به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۷ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۳۳۷۱۲

صدا و سیما خود را با رای ملت هماهنگ کند

گروه سياسي: استاد حوزه و دانشگاه گفت: صدا و سیما باید خود را با رای ملت در انتخابات ریاست جمهوری هماهنگ کند.
صدا و سیما خود را با رای ملت هماهنگ کند

محسن غرویان، در خصوص عملکرد سازمان صدا و سیما و تقابل با دولت اظهار داشت: به طور کلی صداو سیما گرایشی آشکار به اندیشه‌ها و منویات و فضای فکری دولت گذشته دارد. از سویی این رسانه ملی است و باید در هر شرایطی خود را با مطالبات مردم هماهنگ کند. وی افزود: بعد از انتخابات ملت ایران روش و سلیقه و مشی جدیدی را انتخاب کردند و ماحصل آن دولت جدید است. قاعده عقلایی این است که صدا و سیما خود را با ملت همدل و همراه کند و از مطالبات مردم که در انتخابات تجلی یافت پشتیبانی کند و در کنار مطالبات مردم بایستد. اما به نظر می‌رسد صدا و سیما این چنین عمل نمی‌کند و هر روز قرائن جدیدی در این باره مشاهده می‌شود.

غرویان با بیان اینکه باید تجدید فضایی در صدا و سیما اتفاق بیفتد، ادامه داد: باید اختلافات و تنش‌ها کم شود و صدا و سیما باید به گونه‌ای فضا را ترسیم کند که زمینه این امر فراهم شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا با تغییر ریاست این سازمان می‌توان شاهد تغییر رویکردهای فعلی بود،ادامه داد: ما اهل فلسفه از منظر فلسفی وارد این مباحث می‌شویم. در اینگونه موارد می‌گوییم کل مرکب از اجزاست. آنکه وجود حقیقی دارد اجزا هستند. کل وجود حقیقی ندارد. جامعه از افراد تشکیل شده است. مجموعه‌ها و سازمان‌ها نیز از افراد تشکیل شده‌اند. در صدا و سیما افراد هستند که سیاستگذاری می‌کنند و حق امضا دارند و گرنه در و دیوار سازمان‌ها که کاری نمی‌کنند. وی خاطرنشان کرد: رییس یک سازمان است که حق وتو دارد و امضا می‌کند و رویکرد‌ها را تعیین می‌کند. تصمیمات رییس است که در ‌‌نهایت در عملکرد یک سازمان تجلی می‌کند. بنابراین ریاست سازمان صدا و سیما در رویکردهای این مجموعه تاثیرگذار است.

 غرویان در پایان گفت: اینکه با تغییر این رییس بتوان شاهد تغییر رویکرد‌ها بود باید گفت که بستگی به رییس بعدی دارد. اگر او هم همین تفکر را داشته باشد امیدی به تغییر نیست. باید فردی بیاید که فکرش با دولت و ملت و مطالبات متجلی مردم در انتخابات باشد. اگر آن رویکرد با رویکرد ملت همخوانی داشته باشد می‌توانیم شاهد تغییر فضا باشیم.

مرجع : ايلنا