به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۰۹:۴۱
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۷ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۳۳۷۶۲

40 درصد زنان تهرانی افسرده هستند

گروه جامعه: رییس مرکز تحقیقات بالینی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شاهد گفت: 40 درصد بانوان در تهران و 28 درصد آقایان در پایتخت مبتلا به افسردگی هستند.
40 درصد زنان تهرانی افسرده هستند
محسن ناصری در دومین سمینار تخصصی طب سنتی با محوریت اصلاح سبک زندگی در پژوهشکده فرهنگ و هنر معماری تهران افزود: بهترین درمان برای کاهش افسردگی به ویژه مادران تهرانی همبازی شدن با فرزندان خود و اجازه ورود آنها به بازی هایی از جمله آتش بازی و بالارفتن از درخت در پارک ها است. ناصری تصریح کرد: همبازی شدن مادران با فرزندان موجب کاهش افسردگی و کاهش وسواس آنها نیز خواهد شد. وی یکی از علل بیماری مفصلی در بانوان را خواب روزانه عنوان کرد و گفت: خواب روزانه موجب خواهد شد که عضلات آنان متورم شده و دستگاه مفاصل تحت الشاع قرار داده و افسردگی آنان را دوچندان می کند.

ناصری ادامه داد: اصل طب قدیم با طب جدید و مدرن براین است که بدن انسانها با یکدیگر متفاوت است و نیازهای بدن آنها نیز یکنواخت نیست. وی با بیان این که میوه برای سلامتی بدن مهم و ضروری است، افزود: مصرف بیش از اندازه میوه برای انسان ها مضر است و با توجه به این که خداوند تنوع میوه در فصل زمستان را کاهش داده، می توان نتیجه گرفت که به عنوان مثال خیار درختی در فصل زمستان برای بدن بسیار مضر است و موجب رفلاکس فرد می شود.
مرجع : ايرنا