتخابات چقدر برعلیه هاشمی و خاتمی حرف زد. من خودم در سیستم شهرداری کار میکنم بخدا بقدری در شهرداری خرابکاری کرده که همه میگند خدا پدر احمدی نژاد را بیامرزد. (202733)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۹:۲۳
ما که از اصولگرا یان هیچ نمودی برای اصول ودین و معاش مردم ندیدیم
از کوزه همان طراود که در اوست
مردم چه از اصولگرا واصلاح طلب پایداری ،مشارکت ،و...کار امنیت آرامش میخواهند
در غیر اینصورت دین مردم تهدید مسائل جناحی خواهد شد (202629)
ج.د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۲۰:۱۶
آقای شفق .حالا که زنده ای .قراردادهای روسی که دارد دوباره ننگ نامه میشوند. حداقل اعتراضی بکن. یا بت گفتن.ازاین چیز نگو. (202664)
اهوازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۲۰:۲۵
من که همیشه تحلیل های آقای زیباکلام را پیگیری می کنم و میدونم ایشان تحلیلی کامل و واضح از سیاست روز دارند (202667)
س.ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۲۰:۲۶
اگرحضرت استادبساط فال گیری برپانمایند،مشتریان زیادی خواهندداشت.
گاهی تحلیل هایشان به تسویه حساب شخصی نزدیکتراست تا واقع بینی سیاسی. (202669)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۲۰:۴۲
وقت خانه تکانی مجلس فرا رسیده چه قالیباف چه استاد حداد و چه اقای جلیلی بهتر است صندلی های موجودشان را سفت بچسبند تا همین ها را نیز از دست ندهند. (202677)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۲۰:۴۸
این آقا نمیداند ،که موتو ر سواری وشتر سواری.در حد نوچه گرایی است. فعلا اصولگرایان نوبت را به ماشین سواران دادند. سر عقل بیا جایت خوبه. حقایق را بگی به صلاحته. (202681)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۲۲:۳۰
ازخودت مطمئنی که استاددانشگاهی؟ (202712)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۲۲:۳۷
هر8سال 2میلیون به رایش اضافه می شود!!! (202720)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۲۳:۰۷
منهم معتقدم که نامبرده و حداد و با هنر و مخصوصا جلیلی هیچیک شانسی برای بدست آوردن منصبی که به دنبال آن سینه چاک میدهند ندارند .مگر شخص گمنامی مثل {همزاد مهمود } را از همین حالا در آب نمک بخوابانند .پرورش دهند و به او روشهای متنوع حرافی .سفسطه گری .مغلطه گری. با زمینه های فراوان اینچنینی بیاموزند تا در انتخابات آتی شاید مردم بخواب اصحاب کهف بروند و موقعی بیدار شوند که دوباره ازین نوع موجودات بر ملت حکمرانی نمایند و ما را مجددا به خاک سیاه بنشانند.دست افراد فوق و از این نوع آدمیان برای همه رو شده. (202729)
علاف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۲۳:۲۹
درسته با برخی حرفای ایشان موافقم ولی حرف زدن ایشون شبیه اخبار هواشناسی ایران هست که همه حالات ممکن رو میگه مطمئنا یکیش درست از آب درمیاد دیگه... (202735)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۰۰:۰۱
... جالبه که این اقا اصولگرایی را در بدو بیراه به هاشمی جستجو میکند چون بخوبی میدونه در مقابل هاشمی یک به میلیون هم نیست. (202745)
جعفری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۰۰:۲۵
قالیباف خردادماه رییس صدا وسیما میشه. (202752)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۰۰:۳۳
اقای زیباکلام واقعاً زیبا و درست تحلیل میکنید و حرف دل و فکر اکثر مردم و میزنید موفق باشید (202753)
بح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۰۳:۰۳
اصولگرا!!!!دیدیم این ۸سال چه اصولی بکار بردن!!! (202762)
حقيقت جو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۰۵:۳۷
نخست براي شفق ارزو مي كنم كه هر جه زود تر فلق شو د دوم اين كه هر كس با خواست مردم مخالف بأشد همان طور كه درانتخابات رياست جمهوري شاهد افول أنان بود يم در انتخابات مجلس هم شاهد افول أنان خواهيم بود بنده كاملا با سخنان اقاي زيبا كلام موافقم (202766)
مولانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۰۷:۰۱
ماخوشمون میاد اینطوری که زیباجون میگه بشه اما....اماتحلیل سیاسی مبتنی بر تحقیق میدانی وجود ندارد اگه هم بخودمون زحمت بدیم تحقیق نصف ونیمه ای انجام بدیم مال الانه نه مال چندوقت دیگه.آینده بینی های استاد تا حالا که درست از اب درنیومده.یه کم بجای پیش گویی های اینگونه کار کنیم که این حرفها مدل مستحکمی برای تحقق خود پیدا کنه .ولی زیبا جون خیلی این روزها شنگولانه از سرکیف صحبت عرض می کنند...قلی باف به اعتدال نزدیک است بیمورد دورش نکنید (202769)