به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۳۰ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۳۲۹۶۶
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

هیچ کشوری از سانسور به جایی نمی‌رسد

گروه سياسي: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: هیچ کشوری از سانسور، فشار و تحمیل افکار به دانشجویان به جایی نمی‌رسد.
هیچ کشوری از سانسور به جایی نمی‌رسد

آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی در شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد که در واحد علوم و تحقیقات در حال برگزاری است افزود: اگر فضای دانشگاه بسته باشد به پیشرفت های بزرگ علمی نمی‌رسیم و هرکشوری به هرجایی رسیده از فضای آزاد رسیده است. رییس هیات امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشجویان باید جرات اظهارنظر خود را داشته باشند خطاب به مدیران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توصیه می‌کنم اجازه کارهای متاصبانه و مرتجعانه را ندهید.
وی با بیان اینکه فضا برای اظهار نظرهای باید منطقی باشد گفت: در مقابل مواظب باشید با عواطف انسان های متدین متعهد و خانواده شهدا و ایثارگران آسیبی نرسد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری تاکیدات رهبرمعظم انقلاب در زمینه کرسی های آزاد اندیشی اظهارداشت: رهبر انقلاب سال ها قبل کرسی های آزاد اندیشی را طراحی کردند ولی من می‌بینم که این کرسی ها نه در دانشگاه آزاد و نه دانشگاهای دولتی جدی نیست. آیت الله هاشمی رفسنجانی در تبیین معنی کرسی‌های آزاد اندیشی تاکید کرد: معنی این کرسی ها آن است که صاحب نظران آن چیزی را که می‌فهمند عرضه کنند و کسی هم حق ندارد او را متهم کند. وی تصریح کرد: کرسی های آزاد اندیشی کرسی تحقیق است و جای تبلیغات و انتشارات نیست.

رییس مجمع تشخصی مصلحت نظام با بیان اینکه باید از آزادی در دانشگاه‌ها حراست شود گفت: سخت گیری و تحجر استادان و دانشجویان را رنج می‌دهد. وی در ادامه با بیان اینکه هدف از شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد بررسی برنامه‌های آینده و تقدیر و تشکر از عبدالله جاسبی بود تصریح کرد: آقای جاسبی در دوران طولانی مسوولیت سخت ریاست دانشگاه به خوبی از عهده بر آمدند ولی در این اواخر با برخی حرکات نا موزون ایشان را ناراحت کردند.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد افزود: ما در هیات موسس و هیات امنا صمیمانه از دکتر جاسبی تشکر و قدردانی و برای موفقیت دکتر میرزاده دعا می‌کنیم. وی با تشریح روند تشکیل دانشگاه آزاد از سال 1364 برخی مشکلات و نابسامانی‌ها را در این راه بر شمرد و درباره آتی این دانشگاه گفت: ارتقای سطح کیفی و فعالیت های بین المللی اهداف آینده ما است.

مرجع : ايرنا