به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۳۰۸۷۴
Iransetup ؛مرجع دانلود آنتی ویروس در ایران

چگونه آنتی ویروس کاربردی انتخاب کنیم؟

گروه فناوری: امروزه تعداد آنتی‌ویروس‌های زیادی وجود دارد که هر کدام در هر بخش دارای قدرت مناسبی است.اما واقعا کدام آنتی‌ویروس مناسب کامپیوتر شما است و چگونه این آنتی‌ویروس را پیدا نمایید؟
چگونه آنتی ویروس کاربردی انتخاب کنیم؟
برای این کار، نیاز است که آنتی ویروس‌ها را از جهات مختلف با یکدیگر مقایسه نماییم تا به بهترین آنها برسیم.اما به دلیل تعدد آنتی ویروس‌ها و همچنین نداشتن اطلاعات کافی بر روی هر کدام از آنها،نمی‌توانیم نظر مفید و جامعی در مورد آنها بدهیم. اما سازمان تست آنتی ویروس‌ها هر ماه برای آنتی ویروس‌ها، بر اساس میزان اثرگذاری در سیستم،عملکرد و قابلیت استفاده راحت،رتبه‌ای را اختصاص می‌دهد که می‌تواند معیار مناسبی برای انتخاب آنتی‌ویروس باشد. شما دیگر نیازی به انتخاب بدون اطلاعات ندارید، بلکه می‌توانید با انبوهی از اطلاعات، به انتخاب آنتی ویروس خود بپردازید.

محصولات رایگان در مقابل محصولات هزینه ای
اولین معیار برای انتخاب آنتی‌ویروس، این است که شما می‌خواهید برای امنیت سیستم خود هزینه‌ای را پرداخت نمایید یا خیر. بسیاری از شرکت‌های آنتی‌ویروس وجود دارند که در مقابل پرداخت مبلغی از سمت شما، امکانات نسبتا خوبی را به شما ارائه می‌دهند. اما آنتی‌ویروس‌های رایگانی وجود دارند که در عین رایگان بودن، بسیار قوی و پرکاربردتر هستند که شما نیازی به پرداخت هزینه برای استفاده از این امکانات ندارید.

تفاوت های آنتی ویروس های رایگان با آنتی ویروس های دارای لایسنس(هزینه ای)
آنتی‌ویروس‌های رایگان، همانند آنتی ویروس‌های دارای لایسنس می‌توانند به جستجو در اسناد و برنامه‌های شما بپردازند و از نصب و یا اجرای فایل‌های مخرب جلوگیری نماید.اما آنتی ویروس‌های دارای لایسنس علاوه بر امکانات آنتی ویروس‌های رایگان، دارای امکاناتی از قبیل: فایروال‌های اضافی، آنتی‌اسپم‌ها، فیلتر فیشینگ‌ها و ... را به شما ارائه می‌دهد.

آنتی‌ویروس‌های رایگان اغلب دارای پیام‌های خسته کننده‌ای هستند که گاه موجب اذیت شدن کاربر می‌شود.این پیام‌ها مبنی بر این است که شما را به ارتقا نسخه آنتی‌ویروس خود به نسخه دارای لایسنس که باید بابت آن هزینه‌ای را بپردازید، می‌نمایند.می‌توان گفت که از دلایل اصلی وجود نسخه‌های رایگان آنتی‌ویروس‌ها، آشنایی کاربران با آنتی‌ویروس و ترغیب به خرید نسخه پیشرفته آن است.



آنتی ویروس های جعلی
دسته ای از برنامه‌ها وجود دارد که خود را به نام آنتی‌ویروس، در سایت‌های گوناگون منتشر می‌کنند.این برنامه‌ها اغلب نام‌هایی از قبیل: آنتی‌ویروس زنده، حذف کننده ویروس پیشرفته ،امنیت اینترنت 2013 و ... را بر روی خود می‌گذارند. به این نوع برنامه‌های مخرب، آنتی ویروس‌های جعلی  می‌گویند.

این آنتی ویروس‌ها ممکن است در ظاهر پس از نصب، شروع به اسکن ظاهری سیستم کنند. اما در پشت این برنامه اطلاعات مهمی را از سیستم شما کپی می‌کند و در دیتابیس خود ذخیره می‌کند و زمانی که به اینترنت متصل شوید، این اطلاعات به سروری که در برنامه تعریف شده است ارسال می‌کند.این اطلاعت می‌تواند شامل: رمزهای عبور، رمزهای بانکی و ... باشند.



منبع های قابل اعتماد برای پیدا کردن و مقایسه آنتی ویروس های امن
سایت‌های زیادی در راستای مقایسه آنتی ویروس‌ها از جهات مختلف با یکدیگر وجود دارد که می‌تواند بهترین و شاید تنهاترین کمک برای بدست آوردن اطلاعات صحیح و مفید در مورد آنتی ویروس‌ها هستند. یکی از این وبسایت‌های معتبر و بین‌المللی که به طور دقیق به مقایسه آنتی ویروس‌های امن و مشهور می‌پردازد، av-comparatives.org است.این وبسایت دارای بخش‌های گوناگونی برای مقایسه آنتی‌ویروس‌ها با یکدیگر است. نمودارهایی برای راحتی در مقایسه، در این وبسایت طراحی شده است که هر بخش از آنتی‌ویروس را بصورت جداگانه مورد آزمایش قرار داده و نمودار مربوط به آن را در کنار دیگر آنتی ویروس‌ها قرار داده است.



آنتی ویروس،آغاز راه امنیت
انتخاب آنتی ویروس خوب نه تنها پایان راه امنیت نیست،بلکه می‌توان بیان کرد که آغاز راه امنیت سیستم‌ها هستند.چرا که ممکن است برخی از برنامه‌های مخرب، بر روی آنتی ویروس شما تاثیر گذاشته و باعث شوند که آنتی‌ویروس شما، به طور معکوس یعنی در خلاف امنیت کامپیوتر شما اقدام نماید و خود به برنامه‌ای مخرب تبدیل شود.
شما باید با به حداقل رساندن راه‌های ورود تروجان‌ها و برنامه‌های مخرب به آنتی‌ویروس خود کمک نمایید. زیرا هیچ آنتی‌ویروسی کاملا خوب و قوی نیست. هرکدام دارای نقاط ضعف و قوت به خصوصی هستند.

آنتی ویروس های گوشی های هوشمند
امروزه با پیشرفت گوشی‌های هوشمند ، آنتی ویروس‌هایی نیز برای آنها طراحی شده است که آنها نیز از مطالب بالا پیروی می‌کنند.برای انتخاب آنتی‌ویروس بر روی گوشی‌های هوشمند باید حساسیت بیشتر به خرج داد. زیرا که اطلاعات شخصی‌تری از قبیل شماره‌های تلفن، رمز شبکه‌های اجتماعی، تصاویر خصوصی گرفته شده از دوربین در گوشی‌های هوشمند وجود دارد.

مرجع دانلود آنتی ویروس در ایران
شما عزیزان می‌توانید برای دانلود آنتی‌ویروس‌های قوی و امن به وبسایت مرجع آنتی‌ویروس ایران با نام Iransetup مراجعه نمایید. در این وبسایت نیز به صورت ماهانه، مقایسه‌ای در بین آنتی‌ویروس‌ها انجام می‌شود و به هر آنتی ویروس رتبه‌ای نیز داده می‌شود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران