به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۳۰۷۵۱

السیسی: کودتایی در مصر رخ نداده است

گروه بين​الملل: وزیر دفاع مصر اعلام کرد: هیچ گونه "کودتای نظامی" در مصر رخ نداده و هر کس که از این امر سخن بگوید دچار توهم شده است.
السیسی: کودتایی در مصر رخ نداده است
به گزارش سایت الوطن العربی، عبدالفتاح السیسی،‌ وزیر دفاع مصر در دیدار با اعضای دو مجلس اعیان و عوام انگلیس دیدار و تصریح کرد: این مردم مصر بودند که دست به "انقلاب" 30 ژوئن زدند و در انقلاب 25 ژانویه نیز ارتش از مردم مصر حمایت کرد. این مقام مصری وقوع هر گونه "کودتای نظامی" در کشورش را تکذیب و اعلام کرد که هر کس از این امر سخن بگوید دچار توهم شده است. منابع مصری اعلام کردند که عبدالفتاح السیسی در جریان این دیدار گفته که مصر وارد جنگی واقعی علیه تروریسم شده است و طرح‌های خارجی برای مصر ثبات را نمی‌خواهد و این طرح‌ها با هدف آشوب افکنی مداوم در مصر جهت تجزیه در این کشور است. عبدالفتاح السیسی عنوان داشت: دستگاه امنیتی مصر کاملا از این طرح‌ها باخبرند و برای خنثی کردن این طرح‌ها تلاش‌ می‌کنند. وی در پاسخ به این سوالی در خصوص سیاست‌های خارجه‌اش در صورت رئیس جمهور شدن عنوان داشت: زود است که بخواهیم در مورد این مسائل صحبت کنیم و من همچنان وزیر دفاع هستم و پست دیگری ندارم.

در همین راستا منابع نظامی در ارتش مصر اعلام کردند که نیروهای ارتش به همراه نیروهای پلیس دست به بزرگترین عملیات امنیتی علیه گروه‌های تروریستی در جنوب "رفح" و "الشیخ زوید" زدند که در این عملیات از پنج هلی کوپتر آپاچی و تعداد زیادی از تجهیزات نظامی استفاده شد. منابع تاکید کردند که در این عملیات موفقیت چشمگیری حاصل شد چرا که هلی کوپترها بیش از 12 کانون تروریستی در دو روستای "الوادی الخضر" واقع در جنوب "الشیخ زوید" و "جوز ابو رعد" واقع در جنوب رفح منهدم کردند. منابع نظامی عنوان داشتند که این عملیات به کشته و زخمی شدن حدود 30 فرد مسلح انجامید و 18 تن از آن‌ها کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند و نیروهای ارتش 17 تن از آن‌ها را بازداشت کردند.
مرجع : ايسنا