به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۳۷
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۰ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : ۳۱۵۲۹
دولت جدید، وارث مشکلات فراوانی است

عبدالله نوري: ما اصلاح طلبیم و اهل تعامل

گروه سياسي: وزير كشور دولت خاتمي گفت: نباید هرکس را که میانه رو و معتدل است به سازشکاری متهم کنیم. دولت جدید، وارث مشکلات فراوانی است و بسیار تحت فشار است ما باید شرایط دولت را درک کنیم.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام عبدالله نوری  با اشاره به شرایط انتخابات گذشته افزود باید بر اساس معیارهای وحدت آفرین به هم نزدیک شویم و نگذاریم عده‌ای در آتش فتنه بدمند. وی با اشاره به لزوم نقد عملکرد گذشته اصلاح طلبان گفت: در سال ۸۴ ما منسجم نبودیم و نتیجه‌اش را دیدیم، امسال منسجم بودیم و گفتمان ما پیروز گشت. وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: مهم این است اهداف انقلاب تحقق پیدا کند، مهم نیست که به دست چه کسی باشد. این نظام با تلاش بی‌بدیل مردم مستحکم و مستقر مانده است و تنها با وحدت، مستحکم باقی می‌ماند.

نوری ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائل امروز جوامع اسلامی، بحث انسجام و وحدت است. تکفیری‌ها و القاعده دائما در تلاش‌اند تا جنگ برادر کشی راه بیاندازند و هر کاری در جهت از بین بردن وحدت انجام می‌دهند. وی درباره لزوم ایجاد وحدت سیاسی درون کشور گفت: باید بر اساس معیارهای وحدت آفرین به هم نزدیک شویم و نگذاریم عده‌ای در آتش فتنه بدمند. درضمن اصلاح طلبان هم باید از درون خودشان شروع کنند. ما باید ازخودگذشتگی نشان دهیم و از توقعاتمان بکاهیم و به هم نزدیک شویم. نوری در رابطه با انتخابات آینده مجلس گفت: مهم‌ترین خواسته ما برای انتخابات آینده، تنها نفی افراط است. وزیر کشور دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: ما اصلاح طلبیم و اهل تعامل هستیم نه تقابل. نباید هرکس را که میانه رو و معتدل است به سازشکاری متهم کنیم. دولت جدید، وارث مشکلات فراوانی ست، و بسیار تحت فشار است ما باید شرایط دولت را درک کنیم.

 

مرجع : ايلنا