گروه سياسي- رسانهها: سايت عصرایران نوشت: رئیسجمهور روحانی، در گفت و گوی تلویزیونی که چهارشنبه شب از شبکه یک سیما پخش شد، با اشاره به این که سبد کالا برای کمک به اقشار نیازمند تدارک دیده شده، به خاطر مشکلاتی که در نحوه توزیع آن به وجود آمد، از مردم عذرخواهی کرد. "عذرخواهی"، مفهومی مغفول در فرهنگ مسوولان ایرانی است و پیش از این، آنچه دیدهایم، عمدتاً فرافکنی بوده است و کشیدن پای استکبار جهانی و جمشید بسمالله و اسامی درون جیب و ... به میان و البته طلبکاری و مظلوم نمایی.
اما اینک رئیسجمهور، علیرغم آن که دولتش سبد کالایی صد در صد رایگان در اختیار مردم قرار داده به خاطر وجود برخی مشکلات در توزیع این سبد، در یک برنامه تلویزیونی زنده عذرخواهی میکند و این یعنی یک گام بلند و رو به جلو در تعامل دولت و مردم.
این عذرخواهی باید دو پیامد داشته باشد:
اول آن که بقیه مسوولان نیز بدانند که اگر قصور و تقصیری در مجموعه تحت مدیریت شان به وجود آید، باید از مردم عذر خواهی کنند و بدانند که صداقت با مردم، نه تنها باعث خفیف شدن نمی شود بلکه عزت شان را در پی دارد.
دوم این که بعد از عذرخواهی، مرحله اصلاح است. به عنوان مثال در همین ماجرای توزیع سبد کالا، برغم آن که اصل کار یعنی حمایت از اقشار آسیب پذیر که دچار فقر غذایی اند، کار پسندیده ای بود که غذا را بر سر سفره های مردم برد، اما در نحوه توزیع، اشکالاتی وجود داشت که باید اصلاح شود.
در واقع، عذرخواهی، مقدمه اصلاح است و امیدواریم که در عمل نیز چنین باشد.