به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۳۲۵۵۱

تثبیت تولید نفت خام ایران در ماه ژانویه

گروه اقتصادي: براساس گزارش اوپک از منابع ثانویه، تولید نفت خام ایران در ماه ژانویه معادل دو میلیون و 733 هزار بشکه بوده است که نسبت به ماه دسامبر سه هزار بشکه کاهش یافته است.
تثبیت تولید نفت خام ایران در ماه ژانویه
به گزارش دبیرخانه سازمان اوپک، تولید نفت خام ایران در ماه دسامبر معادل دو میلیون و 736 هزار بشکه بوده است که این تولید در ماه ژانویه 2014 کاهش یافته است. براساس این آمار، از تولید کل اوپک در ماه ژانویه که معادل 29 میلیون و 711 هزار بشکه بوده است، ایران در رتبه‌ی پنجم تولید نفت با دو میلیون و 733 هزار بشکه قرار دارد که کمترین میزان تولید در این ماه مربوط به لیبی با 510 هزار بشکه و بیشترین تولید مربوط به عربستان با 9 میلیون و 628 هزار بشکه بوده است. در یک مقایسه‌ی ماهانه از ماه دسامبر 2013 و ژانویه 2014، از میان اعضاء اوپک، تنها لیبی، نیجریه و قطر رشد مثبتی داشته و بقیه اعضاء رشد منفی را تجربه کرده‌اند.

با وجود این‌که عربستان سعودی هم‌چنان دارنده‌ی بیشترین تولید این سازمان است، ولی بیشترین کاهش ماهانه مربوط به این کشور با کاهش تولید 115 هزار بشکه‌ای در روز بوده است و کمترین کاهش مربوط به امارات است. بیشترین رشد تولید مربوط به لیبی با 270 هزار بشکه افزایش و کمترین رشد تولید مربوط به قطر با هفت هزار بشکه افزایش است. مجموع نفت تولیدی اوپک نیز در ماه ژانویه با 28 هزار بشکه افزایش نسبت به ماه گذشته به 29 میلیون و 711 هزار بشکه رسیده است.
مرجع : ايسنا