به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۰ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۳۴۰۰۷

خبر های خوب برای بانوان مسلمان ورزشکار

گروه ورزشی: تحادیه قانونگذاری فوتبال قانون ممنوعیت حضور بازیکنان زن مسلمان با پوشش اسلامی در رقابت‌های بین المللی را لغو کرد.
خبر های خوب برای بانوان مسلمان ورزشکار
اتحادیه قانونگذاری فوتبال امروز (شنبه) اعلام کرد که بانوان می‌توانند با پوشش اسلامی در رقابت‌های بین‌المللی حضور یابند. این تصمیم اتحادیه قانونگذاری فوتبال در حالی گرفته شد که پیش از این به بانوان اجازه داده نمی‌شد تا با پوشش اسلامی در رقابت‌های بین‌المللی حضور یابند تا جایی که تیم ملی فوتبال بانوان ایران از حضور در انتخابی المپیک لندن به خاطر پوشش اسلامی بازیکنان منع شد.

ایران از جدی‌ترین مخالفان ممنوعیت حضور بانوان با پوشش اسلامی در رقابت‌های بین‌المللی بود تا جایی که فدراسیون فوتبال بارها اعتراض خود را به فیفا ابراز داشت که در نهایت این اعتراض‌ها هم جواب داد و فیفا قانون ممنوعیت حضور بانوان با پوشش اسلامی را برداشت.

پیش از این فیفا علت ممنوعیت حضور بازیکنان با پوشش اسلامی را خطرناک بودن این لباس‌ها برای سلامت بازیکنان عنوان کرد، اما مجلس قانونگذاری فوتبال در بیانیه جدید خود اعلام کرد که این لباس‌ها آسیبی به سلامت بازیکنان وارد نمی‌کند و بازیکنان کشورهای مسلمان‌ با پوشش اسلامی خود در رقابت‌های بین‌المللی شرکت کنند.

فرانسه از مخالفان حضور بازیکنان زن با پوشش اسلامی است، تا جایی که در این کشور سکولار حضور با پوشش اسلامی برای بازیکنان زن ممنوع است. قرار است که در جلسه آینده مجلس قانونگذاری فوتبال موضوعات دیگری از جمله ممنوعیت نوشتن شعارهای سیاسی بر روی پیراهن‌های بازیکنان بررسی شود.
مرجع : ایسنا