به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : ۳۰۱۳۱

آیت‌الله مکارم: با ندانم‌کاری‌های گذشته، مشکلات فراوانی برای دولت جدید به ارث رسیده است

گروه سياسي: آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: رئیس دولتی که روی کار آمده هم نامش روحانی است و هم در حقیقت دولتی روحانی است که به مسائل دینی و مذهبی توجه دارد و مایه امیدواری برای مردم و اقشار مذهبی است.
آیت‌الله مکارم: با  ندانم‌کاری‌های گذشته، مشکلات فراوانی برای دولت جدید به ارث رسیده است
این مرجع تقلید در دیدار با اسحاق جهانگیری - معاون اول رئیس‌جمهور - در قم، با تاکید بر اینکه "دولت آقای روحانی و دوستان ایشان در این مدت کارهای مفیدی انجام داده‌اند"، افزود: دولت امیدهایی را در جامعه و در میان مردم ایجاد کرده است. این مرجع تقلید با بیان اینکه "این دولت میراث بسیار پیچیده‌ای را از گذشته به ارث برده است"، تاکید کرد: در گذشته ندانم‌کاری‌های زیادی در کشور صورت گرفت و موجب شد مشکلات فراوانی به صورت ارث برای دولت جدید باقی بماند.

وی اضافه کرد: حتی برخی نقاط قوت دولت گذشته همچون طرح هدفمندی و طرح مسکن مهر نیز با مشکلاتی همراه است و از دولت گذشته کاری وجود ندارد که همراه با مشکل نباشد و دولت جدید باید تدریجاً این مسائل را حل و فصل کنند. این مرجع تقلید در ادامه بر لزوم توجه به استان قم و رفع محرومیت‌های این استان برای ارائه خدمات بهتر به مردم و زائرین تاکید کرد و گفت: تعداد زائران و مسافرین قم بسیار زیاد است و باید برای رفع مشکلات این استان برنامه‌ریزی شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان با تاکید بر لزوم توجه ویژه بر مسائل فرهنگی، تصریح کرد: رئیس‌جمهور و سیاست‌های فرهنگی ایشان خوب است و دوست داریم ایشان را حمایت و تقویت کنیم؛ منتهی باید مراقب بود کسانی که در حاشیه هستند با برخی اقدامات و کارها برای کشور مشکل‌آفرینی نکنند.

جوادی آملی: برخی مشکلات کشور ناشی از سوءمدیریت‌ها گذشته است

آیت‌الله جوادی آملی هم با ابلاغ سلام به دکتر روحانی، ابراز امیدواری کرد که دولت تدبیر و امید در کارها و اقدامات خود بیش از پیش به دستاوردها و موفقیت‌های بزرگ نائل شود. به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در دیدار با معاون اول رئیس‌جمهور در قم، مردم ایران را مردمی خوب خواند و ایستادگی و اتکا به توانمندی‌های داخلی را گامی مهم در پیشرفت و موفقیت کشور عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه "همه مشکلات کشور تنها به دلیل تحریم‌ها نیست"، اضافه کرد: برخی مشکلات و محدودیت‌ها ناشی از سوءمدیریت‌ها در گذشته است. جوادی آملی همچنین با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که توصیه دارد روی پای خود بایستیم، گفت: مردم ایران، مردمی باهوش و توانمند هستند و در دوران جنگ تحمیلی توانایی‌های فنی خود را به نمایش گذاشته‌اند. این مرجع تقلید همچنین سخن برخی مقامات خارجی را مبنی بر اینکه گزینه نظامی روی میز است، بیهوده دانست.