به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۷ ساعت ۲۳:۵۱
کد مطلب : ۳۳۷۹۳

آیت‌الله صانعی: از تحریف تاریخ پرهیز کنید

گروه سياسي: آیت‌الله العظمی صانعی گفت: «عده ای فرصت طلب که در مبازره نبودند به دنبال این هستند که فرهنگ مخالف امام امّت (س)، و ضد انقلاب را به نام حمایت از ایشان حاکم کنند. اینان در حقیقت با امام و انقلاب دشمنی دارند و همیشه حرکتشان به نفع یک عدّه ای است که با حرکت انقلاب و نهضت سازگاری نداشتند، متأسفانه می بینیم چنین جریان هایی در حال تقویت شدن هستند.»
آیت‌الله صانعی: از تحریف تاریخ پرهیز کنید
به گزارش جماران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی صانعی، این مرجع تقلید که در در دیدار با اعضای انجمن اسلامی معلمان استان قم سخن می‌گفت، اظهار داشت: «هر کسی باید وظیفه خود را به حساب خدا و عظمت اسلام انجام داده و سختی ها را در این راه تحمل کند به تعبیر شهید مطهری هنر آن است که انسان در زمین لغزنده نلغزد، و اگر نلغزد انسانی متقی است. بنابراین در راه انجام وظیفه به قدر توانایی خویش کار و فعالیت کنید، و آنچه را تشخیص دادید دنبال کرده و از مشکلات و گرفتاری ها هراسی نداشته باشید.»

ايشان ضمن اشاره به جلسات انجمن اسلامی معلمان و گسترش آن بیان داشت: «شما باید انجمن اسلامی قم را توسعه داده و با دیگر تشکل ها در ارتباط بوده و فعالیت های خود را گسترش دهید، از جلسات شما حتی اگر از مسائل سیاسی و اجتماعی بحث نشود و در آن دعای ندبه یا کمیل و ... هم خوانده شود برخی جریان ها از همین جمع شدن شما در هراس بوده و ناراحتند.»

ايشان با سفارش به رعایت تقوا بخصوص در اظهار نظرهای سیاسی و رعایت حرمت و شخصیت افراد گفت: « غیبت آن است که از روی حسد و اغراض شخصی در باره دیگران حرفی به میان آید. شما ملاحظه می کنید که نفی عدالت در کتب رجالی شیعه از جمله رجال ابن غضائری فراوان دیده می شود که مثلا می گوید فلان راوی کذاب است یا غالی است یا ضعیف است اینها در دایره غیبت قرار نمی گیرد. یا در فصل خصومات و دادگاه ها و در جرح و تعدیل شهود، جزو موارد غیبت نیست، یا از موارد استثناء دیگر در باب مشورت است مثلاً‌ یک کسی آمده باشد با شما مشورت کند در مشورت می‌گویند غیبت نیست و موارد دیگر. بنابراین یادتان باشد اساس غیبت این است که شخصی از روی غرض شخصی چیزی درباره دیگری بگوید که اگر آن شخص فهمید ناراحت شود، اما اگر غرض شخصی و جناحی در کار نباشد و قصد ترور شخصیت کسی را نداریم اما می گوییم آقا! این فرد دزد است، بیت المال را مال البیت می کند، نگذارید سرکار بیاید با آمدن او خون شهدا و زحمات امام و یارانش پایمال می شود؛ این اسمش غیبت نیست.

آيت الله صانعی زحمات معلمان در مدارس را یاد آور شد و افزود: « شما به عنوان معلمین و به عنوان کسانی که بار زحمت تعلیم و تربیت فرزندان مردم را به دوش می کشید آنان را به گونه ای تربیت و آگاه کنید که زیر بار استثمار و استعمار دیگران نروند،دانش آموزان و اندیشه های آنان چون امانتی در دست شماست مواظب باشید تحت تأثیر برخی دستورات صادر شده که خلاف موازین فرهنگی و دموکراسی است قرار نگرفته و از تحریف تاریخ و بیان آنها برای بچه های مردم پرهیز کنید و اگر جایی اشکالی دیدید از باب امر به معروف و نهی از منکر تذکر دهید، وظیفه همه ما تذکر دادن است، بر اساس برخی از آمار سن اعتیاد در مدارس پایین آمده است این تأسف آور است که ما چه کرده ایم که اعتیاد وارد مدارس شده است!»

در ابتدای جلسه یکی از اعضاء به تشریح فعالیت های انجام شده توسط انجمن اسلامی معلمان پرداخت و گفت: اصلاح طلبان و جبهه اصلاحات پس از وقفه ای چند ساله در پی سرکار آمدن دولت تدبیر و امید، فعالیت خویش را در قم احیا کرده و جلسات متعددی داشته که از باب نمونه می توان به تجمع آنان در فرهنگ سرای جوان قم اشاره کرد، که حضرتعالی هم عنایت داشته و نمایندگانی را فرستادید، که از جناب عالی تشکر می نماییم.