به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۰ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۳۱۴۲۷

اشتباهات متداول دردنیای دیجیتال

گروه فناوری: مراقب باشید. کارهای ساده‌ای که از نظر شما پیش پا افتاده و بدهی هستند می‌توانند زندگی دیجیتالی و مجازی شما را دستخوش ضررهای بسیاری کنند.
اشتباهات متداول دردنیای دیجیتال
جدا از مشکلات شخصی ممکن است اشتباهاتی از جانب شما برای شرکت و یا سازمانی که در آن مشغول به کار هستید نیز صدمات غیر قابل جبرانی به وجود بیاورد و وجهه شما را به کلی خراب کند. اگر از دسته افرادی هستید که روزانه با کامپیوترها و یا تلفن‌های هوشمند سر و کار دارید مراقب شش اشتباه متداول که در ادامه به آنها می‌پردازیم باشید.

1. پسوردی که آن را به خاطر بیاورید!‌
حتما با اهمیت استفاده ترکیبی از اعداد و حروف در پسوردهایتان آگاه هستید. اما در صورتی که به راحتی پسورد خود را به خاطر می‌آورید به احتمال زیاد در معرض خطر لو رفتن رمز عبورتان قرار دارید. در این صورت بهتر است از نرم افزارهای مدیریت پسورد استفاده کنید.

2. استفاده از نسخه های قدیمی مایکروسافت word
ممکن است به دلیل عادت و راحتی استفاده از نسخه‌های قدیمی word تمایلی به آپدیت نداشته باشید. اما لازم است بدانید،‌ نسخه‌های جدیدتر از قابلیت‌های امنیتی بسیار بهتری برخوردار هستند و احتمال از دست رفتن اسناد مهم و حیاتی شما با تکنولوژی‌های جدید به کار رفته در نسخه‌های جدید بسیار کم خواهد بود.

3. استفاده کردن از محافظ گوشی تلفن همراه
شاید از آن دسته افرادی باشید که کاملا مراقب تلفن همراه خود هستند. اما تنها کافیست یکبار گوشی تلفن شما ضربه بخورد و دیگر قادر به بازیابی اطلاعات خود نباشید. در آن صورت حسرت عمل نکردن به توصیه استفاده از یک محافظ برای تلفن همراه خود را خواهید داشت.

4. به روزرسانی نکردن برنامه ها و اپ ها
ناخوشایند بودن آپدیت کردن مکرر نرم‌افزارهایی که روزانه از آنها استفاده می‌کنیم حقیقت غیر قابل انکاری است. اما در صورت استفاده نکردن از نسخه‌های بروز نرم‌افزارها و اپ‌های مخصوصا نرم‌افزارهای مهم اداری، هکرها می‌توانند از حفره‌های امنیتی موجود در نسخه‌های قدیمی استفاده کرده و به اطلاعات مهم شما دسترسی داشته باشند.

5. استفاده نکردن از تعیین هویت دو مرحله ای
اجازه ندهید اسم این تکنولوژی جدید شما را بترساند. بسیاری از وب سایت‌ها از این تکنولوژی برای ایجاد امنیت بهتر و کنترل بهتر کاربران استفاده می‌کنند. بدین صورت که در صورت اقدام به وارد شدن به حساب کاربری خود در سایت مورد نظر، پیامکی جهت تأیید هویت نیز برای شما ارسال می‌شود.

6. حذف نرم افزارهای آنتی ویروس و ضد بدافزار
یکی از مهمترین مواردی که بسیاری از افراد در قبال آن سهل انگاری می‌کنند. حذف نرم افزار آنتی ویروس از کامپیوترشان است. درست است که استفاده از این برنامه‌ها در پس زمینه، سرعت کار را تا حدودی کم می‌کنند اما تنها یک ویروس و یا بدافزار کافی است که کامپیوتر شما را به زانو درآورد.
مرجع : بازارخبر