به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : ۳۴۶۸۲

بازداشت فعالین‌محیط‌زیست در روز درختکاری!

بازداشت فعالین‌محیط‌زیست در روز درختکاری!
گروه جامعه: سایت سلام نو نوشت: گروه کثیری از علاقمندان و فعالین محیط‌زیست، در سراسر کشور و طبق اعلام قبلی در یک حرکت نمادین، در هر استان کشور 1392 نهال درخت کاشتند. این برنامه در تهران نیز با حضور جمعی از مردم علاقمند و دو تن از اعضای شورای این شهر از جمله احمد مسجدجامعی در حال برگزاری است. در تهران حدود 300 نفر در این برنامه شرکت کرده‌اند.

هرچند که این برنامه در شهرستان‌های کشور بدون مشکل خاصی برگزار شد اما شنیده‌های سلام نو حاکی از آن است که جمعی از جوانانی که در تهران قصد شرکت در این برنامه را داشتند، مقابل مترو چیتگر بازداشت شده‌اند. هنوز از علت بازداشت این افراد اطلاعی در دست نیست. گفتنی‌است عملکرد کمیته برگزاری این برنامه نیز روز گذشته توسط رئیس شورای شهر تهران مورد تقدیر قرار گرفته بود.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص بازداشت جمعی از شرکت کنندگان در این برنامه به خبرنگار «سلام نو» گفت: انشاءالله این موضوع را پیگیری خواهم کرد. یکی از افسران انتظامی نیز در پاسخ به سوال یکی از شهروندان حاضر در برنامه، در خصوص چرایی بازداشت تعدادی از فعالین محیط‌زیست گفته بود: این افراد به خاطر شرکت در مراسم درختکاری بازداشت نشده‌اند. این مامور نیروی انتظامی  گفت: شاید به خاطر حمل مواد مخدر دستگیر شده باشند.

 این برنامه در تهران متفاوت از شهرهای دیگر بود. این تفاوت بیشتر به این خاطر بود که پیش از شروع این برنامه، حدود 15 نفر از جوانانی که قصد شرکت در این حرکت زیست‌محیطی را داشتند توسط مامورین نیروی انتظامی در مقابل ایستگاه متروی چیتگر تهران بازداشت شدند.