به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۹ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۳۲۷۲۱
در جهت تضعيف مذاكرات صلح سوريه

اتهام کری به ایران و روسیه در مورد سوريه

گروه سياسي: وزیر امور خارجه آمریکا روسیه و ایران را به تضعیف و مختل کردن مذاکرات صلح سوریه متهم کرد و مدعی شد که تهران و مسکو این کار را با افزایش حمایت‌های نظامی و ارسال کمک به دولت دمشق انجام می‌دهند.
اتهام کری به ایران و روسیه در مورد سوريه

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که مذاکرات ژنو درباره سوریه هیچ‌گونه پیشرفتی برای پایان دادن به درگیری‌های داخلی این کشور به همراه نداشت و جان کری،  تقصیر آن را به گردن دولت سوریه انداخت. کری روز دوشنبه در سفرش به آسیا و خاورمیانه در جمع خبرنگاران در پایتخت اندونزی مدعی شد که گروه اپوزیسیون یک نقشه راه قابل قبول را برای پیشبرد مذاکرات و ایجاد یک دولت انتقالی ارائه کردند، ولی "دولت سوریه سنگ‌اندازی کرد. آنها هیچ کاری نکردند جز دو برابر کردن فشارها به مردم خودشان". کری افزود: کاملا مشخص است که بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) همچنان در تلاش است پیروز این میدان شود، نه اینکه با حسن نیت به میز مذاکرات بیاید. روسیه این اتهامات را بلافاصله رد کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه  در یک کنفرانس خبری در مسکو گفت که شواهدی وجود دارد حاکی از اینکه برخی از حامیان اپوزیسیون در حال ایجاد یک ساختار جدید هستند که شامل دشمنان اسد که خارج از گروه اپوزیسیون اصلی قرار دارند خواهد بود. لاوروف گفت که چنین روشی باعث می‌شود دو طرف از مسیر مذاکرات فاصله بگیرند و بار دیگر روی سناریوی نظامی شرط ببندند. وی افزود که روسیه با متقاعد کردن دولت اسد برای شرکت در مذاکرات به وظیفه خود عمل کرده است.

مرجع : ايسنا