به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۹ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۳۳۹۲۷

تمام خبرهای قطعی از اکران نوروزی

گروه فرهنگ وهنر: اگرچه اکران 4 فیلم نوروزی قطعی شده است اما همچنان سرگروه سینما «فرهنگ» نتوانسته با فیلمی قرارداد قطعی منعقد کند.
تمام خبرهای قطعی از اکران نوروزی
تاکنون اکران «چ» در گروه «آزادی»، «خط ویژه» در گروه «آفریقا» و «طبقه حساس» در گروه «استقلال» قطعی شده و فیلم «معراجی‌ها» هم اکران خود را در گروه «قدس» یک ماه زودتر از نوروز آغاز کرده است. اما نکته قابل توجه، قطعی نشدن قرارداد گروه سینمایی«فرهنگ» با فیلم‌های باقی‌مانده متقاضی اکران نوروزی است. گفته می‌شود 5 فیلم باقیمانده یکی پس از دیگری دارند از اکران نوروزی صرف‌نظر می‌کنند یا کرده‌اند چرا که تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان معتقدند با وجود چند فیلم پرفروش و قرارداد‌هایی که سینماداران با این فیلم‌ها منعقد کرده‌اند، جایی برای فیلم پنجم که تازه بخواهد برای قرارداد بستن در تهران و شهرستان‌ها تلاش کند، نیست.

تاکنون از میان 5 فیلمی که می‌توانند با گروه «فرهنگ» قرارداد منعقد کنند، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به کارگردانی بهروز افخمی رسما کنار کشیده است و شنیده می‌شود که سعید سهیلی نیز چندان تمایلی به اکران نوروزی «کلاشینکف» با این وضعیت ندارد. «فرشته با هم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی هم که از اکران نوروزی صرف‌نظر کرد و اکران قطعی آن برای عیدسعید فطر اعلام شد.

 به نظر می‌رسد رقابت اصلی برای جای گرفتن در میان فیلم‌های اکران نوروزی بین «آرایش غلیظ» حمید نعمت‌الله و «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» روح‌الله حجازی است که البته با توجه به تعداد کم سینماهای باقیمانده برای قرارداد بستن، شنیده می‌شود یکی از این دو فیلم هم، چندان تمایلی به اکران ندارد.

در ادامه مروری داریم بر فیلم‌های قطعی اکران نوروزی خواهیم داشت.


«چ» روایت ابراهیم حاتمی‌کیا از دو روز حضور چمران در پاوه
فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا که در سی‌و‌دومین جشنواره فجر توانست 6 سیمرغ بلورین را کسب کند، قرار است از 21 اسفندماه در سرگروه «آزادی» روی پرده برود. در این فیلم فریبرز عرب‌نیا، سعید راد، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، مهدی سلطانی، اسماعیل سلطانیان، امیررضا دلاوری، خسرو شهرزاد، مژگان خالقی، پیام لاریان و رضا نوری ایفای نقش کرده‌اند. داستان فیلم «چ» درباره حصر پاوه در سال 58 و اقدامات شهید اصغر وصالی و تیمش به همراه شهید دکتر مصطفی چمران است. ابراهیم‌حاتمی‌کیا این روزها در محافل دانشگاهی و رسمی نمایش فیلمش پس از اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر حضور پررنگی داشته است، انتقاداتی را بعضا تند به سیاست‌های جشنواره‌ی فیلم فجر وارد کرد.

«خط ویژه»؛ بهترین فیلم جشنواره‌ی فجر از نظر تماشاگران روی پرده
فیلم سینمایی «خط ویژه» به کارگردانی مصطفی کیایی هم از جمله فیلم‌هایی بود که توانست نظر مخاطبان و منتقدان را در جشنواره فجر به خود جلب کند. این فیلم اگرچه نتوانست جوایز زیادی را از جشنواره کسب کند اما سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به صورت مشترک با «شیار 143» دریافت کرد. مصطفی زمانی، هانیه توسلی، هومن سیدی، میلاد کی‌مرام، محسن کیایی، پریناز ایزدیار و با هنرمندی میترا حجار و با حضور سام قریبیان بازیگران «خط ویژه» هستند. «خط ویژه» یک تریلر اجتماعی و شهری است که به مسائل جوانان و جامعه امروز می‌پردازد. داستان فیلم روایت مقطعی از زندگی چند جوان است که پول هنگفتی به دست می‌آورند و ...

روایت کمدی کمال تبریزی از «طبقه حساس»
«طبقه حساس» کمال تبریزی هم که توانست حوزه هنری را برای گرفتن یکی از دو سرگروهش یعنی سینما «استقلال» متقاعد کند، قرار است از 21 اسفندماه روی پرده برود. حبیب اسماعیلی (پخش‌کننده این فیلم) در گفت‌وگویی تاکید کرده است که «طبقه حساس» کمال تبریزی در بیش از 60 سینما در تهران و شهرستان اکران می‌شود و امید زیادی به فروش میلیاردی آن دارد.

پیمان قاسم‌خانی فیلمنامه این فیلم کمدی را نوشته است و رضا عطاران، پانته‌آ بهرام،‌ بهاره رهنما، پیمان قاسمخانی، هوتن شکیبا، بهرام ابراهیمی، سوگل قلاتیان، محمد بحرانی، بهادر مالکی، کاظم سیاحی، عرفان ناصری، لیلی فرهاد‌پور، نادر فلاح، شبیر پرستار و با حضور افتخاری آزاده صمدی در آن ایفای نقش کرده‌اند. رضا عطاران برای بازی در این فیلم توانسته بود سیمرغ بلورین و البته پرحاشیه‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره فجر دریافت کند. فیلم سینمایی «طبقه حساس» داستان مردی را روایت می‌کند که بعد از مرگ همسرش او را در یک قبر دو طبقه دفن می‌کند اما پس از مدتی که سر مزار همسرش می‌رود، متوجه می‌شود به اشتباه مردی غریبه در آن مکان (قبر دیگر) دفن شده است.

«معراجی‌ها»؛ باز هم مسعود ده‌نمکی
«معراجی‌ها» مسعود ده‌نمکی هم یک ماه جلوتر از عید نوروز در سرگروه «قدس» روی پرده رفته است. این فیلم که شنیده می‌شد سینماداران بر اکران نوروزی آن تاکید دارند، از بعد از جشنواره فجر روی پرده رفت و فعلا توانسته فصل سرد گیشه را کمی گرما ببخشد و در طول یک هفته طبق اعلام پخش‌کننده تنها در تهران به فروش 150 میلیون تومانی دست پیدا کند؛ فروشی که برای اکران زمستان در حد یک آرزو محسوب می‌شد!

«معراجی‌ها» روایتی از روزهای جنگ تحمیلی دارد و ماجرای جوانی است که برای اعزام به جبهه با مخالفت پدرش روبرو است. در این فیلم اکبر عبدی، مهران رجبی، برزو ارجمند، سیدجواد هاشمی، دانیال عبادی، پوراندخت مهیمن، بهاره افشاری و اصغر نقی‌زاده بازیگران اصلی هستند.
مرجع : ايسنا