به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۱ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۳۱۵۵۵

دهه‌فجر زمان تقدیر از نصراله است نه وثوقی

گروه فرهنگي: يك نویسنده تقدیر شده در سی و یکمین دوره جایزه کتاب سال مي‌گويد: در دهه فجر باید از امثال حسن‌ نصرالله تجلیل شود٬ نه از بهروز وثوقی.
دهه‌فجر زمان تقدیر از نصراله است نه وثوقی
به گزارش مهر، صفاءالدین تبرائیان نویسنده شناخته شده حوزه تاریخ معاصر شب گذشته و در آئین پایانی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در حالی برای دریافت جایزه شایسته تقدیر بخش تاریخ برای کتاب «انتفاضه شعبانیه» بر روی سن قرار گرفت که تصویری از سید حسن نصرالله روی کت خود نصب کرده بود. تصویری که به گفته او پیامی اعتراض آمیز برای اتفاق‌هاي مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر بود.

صفاءالدین تبرائیان، در گفتگو با مهر درباره علت این اقدام خود گفت: من چند شب قبل و در روز آغازین دهه فجر انقلاب اسلامی در منزل و از تلویزیون شاهد مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر بودم. در این برنامه دیدم در حالی که مقامات مملکتی در آن سالن نشسته‌اند، مجری برنامه با لودگی و رفتاری جلف در حال اجرای برنامه است و رفتارهای دون شان مجلس و نظام از خودش بروز می‌دهد و یا آن آقای بازیگر وقتی به روی سن دعوت می‌شود، در سخنش ترجیح می‌دهد از فردی مانند بهروز وثوقی تجلیل کند. یا دیگرانی که در سخنانشان از دیگرانی که نبودند انتقاد کردند و به آنها تهمت زدند. همه این اتفاقات در حالی رخ داد که دهه فجر دهه تجلیل از فرزندان انقلاب است و نه چنین رفتارهایی. انگیزه من از پوشیدن لباسی با تصویری از سید‌حسن نصرالله در مراسم کتاب سال همین نکته و یادآوری آن بود.

وی ادامه داد: اگر قرار است در دهه فجر از کسی در جمهوری اسلامی یاد شود آن فرد بهروز وثوقی نیست. بلکه باید از فرزندان خلف نظام اسلامی یاد کنیم که یکی از مهمترین آنها جنبش حزب‌الله لبنان و در راس آن سید حسن نصرالله است که به همه جهان درس مقاومت داده و بسیاری در خارج از ایران او را تربیت شده مکتب مقام معظم رهبری می‌دانند.