به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۴ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۳۰۶۷۹

تظاهرات هزاران روس عليه پوتین در مسکو

گروه بين الملل: هزاران نفر از معترضان ضد سیاست‌های پوتین در مسکو، پایتخت روسیه دست به راهپیمایی زده و خواستار آزادی هشت زندانی معترض شدند.
تظاهرات هزاران روس عليه پوتین در مسکو

تدابیر امنیتی شدیدی همزمان با تظاهرات هزاران نفری معترضان در روسیه برقرار شد و صدها تن از ماموران پلیس در مسیری که از میدان پوشکین تا میدان تارگنف برگزار شد، حضور داشتند. همچنین هلی‌کوپتری نیز بر فراز جمعیت معترضان به پرواز درآمده بود. معترضان پلاکارت‌هایی که بر رویشان نوشته شده بود "زندانیان سیاسی را آزاد کنید؛ آن‌ها گروگان پوتین هستند" در دست داشتند.
این راهپیمایی توسط گروه‌های مخالف دولت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و چند روز پس از آنکه دادستان‌های روسیه خواستار حبس تا شش ساله برای این هشت زندانی شدند، صورت گرفت. این افراد به شورش گسترده و اعمال خشونت‌ علیه پلیس و درگیری پیش از مراسم تحلیف پوتین در سال 2012 متهم شده‌اند. وکلای این افراد گفته‌اند که شواهد موجود اتهام موکلانشان را ثابت نمی‌کند و گروه‌های حقوق بشری نیز این پرونده‌ها را با انگیزه سیاسی اعلام کردند.
عفو بین‌الملل اعلام کرده که شش تن از این هشت افراد "زندانیان عقیدتی" هستند و تاکید کرده که روسیه باید اتهامات علیه این افراد را ملغی کند. تعدادی از معترضان هم پرچم اوکراین را به دست داشتند تا حمایت خود را از تظاهرات اعتراضی علیه دولت کی‌یف نشان دهند.

 

مرجع : ايسنا