به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۴۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب : ۳۳۶۴۲
هفته نخست لیگ قهرمانان فوتبال آسیا؛

استقلال اولین بازی را به عربستانی‌ها باخت

گروه ورزشي: تیم فوتبال استقلال که به عنوان اولین نماینده ایران در دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف نماینده عربستان رفته بود، نخستین بازی خانگی خود را واگذار کرد تا شاگردان امیر قلعه‌نویی شروع تلخی در این دوره از مسابقات داشته باشند. این شکست خانگی در حالی رقم خورد که تماشاگران نسبت به بازی‌های لیگ استقبال بهتری از بازی استقلال کرده بودند.
استقلال اولین بازی را به عربستانی‌ها باخت
به گزارش مهر، تیم‌های فوتبال استقلال و الشباب عربستان از ساعت 19:30 امروز سه شنبه در چارچوب هفته نخست رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان این بازی با برتری یک بر صفر الشباب خاتمه یافت. تک گل این دیدار را عماد در دقیقه 58 به ثمر رساند. استقلال اگرچه بازی را رو به جلو قرار داد و اشتهای بیشتری نسبت به حریف برای گلزنی داشت ولی این عماد مهاجم تیم الشباب بود که در دقیقه 9 با فرار از عمق دفاع استقلال نخستن خطر را ایجاد کرد که البته ضربه او را رحمتی دفع کرد تا این حمله بی اثر بماند.

استقلال در دقیقه 18 بهترین فرصت را برای گلزنی از دست داد. ضربه کاشته مبعلی در دهانه دروازه به عمران‌زاده رسید که او نتوانست به توپ ضربه بزند و دروازه را باز کند. یک دقیقه بعد بازیکن الشباب از راه دور شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که رحمتی این توپ را دفع کرد.

بعد از این حملات بازی بیشتر در میانه میدان جریان داشت و کمتر شاهد خطرات روی دروازه‌ها بودیم. استقلال در دقیقه 37 روی ضربه کاشته مبعلی و ضربه سر عمران زاده دروازه حریف را باز کرد ولی داور چینی آفساید مدافع پیش تاخته آبی‌ها را اعلام کرد. در نهایت این نیمه با تساوی بدون گل خاتمه یافت و بدون اینکه توپی از خط دروازه‌ها عبور کند بازیکنان به رختکن رفتند.

با شروع نیمه دوم بازی دو تیم همچنان نزدیک پی گرفته شد. الشباب در همان دقایق ابتدایی این نیمه با یک شوت راه دور سعی کرد استقلال را غافلگیر کند که ضربه بازیکن این تیم به بالای دروازه رفت. در دقیقه 57 سانتر آرش برهانی از راست و ضربه سر قاضی نفس ها را در سینه حبس کرد ولی ضربه خطرناک وی از کنار دروازه الشباب به بیرون رفت.

الشباب در دقیقه 58 به راحتی دروازه استقلال را باز کرد. سانتر عرضی مهاجم این تیم از گوشه چپ محوطه جریمه را عماد در حالی که از سوی نوری یارگیری نمی شد درون دروازه استقلال قرار داد. قلعه نویی در دقیقه 61 در کمال ناباوری مبعلی را بیرون کشید و خسرو حیدری را به زمین فرستاد این در حالی بود که تمامی حملات استقلال روی پاس های مبعلی خلق شده بود.

استقلال بعد از این گل هم به خود نیامد و این الشباب بود که در دقیقه 67 روی یک ضد حمله تا آستانه گل دوم هم پیش رفت که ضربه فرناندو به بالای دروازه رحمتی رفت. استقلال پس از مدت‌ها در دقیقه 74 توسط برهانی صاحب موقعیت شد که این بازیکن در حالتی نامتعادل توپ را به همان نقطه ای زد که دروازه بان حریف حضور داشت.

در دقیقه 80 مدافع حریف در داخل محوطه جریمه الشباب قاضی را بدون توپ زد وی داور چنین یک ضربه پنالتی مسلم را برای استقلال نگرفت. در دقیقه 85 حرکت عرضی نظری و شوت زمینی این بازیکن میلیمتری به بیرون رفت تا دروازه ولید عبدالله همچنان بسته بماند. شاگردان قلعه نویی در دقایق پایانی هم کاری از پیش نبردند و نتیجه را در نهایت به حریف عربستانی خود واگذار کرد.

استقلال که در هفته های اخیر نتایج خوبی در لیگ برتر نگرفته بود بعد از ناکامی در جام حذفی و از دست دادن صدر جدول لیگ برتر این بار در آسیا هم شروع خوبی نداشت و با ناکامی رقابتهای فصل 2014 را در گروه A آغاز کرد. در ديگر ديدار اين گروه الجزيره 3-2 الريان قطر را مغلوب كرد و در صدر جدول ايستاد.

آبی پررنگ
Singapore
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۲۳:۳۴
آقای فتح الله زاده باید جوابگو باشه که این همه بازیکن خوب رو پرونده.
استقلال بازیکنایی رو ازدست داده که الان هرکدومشون شدن ستاره های تیماشون.
نه هافبکی درسطح جباری و نکونام نه مهاجمی درسطح مجیدی و نه مدافعی درسطح منتظری تونسته بیاره. (209680)
بیت المال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۷ ۰۲:۴۷
ول کن داداش آبی و قرمز رو
فوتبال رو تعطیل کنن همه راحت شیم (209696)
هوادار استادیومی
Singapore
۱۳۹۲/۱۲/۰۷ ۰۰:۴۶
فقط بلدید بگید بیاید استادیوم.
بسه دیگه به خودتون بیاید (209686)
محبوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۷ ۰۰:۵۵
چرا استقلال موقع جذب بازی کن کم کاری دارد؟استقلال باید به فکر یک مهاجم گل زن باشد! !برد های شانشی شاید سهمیه اسیا بشود ولی قبول کنید مارو قهرمان اسیا نخواهد کرد (209690)
ضد کیسه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۷ ۰۶:۵۷
همیشه پای یک اجنیی در میان است! (209700)