به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۳۳۲۴۱

يک زن جانشین محمد البرادعی شد

گروه بين الملل: حزب "الدستور" مصر که توسط محمد البرادعی تاسیس شده است، "هاله شکرالله" را برای تصدی پست ریاست این حزب تعیین کرد.

حزب الدستور مصر در صفحه خود در پایگاه ارتباط اجتماعی " فیسبوک" اعلام کرد: "هاله شکر الله"، از اعضای هیات عالی حزب الدستور با کسب 107 رای در جریان انتخابات درون حزبی توانست به عنوان رئیس حزب الدستور انتخاب شود.
در همین حال، هاله شکر الله این مسوولیت جدید خود را بسیار بزرگ توصیف کرده و گفت: کسانی که در این رای گیری پیروز نشدند، همکاران من بوده و اولین کسانی هستند که من برای کمک گرفتن به نزد آنها می‌روم. این نخستین بار است که یک زن ریاست یک حزب سیاسی در مصر را عهده‌دار می‌شود. محمد البرادعی، مدیر کل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال 2012 حزب الدستور را تاسیس کرد. حزب الدستور مصر که از عزل محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر حمایت کرده بود، نقشه راه ارائه شده از سوی عبدالفتاح السیسی ، وزیر دفاع مصر و سکاندار کودتای نظامی در این کشور را تایید کرد.

البرادعی نیز برای شش هفته تصدی منصب معاون رئیس جمهور موقت مصر را برعهده گرفت، اما در اعتراض به سرکوب شدید تحصن‌کنندگان حامی محمد مرسی در میدان‌های رابعة العدویة در قاهره و النهضة در جیزه از منصبش استعفا داد.
 

مرجع : ايسنا