به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۳۱
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۳۰۸۳۴

پرفروش ترین گیم سال 2013 مشخص شد

گروه علمي وفناوري: کمپانی نرم افزاری Take-Two Interactive Software اعلام کرد لقب پرفروشترین گیم سال 2013 را به خود اختصاص داده است.
پرفروش ترین گیم سال 2013 مشخص شد
این کمپانی (take-two پشت صحنه کمپانی رسمی راک استار گیمز است) مالک اصلی بازی معروف Grand Theft Auto5 است که رقم فروش 1 میلیارد دلار را در عرض چند روز اول عرضه این گیم به نام خود به ثبت رساند. بر این اساس از این ویدئو گیم 32.5 میلیون واحد به فروش رفته است. اشتراوس زلنیک مدیر اجرایی کمپانی take-two گفت موسسه NDP Group این موضوع را تایید کرده و پیش بینی می شود در آمد کمپانی به 1.86 میلیارد دلار در سال 2014 برسد. روز 17 سپتامبر سال گذشته گیم Grand Theft Auto V برای پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 توزیع جهانی شد (منهای برزیل و ژاپن). این گیم گفته می شود 13 ژوئن 2014 برای پلی استیشن4، ایکس باکس وان و پی سی ها عرضه شود. اتومبیل‌دزدی بزرگ ۵ (به انگلیسی: Grand Theft Auto V) یک بازی رایانه‌ای در سبک اکشن-ماجراجویی جهان باز است که توسط شرکت راک‌استار نرث طراحی و ساخته شده است . ساخت این بازی حدود ۲۷۰ میلیون دلار هزینه برداشت که فروش 1 میلیارد دلاری چند روز اول این بازی نشان از قدرتمند بودن بازی و تجاری سازی موفق آن دارد.

راک استار گیمز وعده داده بود که نقشه‌ی این بازی از تمامی بازی‌های سریِ GTA که تاکنون ساخته است، بزرگ‌تر باشد و این گونه نیز شد. در حدی که می‌توان گفت این بازی از مجموع نقشه‌های بازی‌های اتومبیل‌دزدی بزرگ: سن آندریاس و همچنین اتومبیل‌دزدی بزرگ ۴ و بازی سرخ‌پوست مرده: رستگاری نیز بزرگ‌تر است.این بار راک استار گیمز سنت های گذشته‌ی خود را کنار گذاشته و به بازی کنندگان اجازه‌ی کنترل کردن ۳ شخصیت متفاوت را داده است. این شخصیت‌ها عبارتند از: مایکل، فرانکلین،ترور فیلیپس. ابتدا قرار بر این بود که این عنوان در بهار سال ۱۳۹۱ (۲۰۱۳ میلادی) منتشر شود که به دلایلی به تابستان سال بعد، یعنی ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ (۱۷ سپتامبر ۲۰۱۳) موکول شد.
مرجع : عصر خبر