به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۳ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۳۰۴۵۸

زابل پس از سال‌ها، سفیدپوش شد

گروه جامعه:​ باد و طوفانی که روز گذشته علاوه بر مدارس، ادارت در این شهرستان را به تعطیلی کشانده بود، علاوه بر پایین آوردن دما تا حد زیاد موجب شد تا زمین خشک زابل پس از مدت‌ها سردی و برف را بر خود احساس کند.
زابل پس از سال‌ها، سفیدپوش شد
در ساعت 1:30 بامداد صبح امروز یک شنبه 13 بهمن ماه بارش تگرگ در شهرستان زابل شروع شد و تا دقایقی ادامه داشت و پس از آن نیز پدیده بارش برف آغاز شد که باعث دمیدن روح امید در دل مردم این منطقه شد. یکی از شهروندان سیستانی اظهار کرد: بارش برف هرچقدر هم که کم باشد، باز لذت بخش و امیدوار کننده است. علی سارانی ادامه داد: هر بار که در خبرها می‌دیدیم که در نقاط دیگر ایران حتی در زاهدان که با ما 200 کیلومتر فاصله دارد، برف باریده است، احساس تأسف و ناراحتی می‌کردیم که چرا در شهر مجاور ما باید برف ببارد، ولی ما باید از این نعمت الهی بی بهره باشیم، ولی امروز که این نعمت الهی برسر ما باریده، جای شکرگزاری دارد و باید شاکر خداوند باشیم. صالحی از دیگر شهروندان سیستانی نیز گفت: باریدن برف از جمله زیبایی‌هایی است که اوج لطافت را با خود به همراه دارد و باعث طراوت و شادابی در دلها می‌شود، این پدیده زیبا از جمله الطاف الهی است که باید همگان از باریدن آن نزد پروردگارشان شاکر باشند.

‌کولاک شدید در جاده‌ها و سردی بی‌سابقه هوا در زنجان

همچنين ، مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: علی‌رغم وزش باد شدید و کاهش محسوس دما و کولاک در جاده‌های استان، اوضاع تحت کنترل بوده و شرایط عادی است."صفی‌الله کرامتی"، با بیان این مطلب، اظهار کرد: شب گذشته به علت کولاک شدید، جاده زنجان به قزوین و محورهای مواصلاتی طارم مسدود بود که با توقف کولاک و تلاش راهداران هم‌اکنون تردد در همه محورها امکان‌پذیر شده است. وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی به‌موقع شرایطی به وجود آورد که افراد معدودی در کولاک گرفتار شدند، ادامه داد: افرادی نیز که در جاده در حال حرکت بودند، در مناطق امن اسکان داده شده و از آن‌ها پذیرایی به‌عمل آمد. این مسوول با اشاره به اینکه هم‌اکنون شرایط در استان عادی شده و مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان ‌کرد: همه امکانات استان در این شرایط در آماده‌باش قرار دارند تا فردی دچار حادثه نشود که روز گذشته نیز شاهد این موضوع بودیم. وی به تعطیلی مدارس به خاطر سردی هوا در استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: امروز مدارس ابتدایی و راهنمایی استان در شیفت صبح، تعطیل اعلام شده است.
مرجع : ايسنا