به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۱
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۳۳۰۵۸

در دولت قبل، آنقدر استخدام كردند كه حتي جاي نشستنشان هم نيست!

گروه سياسي: مدیران دولت روحانی علاوه بر بحران‌هاي اقتصادی، معضلات ساختاری و مشکل ته کشیدن حساب‌هاي دولتی و دیگر ارثیه‌هاي دولت احمدی نژاد، با معضلی به نام استخدام‌هاي بی رویه و فراقانونی ماه‌هاي پایانی دولت احمدی نژاد نیز مواجه بودند که تحت عناوین مختلف از طرح مهرآفرین گرفته تا انواع استخدام‌هاي توصیه نامه ای در دستگاه‌هاي مختلف روبرو بوده‌اند، نیروهایی که استخدامشان نه ردیف قانونی و سازمانی داشته و نه کاربلد بوده‌اند.
به نوشته سايت "آینده" بخشی از این نیروها به دلیل ارتباط فکری و سیاسی و علقه با جریان احمدی نژاد و افراطیون، مشغول برخی اقدامات پرثواب! نظیر کارشکنی در کار دولت فعلی یا راپرت دادن کارهای مسوولان آنند، اما برخی دیگر که حتی چنین کارهایی هم نمي‌کنند، به دلیل اشکال در نحوه استخدامشان، بیش از آن که باعث سرعت دادن به کارها شوند، باعث کندی امور مي‌شوند. برای مثال، گفته مي‌شود موسسه مطبوعاتی ایران که در پایان خاتمی بعد از توسعه فعالیت‌ها 350 نفره بوده، در آغاز کار دولت روحانی مجموعه ای 850 نفره ، یعنی بیش از دو برابر شده است. به گونه ای که حتی جای نشستن برای برخی از این افراد نبوده است.

یا در حوزه رسانه ای دفتر رییس جمهور که در پایان دولت هاشمی تنها 40 نیرو داشته و در پایان دولت خاتمی به 70 نفر رسیده است، ابتدای دولت روحانی به مجموعه ای 270 نفره تبدیل شده و گفته مي‌شود تعدادی از آنها با توصیه شخص احمدی‌نژاد در این مجموعه به کار گرفته شده‌اند. طبعا در حال حاضر برای بسیاری از این نیروها، نه کاری برای انجام وجود دارد و نه جایی برای نشستن! با ورود مدیران دولت روحانی، طبعا اندک نیروهای جدیدی هم اضافه شده‌اند و با توجه به قراردادهای سالیانه، و نیز مسایل انسانی و اخلاقی، نوعا در کنار گذاشتن افراد ناکارامد که غیرقانونی استخدام شده‌اند نیز صبر شده است.

اما اکنون از یک سو سال در حال اتمام است و این قراردادها به پایان مي‌رسد و از سوی دیگر در حالی که دولت با هزاران میلیارد تومان کسر بودجه روبروست، صرف نادرست بیت المال نیز عمل چندان اخلاقی ای به شمار نمي‌رود. به ویژه که به نظر مي‌رسد هزینه ناشی از کارشکنی‌هاي این گروه، بیش از رقم گزاف حقوق‌هاي درشت آنان باشد. باید منتظر ماند و دید مدیران دولت یازدهم، چه مي‌کنند و برایشان پاسخگویی در برابر حضرت حق و مردم مهمتر است یا ترس از جنجال آفرینی رسانه‌هاي افراطیون که درو کردن نیروهای کارآمد در دوره قبل را نمي‌دیدند و اکنون کوچکترین جابجایی افراد ناکارآمد و متخلف را به کار با داس و بلدوزر تشبیه مي‌کنند.

رهام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۰:۳۴
کی گفته بود دولت سوخته را تحویل بگیرید آقای روحانی۰حالا هر که خربزه بخوره پای لرزش هم باید بشینه۰ (208537)
مراد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۰:۳۹
مصداق بارز اين امر وزارت بهداشت هست هر كه را كه رسيدند استخدام كردند و آنهايي را كه بصورت حجمي آورده بودند در سال ٩٠بصورت فله اي و يكجا قراردادي كردند عده اي نورچشمي را نيز بصورت صوري در ساير دانشگاه هاي علوم پزشكي استخدام رسمي كردند و مامور به وزارت نمودند! در اصل اين نورچشمي ها را براي وزارت خانه مي خواستند ولي چون نمي توانستند مستقيم اين كار را كنند از اين ترفند استفاده كردند. (208538)
دنبال کار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۰:۴۶
ما چی بگيم الان حدود يک سال و نيم که آزمون داديم کليه مراحل گزينش تموم شده استخدامی هم طبق قانون و برنامه چهارم انجام شده نه جز مهر آفرين بود نه پارتی داشتم نه از لحاظ فکری قرابتی با دولت قبل بهانه اين دولت برا جذب ما چيه؟ (208540)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۱:۱۴
باید شجاعت اخراج آدم های الکی رو داشته باشن وگرنه به جلیلی رای میدادیم. (208544)
ماهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۱:۵۴
توروخدا به روحانی برسانید که مشکلات دولتش را صمیمانه به ملت صریح بگوید وگرنه دو روز دیگر او توسط بعضی بازخواست می شود و مسئول گند زدن قبلی ها و... معرفی خواهد شد. (208584)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۲:۰۲
هدفشان نابودي ايران بود. بپرسيد شركتها،خانه هاي سازماني را به چه هدفي حراج كرديد؟ (208587)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۲:۴۹
دولتی كه كشور را به اين روز انداخته در نزد بروردكاروخون شهدا وملت ايران . . . ودولت جدید نبايد از جوسازي هاي افراطيون ودشمنان اين مرزو بوم هراس داشته بأشد وبا اتكال به بروردكار وبا بشتوانه مردم به بازسازي ويراني هاي باز مانده از دولت قبلي ببردازد (208589)
ج....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ۱۸:۲۶
اسرائيل براي آزادي يك سرباز ده ها هزار زنداني راآزاد كرد. ببينيم شما براي سربازان بيگناهمان چقدر ارزش قائل هستيد؟ (208614)