به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۳۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۳۰۹۵۶

چرا تعطیلی مدارس دیر اعلام می شود؟

گروه جامعه: سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر زمان بر بودن تصمیم گیری در مورد تعطیلی مدارس گفت: تعطیل کردن مدارس سیری دارد که باید طی شود، نمی توان در این مورد یک باره تصمیم گرفت.
چرا تعطیلی مدارس دیر اعلام می شود؟
مسعود ثقفی در مورد روند اعلام تعطیلی مدارس پس از بارش برف و اینکه اطلاع رسانی دیر هنگام سبب بروز برخی مشکلات برای خانواده ها و دانش آموزان می شود اظهار داشت: باید قبل از هرچیز اطلاعات کارشناسی دریافت شود. وی افزود: هماهنگی با سازمان هواشناسی، اطلاع از شرایط محیطی از سوی کارشناسان و مدیران مدارس مناطق از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، پس از دریافت اطلاعات و اعلام آن به مدیر کل آموزش و پرورش تهران تصمیم گیری در مورد تعطیلی برخی مناطق اتخاذ می شود . این مسوول آگاه در آموزش و پرورش تهران تعطیلی کل مدارس شهر تهران را پس از اعلام گزارشات منوط به نظر وزیر آموزش و پرورش دانست. در پاسخ به اینکه ساعت اعلام تعطیلی مدارس در روزهای اخیر دیر هنگام بوده و اسباب نارضایتی را فراهم کرده است گفت : اعلام نظر نیازمند طی زمان است ما نمی توانیم ساعت 18 عصر اعلام کنیم که مدارس تعطیل می شود چرا که هنوز گزارش های کامل را دریافت نکرده ایم ، باید کمی صبر کنیم تا ببینیم شرایط محیطی و جوی به کدام سمت پیش می رود ثقفي ی اضافه کرد : پس از دریافت اطلاعات و اعلام به مدیریت تصمیم اتخاذ شده بلافاصله به رسانه ها و صدا سیما اعلام می شود ، خبر تعطیلی روز گذشته ساعت 10 از صدا و سیما پخش شد و به نظر دیر نبود ، بیشتر انتقادات بر سر تعطیلی دبیرستان های 4 منطقه ( 2،3، 4 و 5) بوده که 6 صبح اعلام شد. وی توضیح داد : ما تا ساعت 4 صبح منتظر دریافت گزارش ها و اعلام نظر نهایی در مورد تعطیلی این مناطق بودیم که پس از اخذ نظر آن را سریعا به شبکه خبر و واحد مرکزی خبر صدا و سیما اعلام کردیم اما در نهایت خبر ساعت 7 اطلاع رسانی شد. اين مقام آگاه در آموزش و پرورش شهر تهران در مورد اینکه اولویت اعلام تعطیلی بر چه مبنایی است گفت : گزارشات محیطی و مشکلات موجود در مناطق بر اثر بارش برف و میزان آن در این موضوع دخیل است ، ممکن است در برخی مناطق بارش برف زیاد باشد که مجبور به تعطیلی کل یا برخی مناطق آن باشیم.

ثقفی با تعلل صدا و سیما در امر اطلاع رسانی در این زمینه اشاره کرد و گفت : این اطلاع رسانی نیازمند زمان بود البته اگر ما مقصر باشیم این مساله را قبول می کنیم .وي در پاسخ به این سوال که چرا از پیامک در اطلاع رسانی استفاده نکرده اید گفت : نمی توان به همه پیامک زد اما با به تمامی رسانه ها اطلاع رسانی کردیم ، اما به رغم این اطلاع رسانی باز صدا و سیما دیر عمل کرد. سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه اطلاع رسانی در مورد تعطیلی امروز خوب بوده و موردی تا کنون گزارش نشده است افزود : پس از اعلام هوا شناسی در مورد درجه برودن هوا و گزارشات محطیی بلافاصله تصمیم لازم اتخاذ و اطلاع رسانی شد و ساعت 17:30 روز گذشته این مورد اطلاع رسانی شد. وی در مورد اینکه مقطع بندی دانش آموزان در اطلاع رسانی ها باید بیشتر مد نظر قرار گیرد و شاید عده ای را دچار مشکل کند افزود: مقاطع مدارس روشن است اول تا ششم ابتدایی ، متوسطه اول هفتم تا نهم و متوسطه دوم دبیرستان ها را دربر می گیرد ، این موضوع برای خانواده ها و دانش آموزان کاملا روشن است.
مرجع : ايرنا