به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۰ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۳۴۰۴۵

بحث بر سر سکان‌داري کشتی به‌گل‌نشسته

گروه سياسي: با روی هم جمع شدن انواع معضلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی صداوسیما و اجماع میان نخبگان و افکار عمومی در خصوص پایان کار قریب الوقوع عزت ضرغامی در این سازمان، گمانه زنی‌ها درباره جانشینی او افزایش یافته است.
به گزارش آینده، در حال حاضر از یک سو گفته می شود صداوسیما با یک بدهکاری هزار میلیارد تومانی، به یک سازمان ورشکسته تبدیل شده و بدهی های صدها میلیونی و حتی گاه میلیاردی تهیه کنندگان صداوسیما، به موضوعی عمومی تبدیل شده که برخی تهیه کنندگان برجسته صداوسیما را نیز به ورشکستگی کشانده است؛ امری که هم در دهه فجر امسال با نبود اثر جدی نمایان شد و احتمالا در نوروز 93، دست خالی صداوسیما هموطنان جدیدی را نیز به مشتری شبکه های ماهواره ای تبدیل خواهد نمود.

برخی کارشناسان معتقدند این ورشکستگی در زمینه سیاسی و فرهنگی و اجتماعی هم تا حدودی گریبانگیر صداوسیمایی شده که آن قدر کم اعتبار است که با پخش یک جمله از بازیگر نقش مارکسیست، یکی از معدود سریال های به درد بخور این رسانه نیز به تعطیلی کشیده می شود و ضرغامی بعد از نامه های پر عتاب و خطاب، ناگزیر به مناطق لرنشین می رود و این بار خودش با پوشیدن لباس بختیاری‌ها ایفای نقش می کند!

در این شرایط گفته می شود بعد از انواع کارشکنی های صداوسیما علیه دولت، رحمانی فضلی به عنوان گزینه ریاست این سازمان مطرح شده که البته معلوم نیست شانس زیادی در این زمینه داشته باشد. رحمانی از یک سو معاون سیاسی سازمان صداوسیما بوده و رونمایی از پدیده احمدی‌نژاد در پهنه سیاسی کشور، در دوره او انجام شده است.

از سوی دیگر وزیر کشور روحانی است و از گذشته نیز در جمع موسوم به "عقلا"ی مجالس گذشته با او دارای سابقه بوده، اما بیش از روحانی، همه او را چهره نزدیک به علی لاریجانی می شناسند که علاوه بر معاونت او در صداوسیما، رئیس دیوان محاسبات لاریجانی در دوره ریاست وی بر مجلس بوده و در دولت روحانی نیز این رئیس قدیمی را بی بهره نگذاشته است و از این رو می تواند مورد حمایت آیت الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه نیز باشد.

مجموعه موارد بالا می تواند رحمانی را به گزینه مورد حمایت سران سه قوه تبدیل کند و حتی برخی معتقدند در خصوص وی طرح موضوع از این جنبه نیز صورت گرفته است. خبرهای دیگر نیز حاکی است که وزیر فعلی کشور در گفتگو با یکی از مقامات نظام، چندان از حضور خود در وزارت کشور ابراز رضایت نکرده بوده که می تواند زمینه انتقال او به پست دیگری نیز تلقی شود.

در این شرایط، برخی از سید محمد حسینی، وزیر ارشاد احمدی‌نژاد نام می برند؛ همشهری هاشمی "رفسنجانی" و همنام مجری سابق شبکه تهران که حرکات خاصی داشت و اکنون گویا در شبکه های لس آنجلسی مشغول اجرای برنامه است. حسینی که هنوز با گذشت 6 ماه، بعید است علی جنتی توانسته باشد ابعاد دسته گل های او و مدیرانش در وزارت ارشاد را اندازه گیری کند، البته یک برادر میلیاردر و نزدیک به اصلاح طلبان و هاشمی و کروبی دارد، اما در میان اهالی فرهنگ چهره مطرحی به شمار نمی آید.

در عین حال برخی نیز معتقدند اکنون صرف نظر از ضعف مدیر صداوسیما و انواع دخالتهای بیرونی و کمبود بودجه، این سازمان دچار مشکلات ساختاری است و اگر این مشکلات بزرگ حل نشود، چندان تفاوتی ندارد که سکان این کشتی به گل نشسته به چه شخصی سپرده شود.