به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۳۰۷۶۵

رفتار مردم در سبد کالا ریشه فرهنگی دارد

بدقولی‌ها اعتماد مردم راخدشه دار كرده است
گروه جامعه: یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان این‌که به خاطر بدقولی‌ها در گذشته، اعتماد مردم به مسئولان از بین رفته است، اظهار کرد: باید تلاش شود تا این اعتماد بازسازی شده و ارتباطی منطقی بین مردم و مسئولان شکل بگیرد.
رفتار مردم در سبد کالا ریشه فرهنگی دارد

محمدجواد حق‌شناس، با اشاره به این‌که رفتارهای مردم در روز دریافت سبد کالا ریشه فرهنگی دارد، اظهار کرد: مردم احساس می‌کنند که اگر در همان زمان سبد کالا را دریافت نکنند دیگر این سبد به آنها اختصاص نمی‌یابد پس در همان لحظه اول برای دریافت آن هجوم می‌برند. وی با بیان این‌که برای چنین اقداماتی باید بستر فرهنگی لازم فراهم شود، گفت: بخشی از این اتفاقات به عدم رابطه دقیق و منطقی بین جامعه و دولت بازمی‌گردد زیرا این رابطه قبلا دچار خدشه شده است.به طور مثال در زلزله و سونامی ژاپن دیدیم که مردم به دلیل اعتماد به دولت برای دریافت کالاهای مورد نیاز خود صف‌های منظمی تشکیل داده و هیچگاه بین آنها درگیری به وجود نمی‌آمد.

وی همچنین با اشاره به وقایع روزی که تماشای سینماها برای مردم رایگان بود، گفت: مردم به دلیل گرانی‌های اخیر به نیازهای ضروری خود توجه کرده و سینما را در اولویت نیازهای خود قرار ندادند و هنگامی که تماشای سینما رایگان شد مردم برای تماشای فیلم به سینما مراجعه کردند اما چون عرضه با تقاضا برابر نبود آن اتفاقات رخ داد.

این استاد دانشگاه به نقش رسانه‌ها و گروه‌های مرجع در فرهنگ‌سازی اشاره کرد و افزود: باید مدیران کشور هم تمام جنبه‌ها را ببینند و با پیش‌بینی‌های لازم مانع وقوع چنین اتفاقاتی شوند چون اگر این وقایع کنترل نشود ممکن است مسایل بزرگ‌تری را برای کشور ایجاد کند. حق‌شناس در پایان افزود: البته نبود برنامه‌ریزی دقیق و مطالعه شده هم عامل وقوع این اتفاقات بود زیرا به نظر می‌رسد مدیران برای اجرای طرح سبد کالا برنامه‌ریزی حساب شده‌ای نداشتند و به دلیل نبود همین برنامه نتوانستند پیش‌بینی‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.

مرجع : ايسنا

Hamed
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۲:۱۶
با سلام خدمت همه در خصوص اینکه ریشه فرهنگی داره این مساله کاملا درسته اما اگه الان بد نیست در دولت فبل هم نباید نقدش میکردین و اگه بد بوده الان هم بد هست که متاسفانه کاملا بد هست این اتفاق لازمه بگم که من از رای دهنده ها به اقای روحانی بوده ام اما نباید هر کاری که میکنه اگه بد هم باشه رو بگیم درسته مثلا الان جامعه هدفی که انتخاب کردن میشه بگید که کشاورزهایی که جمعیتشون هم خیلی زیاده و سالانه شاید کمتر از 5 میلیون تومان درامد خالص دارند چرا بهشون تعلق نگرفته؟ کارگرهای روز مزد مستحق نیستند؟ (204383)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۲:۲۴
چرا این اتفاقات خجالت آور فقط در تهران رخ می دهد ؟ (204388)
ماهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۳:۵۹
برای اینکه جمعیت زیاد است و مسیر ها طولانی ای کیو (204421)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۲:۳۱
دولت بدنه کارشناسی ندارد
نتیجه اقدامات یک شبه همین میشود. (204390)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۲:۳۳
پدران ما می گفتند هر وقت دولت خواست چیزی بدهد آنا کاسه ات را بگیر تا سهمت را در آن بریزند! این یعنی مردم به پایداری حرف دولت مطمئن نیستند و ممکن است تا چند روز دیگر با بخشنامه ای این امکان لغو شود. البته تا حدی هم درست می گفتند یک مثال می زنم. در اوائل دهه 60 زمین شهری به افراد بر اساس امتیاز زمین می داد من در آن موقع یک بچه داشتم و امتیاز لازم را کسب نکردم و اگد 2 بچه می داشتم به من هم تعلق می گرفت گفتم ایرادی ندارد بعدا که بچه دوم آمد دوباره اقدام می کنم ولی بچه دوم که آمد دیگر زمینی در تهران (204394)
احمد
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۲:۴۷
انرژی هسته ای حق مسلم ماست (204396)
امید اهوازی
Romania
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۳:۱۹
سبدکالا" و کسانی که 8 سال کرامت انسانی را ندیدند!! ( معصومه محمدپور)

پرداخت سبد کالا به اقشاری از مردم در روزهای اخیر و شکل‌گیری برخی صف‌های طولانی و باقی حواشی آشنای مربوط به چنین مواردی، موجب شده تا بسیاری از منتقدان و مخالفان دولت، این شیوه را «خلاف کرامت انسانی» مردم قلمداد کنند و در مذمت آن، حتی به یادآوری شعارهای زمان انتخابات دکتر حسن روحانی ناظر بر انتقاد به شیوه دولت قبل در پرداخت یارانه و آنچه بعضا « گداپروری» خوانده می‌شد، بپردازند.البته هدف این نوشتار، تأیید همه اقدامات دولت یازدهم، (204405)
1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۵:۳۳
چطور زمان احمدی نژاد این رفتارها تقصیر دولت بود حالا تقصیر مردم شده! (204451)
کارشناس اقتصاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۷:۱۷
ببینید این که مسله فرهنگی است شک ندارم ولی دست انداران باید با توجه به رخ داد گذشته باید تدبیر می کردند گویا افرادی به این رفتار دامن زده اند (204473)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۲۱:۴۲
این که بعد از35 سال صف ماندن فرهنگ شده که صحیح است برای چندر غاز حق خودمون بایستی صف بمونیم از اولش هم تو صف بودیم ؛آقایان که تو صف نمی مونن! (204559)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۲۱:۵۹
هدف ونیت اجرای سبدکالاخوب وکمک به اقشار آسیب پذیراست ولی مطالعات کافی جهت شناسایی آنهاصورت نگرفته وبنظر میرسد به آمارناقص وغیر معتبر یارانه ها اکتفاشده است (204565)