به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۳۷
 
۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب : ۳۱۸۷۷
پشت پرده حذف جوایز فیلم «عصباني نيستم» در شب اختتاميه

چگونه ارشاد به قلع و قمع فیلم‌های منتقد و مستقل تن داد؟

عصبانی هستم براي «عصباني نيستم» و این مراسم شرم‌آور!
گروه هنري: شب گذشته در مراسم اختتاميه و معرفي برترين‌هاي سی و دومین جشنواره فیلم فجر٬ پس از کنار گذاشته شدن فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی»٬ به يكباره همه جوایز فیلم «عصبانی نیستم» حذف و فیلم «قصه‌ها» نیز نامزد دریافت هیچ جایزه‌ای نشد!
چگونه ارشاد به قلع و قمع فیلم‌های منتقد و مستقل تن داد؟
این فیلم‌ها در یک هفته گذشته با انتقاد و تهدید گروهی از تندروها مواجه شده بودند و نشست خبری عوامل این فیلم‌ها در پی تهدید لباس شخصی‌ها لغو شده بود! موضوع فیلم‌هاي «آشغال هاي دوست‌داشتني» و «عصبانی نیستم» كه مربوط به حوادث سال ۱۳۸۸ است و همين امر باعث شده بود گروهی از نمایندگان تندروي مجلس به مسئولان وزارت ارشاد درباره این فیلم‌ها تذکر دهند.

محسن اميريوسفي در نامه‌اي گلايه‌اي به خاطر حذف فيلمش (آشغال‌هاي دوست‌داشتني) نوشته بود: این فیلم می‌توانست با مدیریت درست در جشنواره حضور داشته باشد، دیده شود و همه شما عوامل این فیلم، که در تمام قسمت‌های کاری سنگ تمام گذاشتید، توسط مردم و داوران جشنواره مورد توجه قرار گیرید، ولی مدیریت این چنینی فقط برای خودی‌هاست که من هیچگاه در این دایره نبودم و نخواهم بود!

ساعتي قبل از شروع مراسم، خبرآنلاين نوشته بود كه جوایز فیلم «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان قرار است در مراسم اختتامیه فیلم فجر به درخواست علیرضا رضا داد دبیر جشنواره حذف شود. مدیران جشنواره فیلم فجر از رضا درمیشیان خواسته اند تا نامه‌ای به دبیر جشنواره بنویسد و در این نامه رقابت در جشنواره امسال انصراف دهد.

درمیشیان ابتدا زیربار این خواسته نرفته و به همین خاطر رضاداد شخصا وارد عمل شده و خواستار حذف جوایز این فیلم شد! نوید محمدزاده به خاطر بازی در این فیلم جایزه بهترین بازگر جشنواره امسال را به دست آورده و باران کوثری هم بر اساس آرای هیات داوران شایسته دریافت دیپلم افتخار شده است. خبرگزاری فارس هم از قبل از شروع اختتاميه از اهدای سیمرغ به این فیلم ابراز نگراني كرده و نوشته بود: بر اساس شنیده‌ها هیات داوران جشنواره فیلم فجر قرار است امشب در اختتامیه جشنواره به فیلم عصبانی نیستم که مضمون حمایت از فتنه ۸۸ را دارد، سیمرغ اهدا کند. بنا بر گزارش فارس، این فیلم که به دلیل محتوای آن مورد اعتراض برخی رسانه‌ها، نمایندگان مجلس و برخی متدینین قرار گرفته، در ۵ مورد کاندیدای دریافت سیمرغ شد که بر اساس شنیده‌ها قرار است امشب سیمرغ بگیرد.

سرانجام و در زير فشارهاي سنگين وارده به كارگردان اين فيلم موفق، درمیشیان با ارسال نامه‌ای از رقابت در جشنواره امسال انصراف داد! نوید محمدزاده به خاطر بازی در این فیلم جایزه بهترین بازگر جشنواره امسال را به دست آورده و باران کوثری هم بر اساس آرای هیات داوران شایسته دریافت دیپلم افتخار شده بود. فیلم «من عصبانی نیستم» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت پنج جایزه شده بود که در پی فشار مقام‌های وزارت ارشاد حذف شد، همزمان در جشنواره برلینانه نیز به نمایش درآمده٬ مورد استقبال تماشاچیان و هیات داوران قرار گرفته است.

عصبانی هستم: وقتی "تدبیر" حکم مي‌کند که "عدالت" قربانی "مصلحت" شود!

مصطفی رضایی؛ نویسنده سايت "کافه سینما" درباره اختتامیه جشنواره فجر چنين نوشت: با اینکه در حال حاظر عصبانی هستم اما مجبورم در طی نوشتن این یادداشت مدام زیر لب تکرار کنم که "عصبانی نیستم"! نه تنها از آن جهت که این عصبانیت به لحن نوشته ام منتقل نشود، که بیشتر به خاطر ظلم آشکاری که به "عصبانی نیستم!" درمیشیان آن هم در دولت "اعتدال" روا داشته شد.

در دولتی که قرار بود جلوی افراطی‌ها و تندروها ایستادگی کند اما امشب نشان داد لااقل در حوزه سینما فعلا از این خبرها نیست. منش دولت در این حوزه، همان مثل معروف است که مي‌گوید "ما تسلیم زور نمی شویم مگر اینکه زور پرزور باشد" و امشب دبیر جشنواره نشان داد که به سادگی تسلیم خواسته های چند خبرگزای و سایت تندرو که جایگاهی در بین مردم ندارند مي‌شود.

من عصبانی نیستم چون، امشب دوباره بیادم آوردند که مهم نیست چه کسانی داور هستند و اشتباه کردم به این دلخوشی که این دوره افراد سینماشناسی جزو هیئت داروان هستند. (براستی اگر مثلا شورجه و سلحشور و بحرانی داور بودند نتایج جز این بود؟) عصبانی نیستم چون بیادم آوردند که "پوپولیسم" مربوط به این دولت و آن دولت نیست. چه بسا که این دولت در آینده در این زمینه " گوی رقابت از دولت های قبلی برباید. (به خصوص در بخش جشنواره فجر در شهرستانها که بعدا مقصل به آن خواهیم پرداخت.)

عصبانی نیستم چون بیادم آوردند که کماکان در این سرزمین باید تاوان مستقل بودن را پرداخت و برای رسیدن به مرغ‌ها و سیمرغ‌ها باید وابسته باشی. چراکه این وابستگی است که هویت ات را شکل مي‌دهد. عصبانی نیستم! چون یادم آمد که صداوسیمای جناب ضرغامی کماکان زنان سرزمین اش را فقط در قالب لانگ شات مي‌تواند تحمل کند.


عصبانی نیستم! چون بیادم آوردند که "ساز" را که نمی شود نشان داد چه توقع ها!
عصبانی نیستم چون یادم آوردند که سانسور برنامه زنده از اوجب واجبات است حتی اگر برنامه داخلی باشد حتی اگر در آن لحظه سینماگران وطنی دارد مي‌گوید همه صداها باید شنیده شود! حتی اگر این مراسم از یکی از کم بیننده ترین شبکه های تلویزیونی پخش شود. اصلن چه معنی دارد برنامه زنده بدون سانسور؟ شاید کسی یک آن هوس کرد ماشین لباسشوئی اش را روشن کند!

عصبانی نیستم، چرا که این "تدبیر" بود که حکم کرد درمیشیان و درمیشیان‌ها قربانی مصلحت شوند.
عصبانی نیستم چون نوید محمدزاده تازه در آغاز راه است. او تنه اش به صابون توقیف خورده است. "لرزاننده چربی" که به تاریخ پیوست اما ...عصبانی نیستم چون فهمیدم که به عدد آدمها مي‌توان دیپلم افتخار و سیمرغ خلق کرد!

عصبانی نیستم چون که من یکی از آن هیئت داوران به ظاهر محترم نبودم تا مانند عروسکان خیمه شب بازی با من برخورد شود و پیش روی ام آرای ام را جابجا کنند و دم برنیاورند. و این ننگ را تا ابد به جان بخرم. عصبانی نیستم چون یکی از آنهایی نبودم که مي‌دانستند به ناحق سیمرغ کس دیگری را دارند تصاحب مي‌کنند ولی لبخند به لب داشتند. این حجم از "رو" را نداشتم. براستی که وقتی "ما" خودمان به یکدیگر رحم نمی کنیم از "آنها" چه توقعی داریم!

عصیانی نیستم چون که دبیر این دوره جشنواره فجر قرار است سال بعد هم بر مسند باشد و بنابراین سال آینده حساب کار دستمان آمد! جای تشکر دارد که به فکر اعصاب و روان ما هستید! اما از دست خودم عصبانی هستم که چطور توانستم این مراسم شرم آور را، این سیرک تلخ را، تا به انتها نگاه کنم...!

یکه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۰۸:۵۴
مشخص است در جائی که تعریف و تمجید تعیین کننده نان و نوا باشد انتقاد و حقیقت گوئی مجالی برای خود نمائی نخواهند داشت . (206500)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۱:۴۵
پس کو تدبیر ...
پس کو اعتدال...
بازم که نذاشتن... (206604)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۴:۰۸
سلام..
این فیلم به مذهبیون توهین کرده.. اونوقت چطور توقع دارید تا بخش سیمرغ هم بیاد.. که اومد... فیلم قلاده های طلا هم ساخته شد.. به کی توهین کرد؟!!! یخورده انصاف هم خوب چیزیه.. بر فرض محال هم که راست باشه.. هر راست نشاید گفت... توهین ممنوع! (206670)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۲۳:۳۹
جوك نگو ! مردم .... نيستند ! (206856)
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۵:۴۲
جناب بهار نیوز ؛
یادت باشه فیلم شیار 143 توسط مردم بهترین شناخته شد ، اگر واقعا می گویید فشار باعث عدم انتخاب فیلم مورد حمایت شما شده ، پس چرا مردم به فیلم مورد حمایت شما نه گفتند ؟ (206705)
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۵:۴۸
عصبانی هستید که اینگونه فیلمتان از طرف مردم به عنوان فیلم برتر شناخته نشد و از این عصبانیت خود بمیرید ... (206707)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۲۰:۰۴
اینجور که حرف زدی چماقتم همین جا بذار. حداقل عکسشو. جون تو نتیجه بهتری میده!!! (206791)
pd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۲۱:۲۲
خوشبختانه عقل دارم !!! (206820)
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۵:۵۹
بهارنيوز
در هر صورت روحاني محكومه ؟! نه ؟ (206713)
اسی
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۶:۳۵
عزیزان فتنه دوست و فتنه گر شما دیگر نخواهید توانست سر بلند کنید

حال فیلم بسازید و خودتان ببینید..................... (206730)
آنتی اسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۲۰:۱۷
کاش اونقدر شعور و شخصیت داشتی و چشمای باز که ببینی و بفهمی که اگه مردم طرفدار شما تندروهای بسیار بسیار اقراطی تر از طالبان بودند الان کاندید شما رییس جمهور بود نه روحانی یکم فکر کن (206795)
اسی
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۲۱:۱۹
جناب هر کس نظرشو میده شما نباید اینطور بگی.
بعضی وقتا باید یه حرف زد و میزان آن را در جامعه سنجید و الزاما بیان آن از طرف شخص نظر او نیست..............
گرفتی؟ (206816)
pd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۲۱:۲۴
اما کاندید شما عارف هم به اذعان اصلاح طلب ها 7 درصد رای داشت ، اگه غیر انی بود کنارش نمی زدین...
می دونی ریگی در اغتشاشات 88 درخواست معاوضه همفکرای شما با گروگان های خودش رو داشت ؟ (206824)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۲۳:۴۵
اي ول به كاسبين و دلالان فتنه ! هيچ جا از كاسبي دست بر نميدارند ! حتي در جشنواره مثلا فرهنگي و هنري سينما ! معلوم است كه بسيار پر سود است ! (206860)
ملکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۰۹:۰۱
در جائیکه خودسرها وتندروها حرف اول را میزنند آیا حقیت قربانی نخواهد شد ؟ (206502)
ناظمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۰۹:۰۲
صد البته شما که حامی فتنه وآشوبید باید داغدار باشید شما دشمن آرمانهای اسلامی ووطن دوستی هستید و خودبین خودخواهی باعث داغداریتان (206504)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۱:۳۴
بدانکه دوستدار ظلم در ظلم شریک است.حتی اگر به اندازه ریختن مرکب در لیقه دان باشد.داغ ما از جهالت است (206591)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۱:۵۱
منظورت قرائت طالبانی از اسلام است؟؟!! (206609)
pd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۶:۵۵
میشه بگی ریگی طالبانی از کی حمایت کرد ؟
میشه بگی آیا آشوب همردیف قرائت طالبانی هست یا نه /
بهار تایید کن . متاسفانه باید با التماس درخواست تایید کنیم بعد هم مدعی هستد ... (206736)
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۲۳:۴۰
طالبان با 3صفت قابل شناسایی می باشد: جهل, جمود و خشونت...!شما یا از وقایع سال 88 بی خبرید, یا خود را به بی خبری زده اید...! (206857)
ارمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۳:۱۹
متاسفم برای این جشنواره نشان داد تومور افراطی گری در این مملکت ریشه کن نمی شود (206647)
pd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۶:۵۷
متاسفانه ما هم درباره افراطیونی مثل شما همینجوری فکر می کنیم... (206738)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۰۹:۰۷
ولی من عصبانی هستم برای ظلمی که می شود (206506)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۰۹:۱۸
یک بار در سایت شما نظرم منتشر شد که توضیح داده بودم "روحانی آمده است که تا کمی اوضاع اقتصادی را بهبود بخشد و تغییری در قضای سیاسی و امنیتی جامعه به وجود نخواهد آمد به همین دلیل من در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهم کرد" خیلی از دوستان رای منفی داده بودند. اکنون پس از گذشت چند ماه می توانند بسنجند تا چه حد نظر بنده صحیح یا غلط بوده است. (206512)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۱:۵۵
روحانی حتی برای بهبود اقتصادی هم نیامده است

روحانی برای مسایل خاص روابط خارجی

و جون گرفتند اصول گرایان نحیف شده امده است! (206612)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۱:۵۷
یاد سخنرانی اقای روحانی در جمع هنرمندان افتادم!!!!!!!!

همه اون حرفها فقط حرف بود!!!!!!!!!!!

متاسفانه دولت آقای روحانی پیام 24 خرداد ملت ایران رو درک نکرده است!! (206614)
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۲:۱۷
دوست عزیز! با حاکمیت مطلق و ویرانگر طالبانیسم و لمپنیسم در 8سال گذشته بر این کشور, آقای روحانی به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد, او نیاز به حمایت همه جانبه ی مردم در طول 4 سال و یا 8سال دارد...! تا اکثریت مردم نسبت به آنچه که در کشور می گذرد حساس نشوند, نباید انتظار تحول در کشور داشت ;در ضمن حمایت ما از آقای روحانی تا زمانیست که بر عهد خود با ملت بایستد...! نه همیشه رای دادن فضیلت است, نه همیشه رای ندادن; باید با شناختی کامل از اوضاع کشور و حتا جهان, پا به عرصه ی انتخابات گذاشت...!؟ (206622)
امیر اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۷:۳۷
ممنون که با رای ندادن در انتخابات باعث تغییر در فضای سیاسی و امنیتی جامعه میشید! همونطور که در سال 84 باعث این تغییر شُدید و 8 سال سیاهترین دوران این مملکت رو رقم زدید! نظریه تحریم انتخابات فقط یه ژست روشنفکری درون تُهیه که 8 سال پیش منجر به ریشه دووندن افراطیون در همه ارکان مملکت شد. اصلاحات تدریجی و گام به گامه. دولت روحانی یک گام به جلوست. همونطور که دولت خاتمی یک گام بلند به جلو بود و اگه رای ندادن امثال شما در سال 84 نبود، در این 8 سال ما 10 گام دیگه هم به جلو برداشته بودیم .... (206746)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۰۹:۲۱
وقتی تو مملکت خودت این جوری حق وناحق میشه . دیگه زشته بگیم دشمن
خارجی (206513)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۰۹:۵۹
واقعا چرا؟ چرا؟چرا؟
چرا اینا نمیخان بفهمن تندروها بین مردم هیچ جایی ندارن.
همه زندگی ما شده سیاسی بازی این تندروها.
بخدا مردم از همه چیز خودشون برگشتن (206526)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۲:۰۸
درد اینکه ایناواقعاجادارن
حقیقت اینکه مدارا همراه با تلاش برا واقع بین وباسواد کردن باید در اوجب واجبات نخبگان باشه... (206619)
ممد نبودی ببینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۲:۴۷
واسه پوله واسه پوله ... (206632)
ممد نبودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۲:۵۱
برخی جملات جالب این مقاله
"عصبانی نیستم چون فهمیدم که به عدد آدمها مي‌توان دیپلم افتخار و سیمرغ خلق کرد! "

"براستی که وقتی "ما" خودمان به یکدیگر رحم نمی کنیم از "آنها" چه توقعی داریم! "

" اصلن چه معنی دارد برنامه زنده بدون سانسور؟ شاید کسی یک آن هوس کرد ماشین لباسشوئی اش را روشن کند! " (206635)
مجید از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۰:۰۶
چقدر خودتونو بخاطر یه جشنواره زپرتی ناراحت میکنید مهم مردمه که چیو بپسندن (206530)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۰:۰۹
ای بابا اول صبحی چه حالی ازمون گرفته شد ... خدایا چیکار کنیم دیگه ما ؟؟؟ (206533)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۰:۱۷
چه اسمای اجق وجقی رو فیلماشون گذاشتن اونوقت توقع دارن جایزه هم بگیرند (206538)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۲:۰۶
عجب در افشانی کردی از کی تا حالا به اسم فیلم جایزه میدن پس شما جایزه رو اینجوری میبرین. (206618)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۴:۴۲
تا حالا نمیدونستیم باید به اسم فیلم جایزه بدن !!!!!!!!!!!!!!!!! (206684)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۲۳:۴۲
تو چند سالته !؟ (206858)
شفق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۰:۲۴
لطفا از دلیل نا دیده گرفته شدن حاتمی کیا و جایزه بخش موسیقی هم بنویسید. (206541)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۰:۳۰
جوایز رو میفرستادید در خونشون .دیگه چرا از بیت المال برای برگزاری (مثلا)جشنواره هزینه میکنید.؟ (206549)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۰:۳۳
اتفاقا خیلی هم به نفع این جریان شد...اگه میخواست بدون حساسیت کار پیش بره و اکران عمومی هم بشه نهایت یه میلیارد فروش میرفت...ولی الان نصف مردم ایران این فیلمارو میبینن.......ننگ باد این شرایط ک هنر هم سیاسی شده....هنر برای هنر مرد.... (206551)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۰:۳۵
واقعا متاسفم! من دو فیلم آشغالهای دوست داشتنی و قصه ها رو ندیدیم ولی فیلم عصبانی نیستم نه تنها فیلم جذاب و خوش ساختی بود، بلکه تمرکزش هم اصلا روی مسائل 88 نبود! یک فیلم کاملا اجتماعی بود و بدون اینکه کام بیننده را تلخ بکنه، مشکلات اقتصادی جوانان رو به شکل قابل قبولی بیان کرده بود!
کاش رضا عطاران عزیز (که لیاقت سیمرغ رو هم داره) حداقل نامی از نوید محمدزاده می برد... (206552)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۰:۴۲
وقتی سینماگران - ورزشکران و بطور کل اعضای هر صنفی از حقوق صنفی خودشان دفاع نمیکنند و منفعت طلبی به جایی رسیده که هنرمند و ورزشکار و .... از پایمال شدن حقوق صنفی همکار خود ناراحت نمیشود و دلخوش به مرغ و سیمرغی است که حقش نیست .. به همین دلایل من از پیشامدهای این چنینی "عصبانی نیستم"! (206556)
rastin
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۰:۴۳
با عرض سلام و ادب خدمت همه سینما دوستان : امسال دو فیلم بسیار خوب " عصبانی نیستم" و " خانه پدری" مورد بی مهری قرار گرفتند. به کارگردان فیلم ارزشمند "عصبانی نیستم" آقای درمیشیان به خاطر خلق این اثر هنری دلنشین تبریک میگم. انشاء الله اکران مناسب هر دو فیلم و استقبال پرشور هواداران سینمای متعهد. (206557)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۰:۵۵
چی بگم!! واقعا تاسف داره جناب ریس جمهور ترسو (206567)
البرز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۰:۵۷
تا زمانیکه فرهیختگان جامعه ما حاضر به دادن هزینه مبارزه با یک مشت افراطی و لات ... مغزی نباشند پاشنه در بر همین منوال خواهد چرخید.!!! ...... (206570)
پدرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۰:۵۹
احسنت درود بر اصلاحات (206571)
پریسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۱:۰۲
دیگه داره اشکم درمیاد
حالم از همه چیز بهم میخوره (206574)
داریوش ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۱:۰۲
امروز را باید در تقویم سینمای ایران روز عزای عمومی اعلام کرد چون هنوز اقلیتی در همه بخش ها حتی در سینما حاکم بلامنازع است (206576)
سهند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۱:۰۴
ما تسلیم زور نمی شویم مگر اینکه زور پرزور باشد.خیلی داره تسلیم میشه ادم شک میکنه روحانی رئیس جمهوره... (206578)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۲:۰۲
اب زدیم راه را ولی نگار نرسید (206617)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۲:۳۰
نظراتتون عاليه ولي هيچ تغييري تو نتيجه نداره...يادش بخير قبل انتخابات ميگفت:من با مشورت بزرگان كشور... پا به عرصه گذاشتم...واقعا دارم شك ميكنم ما اقليتيم يا اونا؟؟؟ (206627)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۲:۵۶
نمیدانم بگویم عصبانی هستم یا عصبانی نیستم
ای تمام کسانی که ایمان دارید مسلمانی فقط نماز نیست پس عدالت علی وارتان کجاست؟؟؟؟
نمیدانم سیمرغ بلورین یا بهتر است بگویم سیمرغ ننگین بهترین بازیگر مرد برای رضا عطاران شیرین بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عصبانی نیستم چون نه اولین بار است نه اخرین بار!!!!!!
عصبانی نیستم... (206640)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۳:۴۶
دولت اهل مماشات است و به راستی عنوان محافظه کار برازنده ایشان است. احتمالا قبل از انتخابات دیگر رئیس دولت ذاتا اصولگرا اصلاح طلب شده و زبان می گشاید که من چنان می کنم و چنین تا بعد آرایش که جمع شد از یادش خواهد رفت چه کسی از وی حمایت کرده است. هر چند خاتمی می داند که اشتباه کرده است ولی چه کند خود کرده را تدبیر نیست مجبور به حمایت از دولت سازندگی 2(کارگزارانی 2) است. (206657)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۴:۲۲
استادي نوشته : آنقدر در این سال‌ها از وزارت ارشاد کشیده‌ایم که شنیدن نام «ارشاد اسلامی» موجب حساسیت و تشدید نفس‌تنگی‌مان می‌شود! معلوم نیست این اباحه‌گری و تساهل و تسامح و لیبرالیسم در ذات این وزارتخانه نهفته یا اینکه از خواص ساختمان آن است! بالاخره هر کسی با هر اصل و نسبی و با هر دیدگاه و خط و ربطی پا به این وزارتخانه گذاشته عمداً یا سهواً در جهتی خلاف فرهنگ اسلامی و انقلابی غش کرده! «ارشاد اسلامی» آن دولت از خیانت زوجین به هم حمایت می‌کرد و «ارشاد اسلامی» این یکی ... !
از آنجایی که فعلاً و تا ... (206675)
میترا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۴:۳۳
درمیشیان دوست داریم (206679)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۴:۴۵
ما زنده به آنیم که درصف بمیریم..اینه حکایت ملت (206685)
ابوذر غفاری
United Kingdom
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۴:۵۴
آفرین بهار که در بین سایت های اصلاح طلب فقط تو هستی زبان به انتقاد باز کردی، ممنون (206688)
آزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۶:۴۰
شما نمی دانید که همین الان که دارید این مطلب را می خوانید، در حال شارژ شدن برای انتخابات چهار سال دیگر هستید تا اصلاح طلبانی که حرفهای بغض شده در گلوی شما را در آن زمان فریاد می زنند، محبوب شما بشوند. این یعنی هر کس شده آن کانالی که می بیند!
یکی شده صدا و سیما.یکی شده بی بی سی.یکی شده الجزیره و یکی شده بهار.
سلام بهار ها. . .
اگه جرات داری اینو بذار بهار(البته اگه بیشتر از 500 حرف نیست!!! چون نشمردم) (206731)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۲۰:۵۱
خودت فهميدي چي نوشتي...؟ (206801)
بدبخت
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۲۱:۲۴
من دو بچه دارم و با عرض تاسف خانمم دو قلو حامله است کی میخواد شکم این دو تارو سیر کنه ......
چرا ما که در مسائل اولیه ماندیم شما به فیلم فجر چسبیدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (206825)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۲۲:۵۲
این خانمهایی که در جشنواره هستند که خیلی بدحجابند .فکر کنم گشت ارشاد رفته مرخصی (206851)